liderzy, ubezpieczenie, życie, zdrowie, leadenhall, meedy, aviva, nn, saltus, certobroker, ubezpieczeniazdrowotne, ubezpieczeniazyciowe

Nationale-Nederlanden: Uczniowskie pomysły na innowacje społeczne
czwartek, 23 maja 2019 08:48

Eksperci Nationale-Nederlanden i Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości wyłonili najlepsze pomysły na innowacje społeczne opracowane przez uczniów szkół średnich. Zwyciężył zespół, który opracował projekt suchego lodu oczyszczającego mieszkanie z zanieczyszczeń. W czerwcu zwycięzcy będą reprezentowali Polskę podczas międzynarodowego finału konkursu.

Social Innovation Relay to konkurs, w którym uczniowie szkół ponadgimnazjalnych opracowują innowacyjne pomysły biznesowe, mające pomóc rozwiązywać problemy społeczne, w szczególności dotyczące edukacji, zdrowia i poprawy jakości życia. Młodzi ludzie zyskują doświadczenie, praktyczne umiejętności i profesjonalne doradztwo ze strony praktyków biznesu, które w przyszłości wzmocni ich szanse na rynku pracy. Organizatorami konkursu, którego krajowy finał odbył się 22 maja, są Nationale-Nederlanden i Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Do trzeciej edycji konkursu zgłosiło się ponad 200 zespołów. Na początku uczniowie musieli zmierzyć się z quizem dotyczącym przedsiębiorczości społecznej, a następnie zaproponować usługę lub produkt odpowiadający na konkretne wyzwanie, z którym zmagają się niektóre grupy społeczne – mówi Joanna Andrzejewska, koordynator projektu z Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Uczestnicy mogli czerpać inspiracje z materiałów online umieszczonych na stronie konkursu oraz z lekcji prowadzonych przez wolontariuszy Nationale-Nederlanden. Do etapu mentoringu przeszło 20 najlepszych zespołów, które pod okiem ekspertów biznesowych dopracowywało swoje koncepcje.

W finale krajowym wzięło udział 10 drużyn, które zaprezentowały swoje rozwiązania przed jury. Wśród finałowych pomysłów znalazły się inteligentne pojemniki na śmieci oraz firma transportująca zużyty olej, który może zostać przerobiony na biodiesel. Uczestnicy opisali także platformę łączącą osoby starsze wymagające opieki z młodzieżą, kursy językowe dla migrantów, wirtualne korepetycje, a także kilka rozwiązań dla osób niewidomych i głuchych. Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu został zespół prezentujący suchy lód, który oczyszcza mieszkanie z zanieczyszczeń. Pomysłowość laureatów została nagrodzona tabletami, książkami i atrakcyjnymi gadżetami.

Uczniowie musieli wykazać się nie tylko kreatywnością, ale także przedsiębiorczością –   zaproponowane rozwiązanie miało być trwałe i jednocześnie posiadać stabilne podstawy finansowe. Cieszymy się, że w ten sposób możemy wspierać rozwój kariery zawodowej najbardziej pomysłowych uczniów z całego kraju oraz kształtować w nich wrażliwość na potrzeby społeczne – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Najlepszy zespół będzie reprezentował Polskę podczas międzynarodowego finału konkursu 24 czerwca. Do nagród głównych należą wyjazd na konferencję „Ja Alumni w Tallinie” oraz laptopy.  
(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

 

PZU ma nową dyrektor marketingu

Jak podały Wirtualnemedia.pl, Anna Janiczek została nową dyrektor zarządzającą ds. marketingu i relacji z klientem PZU. A Serwis dowiedział się...


czytaj dalej

Digital Care: Piotr Kuszewski nowym członkiem zarządu

Z dniem 2 października do zarządu Digital Care dołączył Piotr Kuszewski. Rozszerzenie składu organu jest związane z ekspansją spółki na rynki...


czytaj dalej

Marsh: Rekordowy wzrost stawek w III kwartale

Trzeci kwartał 2019 r. zakończył się rekordowym, 8% wzrostem cen ubezpieczeń na świecie. To największy wzrost stawek odnotowany od 2012 roku. III...
czytaj dalej

Oliver Wyman: Firmy, które ignorują kobiety, tracą zarobki

Zdominowana przez mężczyzn branża usług finansowych przegapia ponad 700 mld dol. przychodów rocznie, ponieważ nie słucha kobiet albo nie...


czytaj dalej

Rankomat: Zmiany cen OC ppm. na przestrzeni dwóch lat

Eksperci rankomat.pl sprawdzili, jak w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniły się warunki cenowe w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.)...
czytaj dalej

InterRisk wspiera w nauce programowania i robotyki

4 listopada ruszyła druga edycja akcji zbierania ubrań w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pracownicy, klienci,...
czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook