Reklama

Atradius: Firmy z krajów Ameryki Północnej spodziewają się opóźnień w płatnościach
środa, 26 czerwca 2019 08:32

Międzynarodowa polityka, spory handlowe oraz wzrost upadłości negatywnie wpłyną na praktyki płatnicze B2B w największych gospodarkach Ameryki Północnej – wynika z najnowszego Barometru Praktyk Płatniczych Atradius.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że 33% ankietowanych dostawców w USA, 34% w Kanadzie i 40% w Meksyku spodziewa się wzrostu liczby klientów, którzy opóźniają płatność o ponad 90 dni, co spowoduje problemy z płynnością finansową oraz odbije się na wskaźniku cyklu regulowania należności. Tylko w USA 83% badanych w sektorze metalowym, 40% w budowlanym i 33% w ICT/elektronicznym zakłada pogorszenie zachowań płatniczych. W Kanadzie dotyczy to 3 na 5 badanych w branży budowlanej. W Meksyku 64% ankietowanych dostawców w sektorze maszyn i 54% w sektorze dóbr trwałego użytku oraz w sektorze budowlanym, spodziewa się wzrostu czasu potrzebnego do odzyskania należności B2B.

Paweł Szczepankowski z polskiego oddziału Atradius zauważa, że spodziewany wzrost opóźnień w płatnościach w nadchodzących miesiącach w Ameryce Północnej będzie efektem m.in. spowolnienia światowej gospodarki. – Przez ostatnich 10 lat obserwowaliśmy spadek upadłości firm w regionie Ameryki Północnej. Teraz ten trend ulegnie odwróceniu. Opóźnienia w płatnościach, których się spodziewamy wraz z perspektywą wzrostu niewypłacalności, negatywnie wpłyną na handel międzynarodowy. Nie dziwi więc rosnące zainteresowanie firm w Ameryce Północnej narzędziami, które zapewniają przetrwanie i długotrwały rozwój biznesu. Pod względem skuteczności w zarządzaniu płynnością finansową, kluczowe pozostaje ubezpieczenie należności – zaznacza Paweł Szczepankowski.

W związku ze spodziewanym wydłużeniem czasu otrzymania zapłaty oraz pogorszeniem perspektyw gospodarczych, respondenci planują podjęcie działań, które zabezpieczą ich płynność finansową. 38% badanych z Meksyku, 35% z USA i 30% z Kanady planuje częściej sprawdzać zdolność kredytową swoich odbiorców. 33% kanadyjskich respondentów, 28% z USA i 18% z Meksyku planuje zwiększyć rezerwy na złe długi.
(AM, źródło: Havas)

 

PZU ma nową dyrektor marketingu

Jak podały Wirtualnemedia.pl, Anna Janiczek została nową dyrektor zarządzającą ds. marketingu i relacji z klientem PZU. A Serwis dowiedział się...


czytaj dalej

Digital Care: Piotr Kuszewski nowym członkiem zarządu

Z dniem 2 października do zarządu Digital Care dołączył Piotr Kuszewski. Rozszerzenie składu organu jest związane z ekspansją spółki na rynki...


czytaj dalej

Marsh: Rekordowy wzrost stawek w III kwartale

Trzeci kwartał 2019 r. zakończył się rekordowym, 8% wzrostem cen ubezpieczeń na świecie. To największy wzrost stawek odnotowany od 2012 roku. III...
czytaj dalej

Oliver Wyman: Firmy, które ignorują kobiety, tracą zarobki

Zdominowana przez mężczyzn branża usług finansowych przegapia ponad 700 mld dol. przychodów rocznie, ponieważ nie słucha kobiet albo nie...


czytaj dalej

Rankomat: Zmiany cen OC ppm. na przestrzeni dwóch lat

Eksperci rankomat.pl sprawdzili, jak w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniły się warunki cenowe w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.)...
czytaj dalej

InterRisk wspiera w nauce programowania i robotyki

4 listopada ruszyła druga edycja akcji zbierania ubrań w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pracownicy, klienci,...
czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook