Reklama

Rynek ubezpieczeń: Spółka PZU bazą dla wspólnego przedsięwzięcia z PKN Orlen
czwartek, 01 sierpnia 2019 08:48

Przedsiębiorstwo świadczące usługi związane m.in. z zakupem powierzchni reklamowej, które chcą powołać PKN Orlen i PZU SA, powstanie na bazie już istniejącej spółki należącej do największego polskiego ubezpieczyciela. Z jej usług będą mogli korzystać nie tylko obaj giganci, ale też firmy zewnętrzne.

PKN Orlen i PZU SA poinformowały o zamiarze utworzenia podmiotu, który będzie świadczył usługi związane z szeroko pojętymi zakupami usług marketingowych i reklamowych. Nie ujawniły jednak wówczas szczegółów działalności operacyjnej nowej spółki. Garść szczegółów na ten temat podał za to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), do którego 29 lipca trafił wniosek obu podmiotów o wyrażenie zgody na koncentrację w postaci powołania wspólnego przedsiębiorstwa. Według przedstawionego przez Urząd skróconego opisu koncentracji do utworzenia wspólnej firmy wykorzystana zostanie istniejąca już warszawska spółka należąca do PZU – Sigma BIS.

Istniejąca od 2014 roku firma nie prowadziła dotychczas działalności gospodarczej. Jak podaje wywiadownia gospodarcza Bisnode, branża Sigma BIS została sklasyfikowana w Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) jako pozostała działalność wspomagająca ubezpieczenia i fundusze emerytalne. Po przeprowadzeniu transakcji spółka będzie świadczyć usługi w zakresie planowania, opracowywania strategii emisji materiałów reklamowych w mediach, sponsoringu projektów mediowych, negocjowania oraz zakupu czasu i przestrzeni reklamowej w mediach, opracowywania badań i analiz skuteczności aktywności reklamowej w mediach, badania rynku, usług sprzedaży własnej powierzchni reklamowej PKN Orlen i PZU SA oraz performance marketingu. Usługi te świadczone będą zarówno na rzecz podmiotów z obu w/w grup kapitałowych, jak również podmiotów trzecich.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

VIG: Franz Fuchs zostanie zastępcą dyrektora generalnego

1 października Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska, obejmie stanowisko zastępcy dyrektora generalnego całej grupy. W ten...


czytaj dalej

Concordia Polska TUW: Rajmund Rusiecki nowym członkiem zarządu

Nowym członkiem zarządu Concordia Polska TUW został Rajmund Rusiecki. Po tej nominacji menadżer zasiada w zarządach obu towarzystw Concordii...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Różnice cen w porównywarkach zagadką dla klientów

Rynek porównywarek nie przestaje wywierać ogromnego wpływu na brytyjski sektor ubezpieczeń indywidualnych. W 2018 roku tym kanałem sprzedaży...


czytaj dalej

Chiny: Inwestycje ubezpieczycieli ograniczone

Chiński nadzór ubezpieczeniowy i bankowy ograniczył wielkość inwestycji firm ubezpieczeniowych w ich udziałowców, co ma ograniczyć ryzyko związane...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Punkta zamiast mfind

Rewolucja w mfind. Firma przekształci swój biznes ubezpieczeniowy z porównywarki w internetową multiagencję z ofertą dostępną w trzech kanałach:...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Detronizacja polis z UFK

Uważna lektura opublikowanego niedawno raportu Analiz Online na temat sektora ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych w pierwszej połowie obecnego...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook