Reklama

Co zmiana technologiczna oznacza dla agentów?
środa, 04 września 2019 08:46

Z punktu widzenia detalistów, czyli agentów i multiagencji, dostęp do technologii zmienia przede wszystkim zachowania zakupowe konsumentów. Na rynek pracy wchodzą nowe pokolenia, które mają inne potrzeby i w zupełnie inny sposób chcą kupować ubezpieczenia.

Obecnie konsumenci na spotkanie z doradcą przychodzą już przygotowani. Zadają pytania i szukają odpowiedzi w internecie. Sprawdzają opinię o danej multiagencji w internecie, czytają o produktach i samodzielnie porównują oferty. Proces zakupowy klienta się zmienił i zaczyna się nie od pierwszego spotkania klienta z agentem, ale dużo wcześniej. Dlatego dzisiaj nie wystarczy mieć stronę internetową, ale należy dbać o dobre rekomendacje klientów w internecie, należy dostarczać klientom odpowiedzi na ich pytania i problemy np. w postaci bloga lub newslettera. Słowem – wychodzić klientom naprzeciw w ich drodze zakupowej.

Nowoczesne programy CRM dedykowane multiagencjom już teraz pomagają docierać do konkretnych klientów z konkretną ofertą w momencie, kiedy klienci jej potrzebują. Takie rozwiązania należy traktować jako skarbnicę wiedzy o kliencie, gdzie dane są na wyciągnięcie ręki. Programy takie jak Berg System, ale oczywiście nie tylko, agregują dane o klientach, o posiadanych polisach, a także dane z analizy potrzeb klienta o posiadanych produktach i o potrzebach klienta oraz dane dotyczące rodziny. Wystarczy zadawać sobie odpowiednie pytania i decydować, jakim kanałem chcemy skontaktować się z klientem: zadzwonić, wysłać SMS, a może wysłać mail? Na przykład: Zbliża się 1 września, którzy moi klienci mają dzieci w wieku szkolnym?

W nowoczesnej sprzedaży na znaczeniu zyskują dostęp do danych i umiejętności marketingowe, pomagające odpowiednio z nimi pracować.

Marcin Konopka
prezes zarządu Berg System

 

Supra Brokers: Rafał Holanowski przestał pełnić funkcję prezesa

Firma brokerska Supra Brokers poinformowała, że wraz z wkroczeniem w nowy etap rozwoju, którego kierunek wyznacza ekspansja na nowe rynki i nowe...


czytaj dalej

Signal Iduna: Krzysztof Konstanciuk szefem Biura Sprzedaży Korporacyjnej

4 listopada Krzysztof Konstanciuk objął stanowisko Managera Sprzedaży Korporacyjnej Signal Iduna Polska. W ramach swoich obowiązków będzie...


czytaj dalej

UE: Koniec prania na zielono

Ministrowie finansów Unii Europejskiej są gotowi przyjąć nowe zasady wymagające od zarządzających aktywami, ubezpieczycieli i funduszy...
czytaj dalej

Lloyd’s: Jedno ciało kierownicze

Ubezpieczeniowy i reasekuracyjny rynek Lloyd’s ogłosił swoją decyzję połączenia Rady Lloyd’s i Zarządu Franczyzy. Połączenie wejdzie w życie 1...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU przyjrzy się AXA i mBankowi

Grupa PZU rozważy możliwość przejęcia aktywów AXA, które ewentualnie zostałyby wystawione na sprzedaż, oraz mBanku. Zakład nie myśli o sprzedaży...


czytaj dalej

UFG: Powstanie nowy system przekazywania akt szkodowych

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) rozpoczyna budowę systemu ułatwiającego ubezpieczycielom przekazywanie akt szkodowych. Pierwszym etapem...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook