liderzy, ubezpieczenie, życie, zdrowie, leadenhall, meedy, aviva, nn, saltus, certobroker, ubezpieczeniazdrowotne, ubezpieczeniazyciowe

Nie ma zmian bez zmian
czwartek, 31 października 2019 10:03

Praktyka życiowa pokazuje, że większość z nas nawet jak chce i potrzebuje zmian w dowolnej sferze, to równolegle nie ma gotowości na faktyczne zmienianie czegokolwiek. Szaleństwo? Tak ponoć nazwał to Albert Einstein, który powiedział, że szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać innych rezultatów.

Ten rodzaj szaleństwa to codzienność ludzi i firm. To głęboko zakorzeniona w naszych genach sprzeczność między konserwatyzmem a innowacyjnością. W naszych żyłach płynie krew innowatorów, którzy zdecydowali się w którymś momencie zejść z drzewa i poszukać innych rodzajów pożywienia. Być może dlatego nasi kuzyni neandertalczycy nie przetrwali – bo oni przez dziesiątki, a nawet setki tysięcy lat nic w swoim trybie życia nie zmieniali. Gdy środowisko się zmieniło, oni wciąż robili tak samo. A wśród homo sapiens byli kombinatorzy, którzy uczyli się nowych umiejętności szybciej i potrafili do zmian namówić bardziej konserwatywnych i opornych współplemieńców.

Jeśli chcesz w swoim życiu zmian na lepsze, to zacznij od własnej gotowości do zmieniania. Stawiając sobie cele i planując, zadaj sobie pytanie, jakie zmiany w działaniach i przekonaniach są potrzebne do realizacji tych celów. Co powinieneś robić inaczej? Czego więcej, czego mniej, a czego nie powinieneś robić w ogóle? Z dużym prawdopodobieństwem co najmniej część tych zmian będzie, przynajmniej na początku, pewnym (lub znacznym) wysiłkiem. Czy masz gotowość, żeby się zmęczyć? A jeśli nie uda się od razu, bo przecież większość rzeczy nie udaje się od razu, to czy masz gotowość na porażki i błędy?

Zmiana to niepewność, wysiłek, chaos, lecz również szansa na coś lepszego i większego. Pamiętaj, bilet lotniczy na drugą półkulę zawsze kosztuje więcej od biletu autobusowego do sąsiedniej dzielnicy. Na realizację znaczących życiowo celów składa się szereg drobnych czynności, realizowanych cierpliwie dzień po dniu, tydzień po tygodniu, miesiąc po miesiącu. Sportowiec szykując się do igrzysk olimpijskich, potrzebuje szczegółowego planu treningowego. Podobnie jest w innych dziedzinach. Niemożliwe są istotne osiągnięcia bez stałego, mądrego wysiłku.

Myśląc o przyszłym roku, nie bądź jak neandertalczyk. Wróć do prostych pytań. Czego robić więcej? Czego mniej? Z czego zrezygnować? W tym wszystkim nie zapominaj o swoim „dlaczego”. Bo przecież nie chodzi o zmiany dla samych zmian, ale o realizację celów, w które naprawdę wierzysz i które są dla ciebie naprawdę ważne. Nie dla szefa, teściowej czy kolegi, ale właśnie dla ciebie.

Gdyby to miał być ostatni rok twojego życia, to co chciałbyś zrobić?

Aleksandra Emilia Wysocka

 

PZU ma nową dyrektor marketingu

Jak podały Wirtualnemedia.pl, Anna Janiczek została nową dyrektor zarządzającą ds. marketingu i relacji z klientem PZU. A Serwis dowiedział się...


czytaj dalej

Digital Care: Piotr Kuszewski nowym członkiem zarządu

Z dniem 2 października do zarządu Digital Care dołączył Piotr Kuszewski. Rozszerzenie składu organu jest związane z ekspansją spółki na rynki...


czytaj dalej

Europa: Mniejsza aktywność transakcyjna

W III kw. 2019 r. europejska branża ubezpieczeniowa odnotowała spadek aktywności w zakresie transakcji o 4,6%, w porównaniu ze średnią z czterech...


czytaj dalej

Generali: Wzrost dzięki poprawie we wszystkich segmentach

Generali zanotowało 9,1% wzrost zysku operacyjnego za 3 kwartały 2019 roku. Wskaźnik ten uplasował się na poziomie 3,9 mld euro. Grupa osiągnęła...


czytaj dalej

MRiRW: Ruszyły prace nad ubezpieczeniem dochodów rolniczych

20 listopada w Jachrance pod Warszawą odbyło się spotkanie zarządów wojewódzkich Izb Rolniczych, delegatów do Krajowej Rady Izb Rolniczych i...


czytaj dalej

PZU: Akcja na rzecz bezpieczeństwa – odblaski dla pieszych

PZU będzie rozdawać pieszym w całej Polsce światełka odblaskowe z migającą lampką, by chronić ich przed wypadkami na drodze. – Piesi padają ofiarą...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook