Reklama

PIU: Rusza kampania pogodowa
środa, 24 lipca 2019 08:44

Polska Izba Ubezpieczeń wraca do tematu ryzyk klimatycznych. 25 lipca 2019 r. rozpoczyna się kampania pod hasłem #niezaklinaj pogody, która ma zwiększyć wśród Polaków świadomość ryzyk związanych z pogodą oraz skłonić do zachowań zwiększających bezpieczeństwo i zapobiegającym szkodom, które są wynikiem ekstremalnych zjawisk klimatycznych.

- Chcemy w naszej kampanii uświadamiać ludzi, że muszą aktywnie reagować na zmieniający się klimat. Nie ma co zaklinać pogody. Lepiej działać, zmienić przyzwyczajenia i dbać o majątek – dom, mieszkanie, samochód. Ubezpieczyć się, ale też robić regularne przeglądy, sprawdzać, czy woda odpływa z podwórka po większym deszczu, czy rynny są drożne. Być może wiele osób już tak postępuje. Pytamy o to w specjalnym badaniu, którego wyniki niedługo opublikujemy – tłumaczy Agnieszka Durska z Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Kampania będzie realizowana w mediach społecznościowych i na blogu nawypadekgdy.pl, gdzie już wkrótce pojawi się cykl filmików edukacyjnych, eksperckich wpisów blogowych i infografik. Agnieszka Durska i Marcin Tarczyński będą również w sierpniu 2019 r. gośćmi podcastu „Rozmowy bez asekuracji”, gdzie opowiedzą o celach kampanii oraz rezultatach badań przeprowadzonych wśród agentów ubezpieczeniowych. W badaniu wciąż jeszcze można wziąć udział, wypełniając krótką ankietę pod adresem: http://bit.ly/2Ya4Pcl

- W Polsce borykamy się nadal ze sporą luką ubezpieczeniową. Niewystarczająco ubezpieczony jest majątek prywatny, ale też majątek samorządów. W razie katastrofy naturalnej ciężar likwidacji szkód biorą na siebie władze centralne. To jest mniej efektywne niż stworzenie systemu, w którym zwiększy się rola planowania przestrzennego, prewencji i ubezpieczeń, czego dowodziliśmy w naszym raporcie – dodaje Agnieszka Durska.

Warto zauważyć, że ryzyka klimatyczne stały się ostatnio ośrodkiem zainteresowania Komisji Europejskiej. Jak podaje Polska Agencja Prasowa, nowa przewodnicząca KE Ursula von der Leyen jako główne swoje zadanie widzi walkę o ochronę klimatu. W wystąpieniu przed Parlamentem Europejskim zapowiedziała, że chce, aby Europa była neutralna klimatycznie do 2050 roku. Aby było to możliwe, UE musi podejmować odważne kroki – ograniczyć emisje do 2030 roku nie o planowane 40 proc., ale nawet o 55 proc. Zapewniła też posłów, że w ciągu pierwszych 100 dni urzędowania przedstawi „zielony ład dla Europy”.
(AW, źródło: PIU)

 

PZU ma nową dyrektor marketingu

Jak podały Wirtualnemedia.pl, Anna Janiczek została nową dyrektor zarządzającą ds. marketingu i relacji z klientem PZU. A Serwis dowiedział się...


czytaj dalej

Digital Care: Piotr Kuszewski nowym członkiem zarządu

Z dniem 2 października do zarządu Digital Care dołączył Piotr Kuszewski. Rozszerzenie składu organu jest związane z ekspansją spółki na rynki...


czytaj dalej

Marsh: Rekordowy wzrost stawek w III kwartale

Trzeci kwartał 2019 r. zakończył się rekordowym, 8% wzrostem cen ubezpieczeń na świecie. To największy wzrost stawek odnotowany od 2012 roku. III...
czytaj dalej

Oliver Wyman: Firmy, które ignorują kobiety, tracą zarobki

Zdominowana przez mężczyzn branża usług finansowych przegapia ponad 700 mld dol. przychodów rocznie, ponieważ nie słucha kobiet albo nie...


czytaj dalej

Rankomat: Zmiany cen OC ppm. na przestrzeni dwóch lat

Eksperci rankomat.pl sprawdzili, jak w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniły się warunki cenowe w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.)...
czytaj dalej

InterRisk wspiera w nauce programowania i robotyki

4 listopada ruszyła druga edycja akcji zbierania ubrań w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pracownicy, klienci,...
czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook