Reklama

Nationale-Nederlanden jeszcze przyjaźniejsze brokerom
wtorek, 04 czerwca 2019 08:56

Rozmowa z Ewą Dąbrowską, dyrektorem Pionu Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden

Aleksandra E. Wysocka: – Od kwietnia 2019 r. kieruje Pani Pionem Klienta Korporacyjnego w Nationale-Nederlanden. Nie żałuje Pani, że nie jest już brokerem?
Ewa Dąbrowska:
– Współpraca z AON Polska była dla mnie bardzo cennym czasem, w którym mogłam poznać rynek ubezpieczeniowy z innej strony. Teraz o wiele lepiej rozumiem potrzeby i oczekiwania brokerów. Zamierzam tę wiedzę wykorzystać, żeby współpraca brokerów z Nationale-Nederlanden była jeszcze bardziej komfortowa niż dotychczas. Takiego zrozumienia na linii ubezpieczyciel–broker czasem brakuje. Umiejętność postawienia się w sytuacji drugiej strony pozwala na większą elastyczność i wspólne poszukiwanie optymalnych rozwiązań.

Wybieracie się z zespołem na Kongres Brokerów w Mikołajkach?
– Naturalnie! Będzie mocna reprezentacja Nationale-Nederlanden, razem 11 osób włącznie ze mną i Kingą Łysikowską, która odpowiada bezpośrednio za zespół współpracujący z brokerami. W tym roku postawiliśmy na wzmacnianie relacji. Kongres jest doskonałą okazją do rozmów z brokerami, ale też nie jedyną. Za nami wiosenna edycja Akademii Brokerskiej Nationale-Nederlanden, która miała rekordową liczbę uczestników. Tematami, które dla nas są teraz wyjątkowo istotne, są pracownicze plany kapitałowe, ale także ubezpieczenia grupowe, w których od lat się specjalizujemy i które cały czas udoskonalamy.

Jakie macie plany na najbliższe miesiące w odniesieniu do klientów korporacyjnych?
– Celem numer 1 jest usprawnienie administracyjnej i operacyjnej obsługi programów ubezpieczeniowych. Kończymy pracę nad narzędziem informatycznym, które z jednej strony będzie pomocne dla osób zarządzających ubezpieczeniem grupowym po stronie pracodawcy, a z drugiej pozwoli nam szybciej komunikować się z brokerami i odpowiadać na ich zapytania. Czas ma bardzo istotne znacznie. Nowa platforma online będzie dostępna od początku 2020 r. i to przeniesie współpracę z Nationale-Nederlanden na zupełnie nowy poziom. Technologia jest bardzo ważna, ale to też nie jest wszystko. Ważni są również kompetentni ludzie. Wzmocniliśmy nasz zespół, który na bieżąco kontaktuje się z brokerami, zarówno w kwestiach produktowych, jak i obsługowych.

A co się zmieni w ofercie produktowej?
– Rewolucji nie planujemy. Bardzo dobrym odbiorem po stronie brokerów i pracodawców cieszą się komponenty powiązane ze zdrowiem, które mogą być częścią ubezpieczenia grupowego na życie. Szczególnie popularne jest ubezpieczenie rakowe, dzięki któremu w przypadku zachorowania na nowotwór, ubezpieczony otrzymuje nie tylko sumę ubezpieczenia, ale również pomoc w diagnostyce oraz szpital z leczeniem powypadkowym. Brokerzy doceniają różnorodność i elastyczność naszych programów grupowych oraz fakt, że marka Nationale-Nederlanden jest rozpoznawalna wśród pracodawców.

Widać ostatnio medialnie dużą aktywność Nationale-Nederlanden w obszarze pracowniczych planów kapitałowych.
– Rzeczywiście, jesteśmy bardzo zaangażowani w ten temat. Poruszamy go również od wielu miesięcy na spotkaniach z brokerami w całej Polsce. Oferujemy istotne wsparcie edukacyjne i wdrożeniowe dla pracodawców. Ważna jest też technologia, dlatego postawiliśmy na rozwiązanie zintegrowane z najczęściej stosowanymi systemami kadrowo-płacowymi. Organizujemy też liczne szkolenia, w tym webinaria, które cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Nawet sami byliśmy zaskoczeni, gdy na szkolenia online dotyczące wdrożenia PPK w firmie, które przygotowaliśmy wspólnie z Inforem oraz dostawcami systemów kadrowo-płacowych, zapisało się łącznie prawie tysiąc osób. Dostajemy też dużo zapytań dotyczących PPK od brokerów. Początkowo niewielu pośredników się tym tematem interesowało, jednak gdy pracodawcy zaczęli sami dopytywać brokerów, to oni także bardziej się zaangażowali. Przygotowaliśmy szereg narzędzi, które wspierają pracodawców informacyjnie i obsługowo. Brokerzy nie chcą zostawić swoich klientów w trudnym położeniu, a przecież czasu do wdrożenia w największych firmach zostało bardzo niewiele. Jako Nationale-Nederlanden chcemy być w ścisłej czołówce dostawców ubezpieczeń pracowniczych. Traktujemy PPK jako element szerszego ekosystemu rozwiązań dla pracowników.

Czy planujecie jeszcze w tym roku jakieś specjalne eventy brokerskie?
– Z brokerami spotykamy się cały czas. Większy event planujemy na początku 2020 r., tuż po wdrożeniu nowego narzędzia informatycznego oraz odświeżeniu oferty produktowej. Zdajemy sobie sprawę, że nadchodząca jesień będzie dla brokerów bardzo pracochłonna i upłynie pod znakiem wdrożeń PPK. Tymczasem do zobaczenia w Mikołajkach na XXII Kongresie Brokerów!

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

VIG: Franz Fuchs zostanie zastępcą dyrektora generalnego

1 października Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska, obejmie stanowisko zastępcy dyrektora generalnego całej grupy. W ten...


czytaj dalej

Concordia Polska TUW: Rajmund Rusiecki nowym członkiem zarządu

Nowym członkiem zarządu Concordia Polska TUW został Rajmund Rusiecki. Po tej nominacji menadżer zasiada w zarządach obu towarzystw Concordii...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Różnice cen w porównywarkach zagadką dla klientów

Rynek porównywarek nie przestaje wywierać ogromnego wpływu na brytyjski sektor ubezpieczeń indywidualnych. W 2018 roku tym kanałem sprzedaży...


czytaj dalej

Chiny: Inwestycje ubezpieczycieli ograniczone

Chiński nadzór ubezpieczeniowy i bankowy ograniczył wielkość inwestycji firm ubezpieczeniowych w ich udziałowców, co ma ograniczyć ryzyko związane...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Punkta zamiast mfind

Rewolucja w mfind. Firma przekształci swój biznes ubezpieczeniowy z porównywarki w internetową multiagencję z ofertą dostępną w trzech kanałach:...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Detronizacja polis z UFK

Uważna lektura opublikowanego niedawno raportu Analiz Online na temat sektora ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych w pierwszej połowie obecnego...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook