Reklama

Ergo Hestia: Energia Nowego Życia
środa, 12 czerwca 2019 09:01

Po trzech latach od monumentalnej premiery iHestii w sopockiej ERGO ARENIE agenci zobaczyli kolejną odsłonę systemu sprzedażowo-obsługowego ERGO Hestii. Nowy panel ERGO 4 pozwala oferować klientom spersonalizowane programy ochronne, ubezpieczenia NNW czy Best Doctors. Matryca umożliwia precyzyjne dobranie właściwego zakresu i sumy ubezpieczenia, która w przypadku polisy życiowej może wynieść nawet 10 mln zł.

Premierę nowego rozwiązania, która odbyła się w Gdańskim Teatrze Szekspirowskim, agenci obserwowali za pośrednictwem transmisji na żywo w 11 lokalizacjach w całej Polsce. Wydarzenie otworzył prezes Piotr Maria Śliwicki, który nawiązał do 28-letniej historii firmy. – Od samego początku sięgaliśmy po to, co innym wydawało się niemożliwe, wyznaczając zupełnie nowe standardy w branży ubezpieczeniowej – mówił prezes Śliwicki.

Wprowadzona w 2016 roku iHestia nie od razu podbiła serca pośredników. Dla wielu z nich oznaczała całkowite przemodelowanie modelu sprzedażowego, rezygnację z papieru oraz nowe sposoby pracy z klientem. Jednak po 3 latach cyfry są jednoznaczne. Za pośrednictwem iHestii agenci sprzedają więcej ryzyk i częściej proponują klientom więcej niż jeden produkt, natomiast klienci na dłużej pozostają z ERGO Hestią w kolejnych latach.


- Chcieliśmy stworzyć takie narzędzie, które pozwoli sprzedawać produkty życiowe w sposób tak prosty, jak to się dzieje w przypadku ubezpieczeń majątkowych – mówił Sławomir Kamiński, dyrektor zarządzający odpowiedzialny za rozwój produktów życiowych w ERGO Hestii. – Prostota, którą się szczycimy, wymagała od nas wielu miesięcy ciężkiej pracy koncepcyjnej i zapisania setek tysięcy linijek kodu – tłumaczył. – Było warto!

Matryca ERGO 4 zawiera już istniejące w ERGO Hestii produkty. Innowacja polega na sposobie ofertowania i sprzedaży oraz łączenia różnych ryzyk w pakiet szyty na miarę potrzeb konkretnego klienta. – Agent może wysłać elektroniczną ofertę za pośrednictwem konta klienta – wyjaśniał Bartosz Dołkowski, odpowiedzialny za informatyczną stronę projektu. – Całość procesu sprzedażowego może odbyć się całkowicie zdalnie i w 100% elektronicznie – dodał.


W panelu ERGO 4 umieszczone są produkty o elastycznych zakresach ubezpieczenia. System umożliwia klientom automatyczne comiesięczne pobieranie składki z karty kredytowej.

Co na to agenci? – Już w kilka chwil po prezentacji zacząłem pierwsze rozmowy z klientami na temat nowych możliwości – powiedział agent Łukasz Bigus, który uczestniczył w premierze Nowego Życia w Gdańsku. – Spodziewam się, że sprzedaż pierwszych polis w nowym systemie ruszy szybko. Jako agent od samego początku pracuję w iHestii. Nie mam biura, swoją pracę wykonuję w większości zdalnie. To bardzo dobra wiadomość, że teraz będę mógł w taki sam sposób sprzedawać życiówkę – dodał Łukasz Bigus.


Dla wielu pośredników, szczególnie tych wyspecjalizowanych w komunikacji i majątku, proces sprzedaży ubezpieczeń na życie był odbierany jako pracochłonny i trudny. Nowe rozwiązanie ERGO Hestii istotnie tę ścieżkę upraszcza, nie rezygnując jednocześnie z wysokiej jakości produktów ubezpieczeniowych, które zapewniają faktyczną ochronę, a nie tylko jej namiastkę. Co ciekawe, ubezpieczyciel całkowicie wycofał się z produktów inwestycyjnych. – Mamy najwyższą ekspertyzę w ocenie ryzyka ubezpieczeniowego. Inwestycje  to zupełnie coś innego. Jesteśmy zdania, że połączenie ochrony z inwestycją wielokrotnie okazało się pomyłką i skutkowało zmniejszeniem zaufania do naszej branży – zauważył Sławomir Kamiński.

Istotne jest to, że ERGO 4 edukuje również w kwestii wysokich sum ubezpieczenia. Górny limit 10 mln zł w ubezpieczeniu na życie stawia w zupełnie nowym świetle polisy na 300 czy 500 tys. zł, które wciąż przez wielu klientów, ale również przez pośredników, są mylnie postrzegane jako nadmierny luksus.

W tym momencie z „Energii Nowego Życia” może korzystać wybrana grupa agentów, którzy osiągali dotychczas najlepsze wyniki sprzedażowe w iHestii. Do końca roku panel będzie dostępny dla 1500 pośredników. Po zakończeniu pilotażu w 2020 r. rozwiązanie się upowszechni. Czy będzie to rzeczywiście rewolucja w sprzedaży indywidualnych ubezpieczeń na życie? Wiele zależy od tego, czy agenci wykorzystają pełnię możliwości tego innowacyjnego narzędzia i przełamią swoje bariery w oferowaniu produktów życiowych klientom majątkowym.
Aleksandra E. Wysocka

 

TUW „TUW”: Wybrano zarząd nowej kadencji

24 czerwca odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”. Podczas obrad dokonano m.in. wyboru zarządu...


czytaj dalej

Inter Polska: Marcin Andruchewicz członkiem zarządu ds. ryzyka

25 czerwca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Marcina Andruchewicza na stanowisko członka zarządów...


czytaj dalej

Atradius: Firmy z krajów Ameryki Północnej spodziewają się opóźnień w płatnościach

Międzynarodowa polityka, spory handlowe oraz wzrost upadłości negatywnie wpłyną na praktyki płatnicze B2B w największych gospodarkach Ameryki...


czytaj dalej

Zatoka Perska: Ubezpieczenie transportu ropy jest coraz kosztowniejsze

Według osób zaznajomionych ze stawkami ubezpieczycieli, tzw. premie za ryzyko wojenne dla standardowego ładunku ropy naftowej z Zatoki Perskiej i...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Zachowana hierarchia w „komunikacji”

Mimo spadku przypisu składki z OC posiadaczy pojazdów lądowych (ppl.) i pogorszenia wyniku technicznego w autocasco odnotowana w pierwszym...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Kto jest gotowy na PPK?

25 czerwca ukazał się 72. odcinek gość podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji”. Gościem programu był Piotr Żochowski, prezes PKO TFI.

...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook