Reklama

Nie bądź zombie
poniedziałek, 01 lipca 2019 07:25

Dyrektor regionalny dużej firmy ubezpieczeniowej powiedział mi kiedyś, że w czasie rozmowy rekrutacyjnej z potencjalnym kierownikiem zawsze zadaje kandydatowi pytanie o prywatne pasje. I jeśli pasji brak, to kandydat odpada. – Widzisz Ola, to pasja sprzedaje, zaraża entuzjazmem, inspiruje. Jeśli komuś nic się nie chce poza pracą, to w pracy też mu się niewiele będzie chciało – tłumaczył.

Są różne szkoły. Niektórzy twierdzą, że kluczem do sukcesu w sprzedaży jest statystyka i wytrwałość. Niewątpliwie, wytrwałość jest niezbędna, żeby podejmować kolejne próby pomimo porażek. A porażki są nieuniknione. Ale warto szukać ludzi z wewnętrznym ogniem. Może niekoniecznie na stanowisko księgowego, ale na pozycję sprzedawcy lub menedżera już tak. Można się nauczyć przepisów, produktów, procedur i systemów. Pasji nauczyć się trudno.

Trener sprzedaży Blair Singer mawiał, że w sprzedaży zawsze wygrywa wyższa energia. Radził, żeby przed ważną rozmową sprzedażową zrobić dziesięć przysiadów albo wbiec na spotkanie po schodach. Dzięki temu serce bije szybciej, ciśnienie krwi się podnosi, a poziom energii wyraźnie wzrasta. Podczas szkolenia robił taki eksperyment: o swoim produkcie opowiadały kolejno dwie osoby. Pierwsza po tych dziesięciu przysiadach, a druga bez żadnego fizycznego wysiłku przed wystąpieniem. Różnica była ewidentna. Sprzedawca, który wcześniej przyśpieszył krążenie krwi w żyłach, wydawał się znacznie bardziej przekonujący i zaangażowany.

Nie musisz koniecznie biegać w kółko przed ważną rozmową biznesową (chociaż czemu nie, skoro to pomaga?), ale na pewno monitoruj swoją życiową energię. Jeśli będziesz permanentnie niewyspany, apatyczny, znużony, zrezygnowany, wpłynie to na fakt, jak będziesz postrzegany przez innych – klientów, współpracowników, partnerów biznesowych. Zombie źle sprzedaje i źle zarządza. Nie bądź jak zombie. Koniec i kropka.

Po pierwsze, dbaj o elementarne BHP związane z energią fizyczną. Nie zarywaj nocy, jeśli nie jesteś już studentem, odżywiaj się możliwie sensownie, ruszaj się regularnie. Oczywiste oczywistości, ale niestety bardzo często żyjemy jakby „na kredyt”, a budzi nas dopiero cukrzyca lub zawał.

Po drugie, dbaj o „dlaczego” w swoim życiu. Mówi się, że jeśli znasz swoje „dlaczego”, to zawsze znajdziesz „jak”. Jeśli cele, do których dążysz, naprawdę uważasz za istotne i godne wysiłku, to znajdziesz energię i sposób ich realizacji. Z drugiej strony, nie dziw się samemu sobie, że unikasz robienia rzeczy, które gdzieś w środku uważasz za niepotrzebne. Jeśli nie chce ci się czegoś zrobić, to zadaj sobie pytanie, czy to rzeczywiście jest ważne i potrzebne.

Po trzecie, znajduj czas na to, co cię ekscytuje i sprawia radość. Muzyka, ogród, jazda motorem, opera, majsterkowanie, gotowanie, wspinaczka, obserwacja gwiazd – to może być cokolwiek. Nie dopuść do sytuacji, kiedy w twoim życiu nie będzie miejsca na realizację pasji. Nie bądź jak ktoś, kto umarł w wieku lat 20, ale z pochówkiem czekał do siedemdziesiątki… Gdy nie będzie w tobie za grosz radości i entuzjazmu do niczego, to w żadnej dziedzinie ci się nie powiedzie. Nie bądź zombie!
Aleksandra E. Wysocka

 

Dorota Karczewska counselem w kancelarii WKB

Mecenas Dorota Karczewska, była wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dołączyła jako counsel do zespołu prawa konkurencji i...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Mariusz Golecki następcą Aleksandry Wiktorow

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki z dniem 12 października 2019 r. powołał Mariusza Goleckiego na stanowisko Rzecznika Finansowego. Akt...


czytaj dalej

IUA: Wzrost składki na rynku w Londynie

Składka przypisana brutto z rynku londyńskiego, obejmującego firmy ubezpieczeniowe spoza Lloyd’s, wzrosła w 2018 r. o 8,1%, do 28,437 mld funtów –...


czytaj dalej

Szwecja: Gallagher kupił firmę Proinova

Broker Arthur J. Gallagher & Co. poinformował o nabyciu szwedzkiego brokera ubezpieczeniowego z Helsingborga, firmy Proinova. Warunki transakcji...


czytaj dalej

Jak wspierać doradców bankowych w sprzedaży ubezpieczeń?

Rozmowa z Aleksandrą Droszcz, dyrektorem Działu Kompetencji i Wsparcia Sprzedaży, Renatą Augustynowicz-Sobotą, dyrektorem Biura Wsparcia...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Czas fuzji i przejęć

Za nami już trzy tygodnie października. W każdym z nich wiodącą rolę odgrywał inny temat. W pierwszym tygodniu najgłośniej było o różnych...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook