Reklama

Jak mnie pocieszał urząd skarbowy
poniedziałek, 27 maja 2019 07:32

Telefon od urzędniczki Urzędu Skarbowego zastał mnie na poczcie w Sopocie tuż po zamknięciu VII Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń. Wysyłałam właśnie kartki z pozdrowieniami do najbliższych, gdy okazało się, że w 2016 r. nie dosłałam pewnych niezbędnych dokumentów.

Obiecałam dosłać co trzeba po powrocie do Warszawy i rozmowę zakończyłam. Ale pod wpływem impulsu kupiłam jeszcze jedną kartkę z widokiem na molo i wysłałam na Lindleya 14 w Warszawie, gdzie mieści się siedziba III Urzędu Skarbowego Warszawa-Śródmieście. Kto wie, kiedy ostatnio otrzymali pozdrowienia z wakacji od podatnika? Może nigdy?

Gdy po weekendzie zabrałam się do porządkowania dokumentów, to zbladłam. Ja wiem, że moje drugie imię to chaos i że w żadnym z poprzednich wcieleń raczej nie byłam księgową ani biegłym rewidentem… Zupełnie nie pamiętałam jednak, że narobiłam w osobistych papierach 3 lata temu takiego bałaganu. Z kroplami potu na czole skompletowałam coś, co przy dużej dozie dobrej woli można było nazwać dokumentacją, o którą zostałam poproszona. Wysłałam to wszystko mailem, wraz z komentarzem, że ogromnie przepraszam za chaotyczną formę i że w razie potrzeby stawię się osobiście, by dokonać wszelkich niezbędnych korekt i uzupełnień, oraz ogólnie, że przepraszam za moje wszystkie przeszłe, aktualne i przyszłe uchybienia proceduralne. No i czekałam na wyrok. Czego się spodziewałam? Jakiejś kary, kontroli skarbowej, w najlepszym razie długich formalnych wyjaśnień. Jeden dzień, drugi, trzeci – nic. Wreszcie po tygodniu mail następującej treści:

„Pani Olu, proszę się nie martwić. Chaos się zdarza. W urzędzie też pracują ludzie. Sprawa jest zamknięta. PS Dziękujemy za kartkę”. Przetarłam oczy ze zdziwienia. Czy naprawdę nadawcą tej wiadomości jest Urząd Skarbowy?! Otóż nie. Bo nie ma czegoś takiego jak „Urząd Skarbowy”. Są ludzie pracujący w urzędzie skarbowym.

Opowiadam tę historię w nawiązaniu do hasła przewodniego XXII Kongresu Brokerów „Człowiek… a jednak!”. Podczas 17 lat pracy w branży ubezpieczeniowej wielokrotnie przekonałam się, jak ważne jest to, żeby w naszym biznesie traktować siebie nawzajem po ludzku. Żeby zakładać, że druga strona ma dobre intencje. Żeby dążyć do wspólnych korzyści, a nie głównie swoich własnych. A czasem nawet swoje odłożyć na bok, bo to wraca. Zawsze.

Wzajemna nieufność jest bardzo kosztochłonna. Tymczasem możemy być w życiu zawodowym znacznie bardziej szczerzy z klientami i współpracownikami, niż nam się wydaje. A jeśli serio nie możemy, to sygnał, że pracujemy w toksycznym środowisku i wcześniej czy później zapłacimy za to własnym zdrowiem. Zanim obwinimy o wszystko złą korporację, to zróbmy jednak rachunek sumienia. Bo to może wcale nie zła korporacja, psychopatyczny szef czy kapitalizm nas najbardziej ogranicza i więzi, ale własne przekonania o świecie, w którym nie ma miejsca na autentyczność w biznesie. W którym życie to raczej walka o przetrwanie, a nie współpraca. Tak jest, ale nie jest to cała prawda. Dlatego spróbujmy podjąć to ryzyko i wnosić do pracy nieco więcej autentyczności, szczerości i wartości, w które rzeczywiście wierzymy, i z tego miejsca rozmawiajmy, negocjujmy i współpracujmy.

Aleksandra E. Wysocka

 

Generali Investments TFI: Grzegorz Piwowar nowym prezesem

Rada nadzorcza Generali Investments TFI powołała Grzegorza Piwowara na stanowisko prezesa zarządu. Objął on tę funkcję z dniem 16 września....


czytaj dalej

Grupa PZU: Arkadiusz Bruliński dołączył do biura komunikacji korporacyjnej

Zespół komunikacji Grupy PZU został wzmocniony przez Arkadiusza Brulińskiego. Od połowy września kieruje on zespołem PR i nowych mediów. Będzie...


czytaj dalej

Hyperion: Howden Broking Group i RKH Specialty połączą się w jeden podmiot

Hyperion połączy Howden Broking Group (HGB) i RKH Speciality (RKH) pod wspólną marką Howden. Brokerską grupą zarządzać będzie José Manuel...


czytaj dalej

Generali: Docenienie zaangażowania w zrównoważony rozwój

Generali zostało potwierdzone w indeksie Dow Jones Sustainability World Index (DJSI) drugi rok z rzędu. Ponadto po raz pierwszy firma została...


czytaj dalej

UFG: Nowy trend w wypłatach

W 2018 roku łączne wypłaty Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) za nieubezpieczonych i nieznanych sprawców wyniosły ponad 97 mln zł, o...


czytaj dalej

KNF: Jacek Jastrzębski o odpowiedzialności zakładów za oferowane „uefki”

16 września w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) odbyło się spotkanie przewodniczącego KNF, przedstawicieli Pionu Nadzoru...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook