Reklama

RPA: Ubezpieczyciel otwiera bank
czwartek, 18 lipca 2019 08:42

Południowoafrykański ubezpieczyciel Discovery potrzebował 1,5 mln roboczogodzin w ciągu czterech lat, aby zbudować bank. Rzuca on wyzwanie tradycyjnym bankom kredytowym w RPA, których historia sięga 1838 r., ale są one gotowe je podjąć.

Ubezpieczyciel szczyci się swoją ofertą Vitality, programem nagród dla 1,9 mln klientów otrzymujących zniżki za uprawianie ćwiczeń lub zakup zdrowej żywności – podaje agencja Bloomberg i zaznacza, że programem objęci zostaną również zdyscyplinowani klienci banku, którzy mają porządek w swoich finansach. Jednak wraz ze startem Discovery Bank uaktywniły się banki tradycyjne, takie jak First National Bank i Capitec Bank Holdings, dążąc do wzmocnienia swoich usług i rozpoczęcia wojny cenowej.

Mimo złożoności powiązania ponad 120 systemów obejmujących oferowane przez Discovery ubezpieczenia na życie, zdrowotne i krótkoterminowe oraz zarządzanie pieniędzmi, klienci banku mają do czynienia z jednym interfejsem, gdzie mogą przeprowadzić większość transakcji za pomocą trzech kliknięć, jak zapewnił dyrektor generalny Discovery Adrian Gore.

Nie każdy element oferty jest zupełnie nowy. Klienci mogą otworzyć konto, posługując się selfie, a takie rozwiązanie stosuje już FNB, i doprowadzić procedurę do końca w ciągu pięciu minut, mniej więcej tyle, ile trwa otwarcie konta w TymeBanku.

Firma dokona również transferu 2,1 mld mil Discovery uzbieranych przez dotychczasowych klientów ubezpieczyciela do banku, gdzie zostaną wymienione na elektroniczne pieniądze lub będą wydane w sklepach partnerskich. Program lojalnościowy FNB, eBucks pozwala klientom kupować towary online lub uzyskiwać obniżkę przy zakupie paliwa, chociaż tutaj rozliczanie odbywa się w trybie miesięcznym, natomiast w Discovery e-pieniądze są natychmiastowe. Inne banki również uatrakcyjniły swoje programy lojalnościowe. Zawiązując partnerstwa, Discovery wyeksportował Vitality do 18 krajów, w tym do USA, Chin, Australii i państw europejskich.

W wywiadzie udzielonym z okazji otwarcia banku Discovery, Gore powiedział: – To jest bank, bardzo skomplikowany twór. Nie czuliśmy potrzeby pośpiechu.
(AC, źródło: Bloomberg)

 

Macif Życie: Mariusz Czajka członkiem zarządu ds. ryzyka

6 sierpnia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Mariusza Czajki na stanowisko członka zarządu Macif Życie...


czytaj dalej

Ergo Hestia: Justyna Wajs zastąpiła Małgorzatę Makulską



Małgorzata Makulska
Justyna Wajs

Małgorzata Makulska, członek zarządu Ergo Hestii, po 27 latach zakończyła współpracę z ubezpieczycielem z powodów...


czytaj dalej

Zurich: Na ostatniej prostej procesu naprawy

Zurich Insurance Group spodziewa się przekroczyć wszystkie swoje cele finansowe na okres 2017–2019, wchodząc na ostatni etap trzyletniego okresu...


czytaj dalej

Zatoka Perska: Środki ostrożności zwiększają ryzyko

W następstwie narastającego od tygodni napięcia w Zatoce Perskiej, gdzie statki są atakowane, a tankowce przejmowane, najświeższe doniesienia...


czytaj dalej

TUW PZUW: Rating podtrzymany, perspektywa podwyższona

1 sierpnia S&P Global Ratings przedłużyła rating siły finansowej i rating kredytowy TUW PZUW na poziomie A-. Jednocześnie agencja podwyższyła...


czytaj dalej

AXA: Nowa reklama telewizyjna

AXA emituje nową reklamę telewizyjną i mierzy się z wynikami badań, które pokazały, że konsumenci – często posługując się wyobrażeniem albo...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook