Reklama

AXA: Omnikanałowość, nie tylko multikanałowość
piątek, 06 września 2019 08:47

W czwartek 5 września 2019 roku w hotelu Jachrance odbył się trzeci w historii kongres sprzedaży AXA dla multiagentów. W tym roku wzięło w nim udział ponad 150 agencji majątkowych z całego kraju, na czele z największymi, takimi jak Unilink, Asist, Arrant czy CUK.

Spotkanie było okazją do podsumowań i zakomunikowania istotnej zmiany. Projekt omnikanałowości pozwala teraz klientowi płynnie przechodzić między kanałami i kończyć u agenta proces sprzedaży rozpoczęty w internecie. – Do tej pory agent nie miał dostępu do kalkulacji, którą klient wykonał na stronie WWW lub w innym kanale – wyjaśnia Adam Moczydłowski, dyrektor zarządzający odpowiadający w AXA za kanały tradycyjne. – Różnice w cenie wynikały z nieujednoliconych taryfikacji, albo nieścisłych informacji podawanych przez klienta w formularzach internetowych. Teraz agent widzi dokładnie, co klient wpisał i jaką cenę system mu zaproponował. Ta sama cena będzie obowiązywać niezależnie od kanału, który klient wybierze, żeby się ubezpieczyć – podsumowuje Adam Moczydłowski.

W większości działających w Polsce zakładów ubezpieczeniowych równolegle funkcjonuje wiele kanałów sprzedaży, jednak najczęściej każdy z nich rozwija się niezależnie od pozostałych, mając własne narzędzia sprzedażowe i taryfikację. W efekcie klient otrzymuje różne (czasem bardzo różne…) oferty od tego samego ubezpieczyciela w zależności od tego, gdzie kupuje polisę. Skutkiem takiej sytuacji była dezorientacja wśród klientów oraz rosnące wzburzenie wśród agentów w sytuacji, gdy cena u nich była istotnie wyższa niż w internecie czy na infolinii.


Projekt omnikanałowości został wypracowany w AXA z inicjatywy agentów ubezpieczeniowych i w ścisłej współpracy z nimi. Był dużym wyzwaniem technologicznym, wymagającym ujednolicenia wielu różnych systemów informatycznych. – W centrum omnikanałowości jest klient, który sam wybiera, jak chce kupić ubezpieczenie. Bardzo wielu Polaków najchętniej przegląda oferty w internecie, ale na domknięcie transakcji udaje się do zaufanego agenta. Do tej pory zdarzało się, że ceny w różnych kanałach nie były jednolite. Głównym powodem był fakt, że klient w internecie nie podawał precyzyjnie wszystkich danych dotyczących swojego pojazdu i szkodowości. Teraz agent będzie miał 100% wglądu w kalkulację – zapewnia Adam Moczydłowski.

AXA zapowiedziała również wprowadzenie dodatkowych opcji do ubezpieczeń komunikacyjnych, a wśród nich ubezpieczenie bagażu, gwarantowaną sumę ubezpieczenia, pomoc medyczną 24H oraz NNW dla przedsiębiorcy.


Podsumowano również usprawnienia w procesie inspekcji casco i likwidacji szkód z wykorzystaniem narzędzi Photosmart i Audasmart.

Gościem specjalnym wydarzenia był piłkarz ręczny Karol Bielecki, król strzelców z Igrzysk Olimpijskich w Rio w 2016 r, który opowiedział o swojej niełatwej karierze (stracił oko podczas meczu z Chorwacją) i wielkiej determinacji, która doprowadziła go na szczyt pomimo przeciwności.

Szczegółowa fotorelacja z Kongresu ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” z 16 września 2019 r.
AW

 

PZU ma nową dyrektor marketingu

Jak podały Wirtualnemedia.pl, Anna Janiczek została nową dyrektor zarządzającą ds. marketingu i relacji z klientem PZU. A Serwis dowiedział się...


czytaj dalej

Digital Care: Piotr Kuszewski nowym członkiem zarządu

Z dniem 2 października do zarządu Digital Care dołączył Piotr Kuszewski. Rozszerzenie składu organu jest związane z ekspansją spółki na rynki...


czytaj dalej

Marsh: Rekordowy wzrost stawek w III kwartale

Trzeci kwartał 2019 r. zakończył się rekordowym, 8% wzrostem cen ubezpieczeń na świecie. To największy wzrost stawek odnotowany od 2012 roku. III...
czytaj dalej

Oliver Wyman: Firmy, które ignorują kobiety, tracą zarobki

Zdominowana przez mężczyzn branża usług finansowych przegapia ponad 700 mld dol. przychodów rocznie, ponieważ nie słucha kobiet albo nie...


czytaj dalej

Rankomat: Zmiany cen OC ppm. na przestrzeni dwóch lat

Eksperci rankomat.pl sprawdzili, jak w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniły się warunki cenowe w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.)...
czytaj dalej

InterRisk wspiera w nauce programowania i robotyki

4 listopada ruszyła druga edycja akcji zbierania ubrań w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pracownicy, klienci,...
czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook