feed-image -

Rozmowa Tygodnia


Kto uratuje pośredników?
piątek, 20 października 2017 08:45

Rozmowa z Michałem Urbaniakiem, Country Managerem Comadso A/S w Polsce.

Aleksandra E. Wysocka: – Przed pośrednikami czy, jak mówi nowa ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, „dystrybutorami” czasy pełne wyzwań. Prawo nakłada szereg obowiązków i grozi sankcjami za ich niespełnienie. Czy technologia może im pomóc sprostać wymaganiom rynku?
Michał Urbaniak:
– Nasze rozwiązanie powstało bezpośrednio z myślą o sprzedawcach. Firmę założył duński trener sprzedaży ubezpieczeń Rasmus Meineke. Jako szkoleniowiec zaczął specjalizować się w porównywaniu produktów ubezpieczeniowych i uczeniu sprzedaży metodą prezentowania przewag konkurencyjnych. Okazało się to strzałem w dziesiątkę. Metoda była tak skuteczna, że postanowił założyć własny biznes, który będzie dostarczał wysokiej jakości porównania produktów ubezpieczycielom i pośrednikom. Nie byłoby to możliwe bez wykorzystania najnowszych technologii, które pozwalają trzy razy dziennie automatycznie aktualizować bazę ponad 100 tys. stron ogólnych warunków ubezpieczeniowych. Tego ręcznie nie dokonałby żaden człowiek.

Add a comment
Więcej…
 
Kontrakt utrzymaniowy jako polisa ubezpieczeniowa
poniedziałek, 16 października 2017 07:28

Rozmowa z Bogusławem Łosiem, odpowiedzialnym za rozwój Departamentu Utrzymania Systemów i Aplikacji, oraz Andrzejem Orzełowskim, odpowiedzialnym za rozwój sektora ubezpieczeniowego w firmie IMPAQ

Aleksandra E. Wysocka: – Rozmawiamy dziś o umowach utrzymaniowych w kontekście systemów IT. Czy mogą Panowie rozwinąć ten temat?
Andrzej Orzełowski:
– Ostatni kwartał roku to zawsze czas, kiedy osoby odpowiedzialne za IT przygotowują budżety na kolejny rok. Koszty OPEX często postrzegane są przez organizacje jako element kosztowy, który można ponownie optymalizować. Przegląd architektury korporacyjnej i próba alokacji środków na poszczególne składowe, tzn. aplikacje i systemy, nie są wtedy zagadnieniem prostym. Podczas podejmowania decyzji zachęcamy do spojrzenia na niego jak na polisę ubezpieczeniową zabezpieczającą działanie operacyjne oraz pozwalającą skupić się na rozwoju biznesu. Dobrze skonstruowany kontrakt utrzymaniowy zawiera wiele elementów podobnych w konstrukcji do produktów ubezpieczeniowych. Weryfikacja tego typu umów pod kątem minimalizacji ryzyka może zapewnić firmom ubezpieczeniowym realne korzyści, a decydentom broniącym budżetów dać trudne do odrzucenia argumenty.

Add a comment
Więcej…
 
Compensa międzynarodowym inkubatorem innowacji
czwartek, 05 października 2017 09:34

Rozmowa z Rafałem Mosionkiem, zastępcą prezesa w firmie Compensa TU SA VIG

Aleksandra E. Wysocka: – Spotkaliśmy się ostatnio wiosną tuż przed Insurance Forum i mówiliśmy o bardzo ambitnym planie dotyczącym transformacji cyfrowej w Compensie. Jak idzie realizacja tego przedsięwzięcia?
Rafał Mosionek:
– Cała organizacja aż tętni od nowych projektów i nie ma miesiąca, żebyśmy nie wdrażali czegoś nowego. Każdy z projektów ma konkretne cele i chociaż całość jest zaplanowana na 3–4 lata, to pierwsze efekty już są. Część jest w fazie RnD, czyli podlega różnego rodzaju testom, a część już funkcjonuje. Bardzo dużo robimy, żeby nasi pracownicy poczuli, że innowacje stają się DNA Compensy. Pracownicy są niezwykle zaangażowani w cały proces.

Add a comment

Więcej…
 
Jak profesjonalnie rozwinąć sprzedaż grupówek?
wtorek, 29 sierpnia 2017 08:44

Rozmowa z Waldemarem Poberejko, pomysłodawcą projektu gruplowe.pl

Aleksandra E. Wysocka: – Jak zrodził się pomysł na projekt gruplowe.pl?
Waldemar Poberejko:
– Znam bardzo wielu wspaniałych specjalistów zajmujących się szeroko pojętymi ubezpieczeniami i często słyszę od nich: chciałbym profesjonalnie i kompleksowo zająć się sprzedażą ubezpieczeń grupowych, pasjonuje mnie praca z klientem biznesowym, ale brakuje mi wsparcia, profesjonalnej wiedzy i wyboru produktów. Gruplowe.pl jest odpowiedzią na te potrzeby. Z drugiej strony, obserwuję rynek ubezpieczeń grupowych od dłuższego czasu, zmiany produktów, pomysły towarzystw ubezpieczeniowych i zachowania klientów. Zarówno przedstawiciele branży ubezpieczeniowej jak i klienci znajdą u nas wiele ciekawych pomysłów.

Add a comment
Więcej…
 
Czy telematyka musi kosztować majątek?
wtorek, 22 sierpnia 2017 08:25

Rozmowa z Cezarym Świerszczem i Piotrem Kujawą z Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – Firma Bacca kojarzy się z rozkładaniem składek ubezpieczeniowych na raty. Skąd nagle w ofercie telematyka?
Cezary Świerszcz:
– Sześć lat temu postawiliśmy sobie za cel stworzenie rozwiązań dla całego rynku, aby z nami było po prostu łatwiej: towarzystwu i agentowi łatwiej sprzedać ubezpieczenie, a klientowi łatwiej je kupić na korzystnych warunkach. Dlatego wdrożyliśmy wygodny dla wszystkich zainteresowanych stron system ratalnego finansowania ubezpieczeń (jeden obecny rynkowo pod marką smart11 oraz drugi zintegrowany z produktami ubezpieczycieli), dzięki któremu klient decyduje się zazwyczaj na szerszy zakres ochrony. Telematykę również postrzegamy jako kolejny naturalny krok w kierunku coraz większego komfortu korzystania z ubezpieczenia. To po prostu inny sposób rozliczania i płacenia za ochronę.

Add a comment

Więcej…
 
MetLife szuka najlepszych
poniedziałek, 07 sierpnia 2017 07:53

W jaki sposób szybko i efektywnie rekrutować agentów i menedżerów? Z tym pytaniem od lat zmagają się towarzystwa ubezpieczeniowe na całym świecie. Żeby pozyskać kandydatów, przeprowadza się dziesiątki rozmów rekrutacyjnych tygodniowo, a potem przeznacza niemałe środki na wdrożenie kandydatów do odpowiedzialnego i wymagającego zawodu agenta.

Add a comment

Więcej…
 
Business Intelligence w walce z wyłudzeniami
poniedziałek, 31 lipca 2017 07:11

Rozmowa z Dariuszem Wojtasem, Head of Product Management w firmie IMPAQ

Aleksandra E. Wysocka: – Czy Business Intelligence dzisiaj nadal jest na topie?
Dariusz Wojtas: –
W ostatnich latach znacząco rośnie ilość danych gromadzonych i przetwarzanych przez instytucje finansowe. Główne przyczyny to przeniesienie punktu ciężkości interakcji z klientem oraz obsługi części procesów, jeszcze niedawno obsługiwanych na zewnątrz, do internetu. Zbierane są więc informacje o zachowaniu klientów, ich lokalizacjach i urządzeniach, z których się komunikują. Do tego należy dołożyć dane o obiektach powiązanych: agent, współubezpieczony, przedmiot ubezpieczenia, sprawca szkody, świadek, rzeczoznawca, likwidator, opłacający polisę, beneficjent...

Add a comment

Więcej…
 
Jak działa PZU Bezpieczna Flota?
poniedziałek, 24 lipca 2017 08:45

Rozmowa z Adamem Wodnickim z Biura Rozwoju Biznesu Korporacyjnego PZU SA

Aleksandra E. Wysocka: – Czym się Pan zajmuje?
Adam Wodnicki:
– W PZU pracuję prawie dwa lata. Zaczynałem jako stażysta, kończąc studia na Politechnice Warszawskiej na kierunku Zarządzanie. Od początku zajmuję się programem PZU Bezpieczna Flota.  

Add a comment

Więcej…
 
Technologia daje pośrednikom wolność
poniedziałek, 03 lipca 2017 07:39

Rozmowa z Piotrem Bartosem, który odpowiada za rozwój Insly w Polsce. Insly jest dostawcą oprogramowania dla agentów i brokerów ubezpieczeniowych na całym świecie.

Aleksandra E. Wysocka: – Wielu dostawców oferuje oprogramowanie dla pośredników ubezpieczeniowych. Stoicie w obliczu znacznej konkurencji. W jaki sposób zamierzacie odnieść sukces?
Piotr Bartos:
– To prawda, że istnieją firmy, które wykonały już pewną pracę. Kilka największych multiagencji sieciowych zapewnia swoim partnerom ciekawe rozwiązania informatyczne. Z naszej analizy wynika, że brak jest rozwiązań, które zapewnią dwa istotne czynniki: pełną niezależność technologiczną oraz bardzo szeroki zakres funkcjonalności – od możliwości wyliczenia składek, po opcje CRM i informacje księgowe. Charakter Insly, który określamy jako „glocal”, pozwala nam przynieść nową wartość polskim agentom i brokerom. „Glocal” oznacza, że jesteśmy firmą globalną, ale uwzgledniającą lokalne potrzeby.

Add a comment

Więcej…
 
Agenci zapraszają do spółki!
środa, 28 czerwca 2017 07:51

Rozmowa z Dariuszem Jedliną, prezesem zarządu PAG Sp. z o.o.

Aleksandra E. Wysocka: – Jak narodził się PAG?
Dariusz Jedlina:
PAG Spółka z o.o. powstał ponad 5 lat temu z kilku dużych lubelskich multiagencji. Przez tych kilka lat staraliśmy się wypracować najlepszy model współpracy agencyjnej. W tej chwili jesteśmy liderem w większości towarzystw ubezpieczeniowych w naszym regionie, skupiamy ponad 100 agencji zatrudniających 250 osób wykonujących czynności agencyjne. W większości to agenci z wieloletnim stażem.

Add a comment
Więcej…
 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 1 z 59

GrECo JLT Services: Marek Mozer dyrektorem operacyjnym

Od września Marek Mozer pełni funkcję dyrektora operacyjnego GrECo JLT Services. Do jego kompetencji należy nadzór nad obszarem współpracy z...


czytaj dalej

Euler Hermes: Krzysztof Rzepka szefem działów odszkodowań i windykacji

Krzysztof Rzepka został powołany na dyrektora zarządzającego Biurem Windykacji i Likwidacji Szkód Euler Hermes. Na tym stanowisku będzie...


czytaj dalej

Aon: Badanie EMEA Cyber Risk Transfer Report 2017

Organizacje dostrzegają rosnącą wartość technologii i danych w stosunku do wartości aktywów materialnych, ale jednocześnie wydają czterokrotnie...


czytaj dalej

AXA: Chętni na zarządzanie aktywami odprawieni

AXA zgłosiło się wielu graczy zainteresowanych jej spółką zarządzania aktywami, jednak okazuje się, że dla ubezpieczyciela nadal ma ona znaczenie...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Jak przekonać klientów

Car sharing nie jest nową usługą (jej początków należy szukać przed niemal półwieczem), ale dopiero od kilku lat znajduje się w fazie dynamicznego...


czytaj dalej

Link4: Czujnik dymu do polisy mieszkaniowej

W ramach specjalnej oferty ubezpieczenia Dom Link4 przekaże czujnik dymu Orno or-dc-609. Otrzyma go każdy nowy klient, który nabędzie polisę ze...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy