Reklama

Zacznij od końca
piątek, 25 października 2019 09:27

Wyobraź sobie na chwilę, że jest 31 grudnia 2020 r. Rozmawiasz z kimś bliskim i podsumowujecie najważniejsze wydarzenia i sukcesy minionego roku. Co jest powodem do dumy, do satysfakcji? Co udało się osiągnąć, co pokonać? Jakie marzenie spełnić?

Pomyśl o różnych sferach swojego życia: tej zawodowej i prywatnej. Następnie zastanów się, jakie działania powinieneś podjąć tu i teraz, żeby za rok i dwa miesiące móc świętować?

Planowanie „od końca” to jedna z najskuteczniejszych technik. Możesz ją zastosować w bardzo różnych projektach i dziedzinach życia, pod warunkiem że znajdziesz czas na zastanowienie. Czas na zastanowienie to towar deficytowy. Łatwiej płynąć z nurtem bieżących wydarzeń, reagować na pojawiające się trudności, niż pomyśleć, czy płynie się we właściwym kierunku.

Nie mamy wpływu na bardzo wiele rzeczy, to fakt. Mamy jednak możliwość wyboru kierunku, w którym chcemy zmierzać, oraz wartości, którymi będziemy się kierować przy podejmowaniu decyzji. Im bardziej jesteśmy świadomi tego, dokąd zmierzamy i dlaczego, tym większa jest nasza skuteczność. Łatwiej rezygnujemy z pobocznych aktywności, które do celu nas wcale nie prowadzą. Łatwiej mówimy „nie” (a to kluczowa umiejętność!). Łatwiej pozyskujemy sojuszników, którzy zmierzają do podobnego celu lub kierują się podobnymi wartościami.

Uczciwie odpowiedz sobie też na pytanie, czy podejmiesz potrzebny wysiłek. Czy masz gotowość zrezygnować z tych wszystkich kuszących wypełniaczy czasu, które dają złudzenie, że coś faktycznie robisz? Czy masz gotowość solidnie się zmęczyć? Czy jeśli coś nie wyjdzie, zastanowisz się, dlaczego, i zaczniesz działać inaczej?

Zastanów się, z jaką intencją chcesz wejść w kolejny rok swojego życia. Może odpowiedź na to pytanie nie przyjdzie od razu, wtedy daj sobie czas na refleksję. A potem idź do przodu, mając cały czas w głowie, dokąd zmierzasz i dlaczego.

Aleksandra Emilia Wysocka

 

PZU ma nową dyrektor marketingu

Jak podały Wirtualnemedia.pl, Anna Janiczek została nową dyrektor zarządzającą ds. marketingu i relacji z klientem PZU. A Serwis dowiedział się...


czytaj dalej

Digital Care: Piotr Kuszewski nowym członkiem zarządu

Z dniem 2 października do zarządu Digital Care dołączył Piotr Kuszewski. Rozszerzenie składu organu jest związane z ekspansją spółki na rynki...


czytaj dalej

Europa: Mniejsza aktywność transakcyjna

W III kw. 2019 r. europejska branża ubezpieczeniowa odnotowała spadek aktywności w zakresie transakcji o 4,6%, w porównaniu ze średnią z czterech...


czytaj dalej

Generali: Wzrost dzięki poprawie we wszystkich segmentach

Generali zanotowało 9,1% wzrost zysku operacyjnego za 3 kwartały 2019 roku. Wskaźnik ten uplasował się na poziomie 3,9 mld euro. Grupa osiągnęła...


czytaj dalej

MRiRW: Ruszyły prace nad ubezpieczeniem dochodów rolniczych

20 listopada w Jachrance pod Warszawą odbyło się spotkanie zarządów wojewódzkich Izb Rolniczych, delegatów do Krajowej Rady Izb Rolniczych i...


czytaj dalej

PZU: Akcja na rzecz bezpieczeństwa – odblaski dla pieszych

PZU będzie rozdawać pieszym w całej Polsce światełka odblaskowe z migającą lampką, by chronić ich przed wypadkami na drodze. – Piesi padają ofiarą...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook