Reklama

Liferay: Inwestycja w UX pozwala zaoszczędzić nawet 10 mln zł rocznie
piątek, 14 czerwca 2019 08:43

Firmy z branży ubezpieczeniowej poszukają skutecznych rozwiązań, które umożliwiają wykorzystywanie danych z systemów backendowych do tworzenia stron internetowych. Jest to szczególnie ważne dla ubezpieczycieli sprzedających znaczną liczbę polis przez niezależnych agentów – wskazuje Liferay.

Jak wynika z danych Interact, pracownicy poświęcają 19,8% czasu na poszukiwanie informacji i dokumentów niezbędnych do skutecznego wykonywania swojej pracy. To równowartość jednego dnia w tygodniu pracy. W przypadku organizacji zatrudniających 1000 lub więcej pracowników zmarnowany czas może skutkować roczną stratą do 10 milionów złotych.

Zdaniem Liferay, istnieją cztery obszary do zanalizowania, dzięki którym można wyeliminować kosztowne błędy w UX, negatywnie oddziałujące na przedsiębiorstwa:

1. Przestarzała aplikacja użytkownika. Użytkownicy, w tym agenci, oczekują, że strony będą działać z łatwością, a poruszanie się po nich będzie intuicyjne.
2. Zbyt skomplikowane formularze. Jest to szczególnie istotne dla ubezpieczycieli, którzy korzystają z niezależnych agentów do sprzedaży polis. UX obarczony trudnościami w nawigacji, niejasnymi instrukcjami i nadmiernie złożonymi lub niewygodnymi formularzami, prowadzi do porzucania formularzy. Sprawny UX, ułatwia agentom sprzedaż produktów, co wpływa na uniknięcie frustracji spowodowanej zawiłością systemów.
3. KPI trudne do śledzenia. Jeżeli agenci nie mogą łatwo śledzić wyznaczanych celów, UX pogarsza ich efekty sprzedażowe. Zapobiec temu może szybki dostęp do KPI i uporządkowanie danych dotyczących postępów w realizacji zadań w sposób łatwy do zrozumienia i przedstawiający całokształt procesu.
4. Zdecentralizowane dane. Pojedynczy pulpit, który automatycznie wyświetla ważne dane z różnych systemów, będzie wspierał agenta w zakresie dostarczania informacji oraz organizacji pracy. Ważna będzie także redukcja czasu poświęcanego na poszukiwanie danych, co zwiększa produktywność.
(AM, źródło: Liferay)

 

Dorota Karczewska counselem w kancelarii WKB

Mecenas Dorota Karczewska, była wiceprezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), dołączyła jako counsel do zespołu prawa konkurencji i...


czytaj dalej

Rzecznik Finansowy: Mariusz Golecki następcą Aleksandry Wiktorow

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki z dniem 12 października 2019 r. powołał Mariusza Goleckiego na stanowisko Rzecznika Finansowego. Akt...


czytaj dalej

IUA: Wzrost składki na rynku w Londynie

Składka przypisana brutto z rynku londyńskiego, obejmującego firmy ubezpieczeniowe spoza Lloyd’s, wzrosła w 2018 r. o 8,1%, do 28,437 mld funtów –...


czytaj dalej

Szwecja: Gallagher kupił firmę Proinova

Broker Arthur J. Gallagher & Co. poinformował o nabyciu szwedzkiego brokera ubezpieczeniowego z Helsingborga, firmy Proinova. Warunki transakcji...


czytaj dalej

Jak wspierać doradców bankowych w sprzedaży ubezpieczeń?

Rozmowa z Aleksandrą Droszcz, dyrektorem Działu Kompetencji i Wsparcia Sprzedaży, Renatą Augustynowicz-Sobotą, dyrektorem Biura Wsparcia...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Czas fuzji i przejęć

Za nami już trzy tygodnie października. W każdym z nich wiodącą rolę odgrywał inny temat. W pierwszym tygodniu najgłośniej było o różnych...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook