Reklama

Zabierz swój biznes do spa
poniedziałek, 19 sierpnia 2019 09:08

Co jakiś czas odwiedzam salon spa. Ostatnio rozmawiając z trenerem Adamem Kubickim pomyślałam sobie, że takie spa przydałoby się również ubezpieczeniowym biznesom. A nawet szerzej. Regularnej odnowy potrzebują nie tylko nasze ciała, ale również życie zawodowe.

Żeby spa przyniosło dobroczynne efekty, czy to zdrowotne czy biznesowe, musi spełnić kilka reguł. Najważniejsza z nich jest magicznie prosta i w 100% pod naszą kontrolą. To głęboka, wewnętrzna intencja odnowienia i regeneracji. Bez takiej intencji nie pomoże nawet pałac na wodzie i armia Tajek-masażystek, bo tak jak weszliśmy zestresowani, tak zestresowani wyjdziemy.

A więc zacznij od intencji i wewnętrznego TAK. Tak, chcę odświeżyć moje życie zawodowe. Tak, chcę się przyjrzeć temu, co działa, a co nie działa. Tak, chcę sprawdzić, czy stawiam sobie odpowiednie cele biznesowe. Tak, jestem gotowy (gotowa) na ewentualne zmiany.

To jest truizm. Jeśli nie jesteśmy gotowi robić czegoś inaczej, to nie mamy co liczyć na żadną zmianę. Chyba że na gorsze. A z tą gotowością na rezygnację z pewnych nawyków i budowę nowych nie jest wcale prosto. Jest na to szereg ewolucyjnych uzasadnień – dotychczasowe metody działania zapewniły nam przeżycie, a na efekty nowych sposobów żadnych gwarancji nie ma. Nie zapominajmy jednak o głównej zasadzie ewolucji – przetrwają najlepiej dostosowani. Gdy zmieniają się warunki działania (a ciągle się zmieniają!), to my też musimy się zmieniać. Albo wyginiemy niczym dinozaury, które przecież w swoim czasie osiągały gigantyczne (dosłownie…) sukcesy. Tylko ze zmianą sobie nie poradziły.

Wróćmy do naszego spa. Bo przecież lepiej umieścić swój biznes na stole do masażu niż na stole do sekcji zwłok, prawda? Przyjrzyjmy się mu z życzliwością, ciepłem, ale i gotowością do zmiany. A potem weźmy się do roboty. I to jest trzeci krok uzdrowienia biznesu czy życia zawodowego – wytrwałość. No więc podsumowując. 1) Miej szczerą intencję zmiany na lepsze. 2) Miej gotowość na realne zmienianie konkretnych rzeczy i nawyków. 3) Wytrwaj w nowych sposobach działania.
To musi się udać.

Aleksandra E. Wysocka

 

VIG: Franz Fuchs zostanie zastępcą dyrektora generalnego

1 października Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska, obejmie stanowisko zastępcy dyrektora generalnego całej grupy. W ten...


czytaj dalej

Concordia Polska TUW: Rajmund Rusiecki nowym członkiem zarządu

Nowym członkiem zarządu Concordia Polska TUW został Rajmund Rusiecki. Po tej nominacji menadżer zasiada w zarządach obu towarzystw Concordii...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Różnice cen w porównywarkach zagadką dla klientów

Rynek porównywarek nie przestaje wywierać ogromnego wpływu na brytyjski sektor ubezpieczeń indywidualnych. W 2018 roku tym kanałem sprzedaży...


czytaj dalej

Chiny: Inwestycje ubezpieczycieli ograniczone

Chiński nadzór ubezpieczeniowy i bankowy ograniczył wielkość inwestycji firm ubezpieczeniowych w ich udziałowców, co ma ograniczyć ryzyko związane...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Punkta zamiast mfind

Rewolucja w mfind. Firma przekształci swój biznes ubezpieczeniowy z porównywarki w internetową multiagencję z ofertą dostępną w trzech kanałach:...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Detronizacja polis z UFK

Uważna lektura opublikowanego niedawno raportu Analiz Online na temat sektora ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych w pierwszej połowie obecnego...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook