Reklama

Jak mnie pocieszał urząd skarbowy
poniedziałek, 27 maja 2019 07:32

Telefon od urzędniczki Urzędu Skarbowego zastał mnie na poczcie w Sopocie tuż po zamknięciu VII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń. Wysyłałam właśnie kartki z pozdrowieniami do najbliższych, gdy okazało się, że w 2016 r. nie dosłałam pewnych niezbędnych dokumentów.

Obiecałam dosłać co trzeba po powrocie do Warszawy i rozmowę zakończyłam. Ale pod wpływem impulsu kupiłam jeszcze jedną kartkę z widokiem na molo i wysłałam na Lindleya 14 w Warszawie, gdzie mieści się siedziba III Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Kto wie, kiedy ostatnio otrzymali pozdrowienia z wakacji od podatnika? Może nigdy?

Gdy po weekendzie zabrałam się do porządkowania dokumentów, to zbladłam. Ja wiem, że moje drugie imię to chaos i że w żadnym z poprzednich wcieleń raczej nie byłam księgową ani biegłym rewidentem… Zupełnie nie pamiętałam jednak, że narobiłam w osobistych papierach 3 lata temu takiego bałaganu. Z kroplami potu na czole skompletowałam coś, co przy dużej dozie dobrej woli można było nazwać dokumentacją, o którą zostałam poproszona. Wysłałam to wszystko mailem, wraz z komentarzem, że ogromnie przepraszam za chaotyczną formę i że w razie potrzeby stawię się osobiście, by dokonać wszelkich niezbędnych korekt i uzupełnień, oraz ogólnie, że przepraszam za moje wszystkie przeszłe, aktualne i przyszłe uchybienia proceduralne. No i czekałam na wyrok. Czego się spodziewałam? Jakiejś kary, kontroli skarbowej, w najlepszym razie długich formalnych wyjaśnień. Jeden dzień, drugi, trzeci – nic. Wreszcie po tygodniu mail następującej treści:

„Pani Olu, proszę się nie martwić. Chaos się zdarza. W urzędzie też pracują ludzie. Sprawa jest zamknięta. PS Dziękujemy za kartkę”. Przetarłam oczy ze zdziwienia. Czy naprawdę nadawcą tej wiadomości jest Urząd Skarbowy?! Otóż nie. Bo nie ma czegoś takiego jak „Urząd Skarbowy”. Są ludzie pracujący w urzędzie skarbowym.

Opowiadam tę historię w nawiązaniu do hasła przewodniego XXII Kongresu Brokerów „Człowiek… a jednak!”. Podczas 17 lat pracy w branży ubezpieczeniowej wielokrotnie przekonałam się, jak ważne jest to, żeby w naszym biznesie traktować siebie nawzajem po ludzku. Żeby zakładać, że druga strona ma dobre intencje. Żeby dążyć do wspólnych korzyści, a nie głównie swoich własnych. A czasem nawet swoje odłożyć na bok, bo to wraca. Zawsze.

Wzajemna nieufność jest bardzo kosztochłonna. Tymczasem możemy być w życiu zawodowym znacznie bardziej szczerzy z klientami i współpracownikami, niż nam się wydaje. A jeśli serio nie możemy, to sygnał, że pracujemy w toksycznym środowisku i wcześniej czy później zapłacimy za to własnym zdrowiem. Zanim obwinimy o wszystko złą korporację, to zróbmy jednak rachunek sumienia. Bo to może wcale nie zła korporacja, psychopatyczny szef czy kapitalizm nas najbardziej ogranicza i więzi, ale własne przekonania o świecie, w którym nie ma miejsca na autentyczność w biznesie. W którym życie to raczej walka o przetrwanie, a nie współpraca. Tak jest, ale nie jest to cała prawda. Dlatego spróbujmy podjąć to ryzyko i wnosić do pracy nieco więcej autentyczności, szczerości i wartości, w które rzeczywiście wierzymy, i z tego miejsca rozmawiajmy, negocjujmy i współpracujmy.

Aleksandra E. Wysocka

 

TUW „TUW”: Wybrano zarząd nowej kadencji

24 czerwca odbyło się Zwyczajne Walne Zgromadzenie Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”. Podczas obrad dokonano m.in. wyboru zarządu...


czytaj dalej

Inter Polska: Marcin Andruchewicz członkiem zarządu ds. ryzyka

25 czerwca Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Marcina Andruchewicza na stanowisko członka zarządów...


czytaj dalej

Atradius: Firmy z krajów Ameryki Północnej spodziewają się opóźnień w płatnościach

Międzynarodowa polityka, spory handlowe oraz wzrost upadłości negatywnie wpłyną na praktyki płatnicze B2B w największych gospodarkach Ameryki...


czytaj dalej

Zatoka Perska: Ubezpieczenie transportu ropy jest coraz kosztowniejsze

Według osób zaznajomionych ze stawkami ubezpieczycieli, tzw. premie za ryzyko wojenne dla standardowego ładunku ropy naftowej z Zatoki Perskiej i...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Zachowana hierarchia w „komunikacji”

Mimo spadku przypisu składki z OC posiadaczy pojazdów lądowych (ppl.) i pogorszenia wyniku technicznego w autocasco odnotowana w pierwszym...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Kto jest gotowy na PPK?

25 czerwca ukazał się 72. odcinek gość podcastu ubezpieczeniowego „Rozmowy bez asekuracji”. Gościem programu był Piotr Żochowski, prezes PKO TFI.

...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook