Reklama

Nationale-Nederlanden: Uczniowskie pomysły na innowacje społeczne
czwartek, 23 maja 2019 08:48

Eksperci Nationale-Nederlanden i Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości wyłonili najlepsze pomysły na innowacje społeczne opracowane przez uczniów szkół średnich. Zwyciężył zespół, który opracował projekt suchego lodu oczyszczającego mieszkanie z zanieczyszczeń. W czerwcu zwycięzcy będą reprezentowali Polskę podczas międzynarodowego finału konkursu.

Social Innovation Relay to konkurs, w którym uczniowie szkół ponadgimnazjalnych opracowują innowacyjne pomysły biznesowe, mające pomóc rozwiązywać problemy społeczne, w szczególności dotyczące edukacji, zdrowia i poprawy jakości życia. Młodzi ludzie zyskują doświadczenie, praktyczne umiejętności i profesjonalne doradztwo ze strony praktyków biznesu, które w przyszłości wzmocni ich szanse na rynku pracy. Organizatorami konkursu, którego krajowy finał odbył się 22 maja, są Nationale-Nederlanden i Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

Do trzeciej edycji konkursu zgłosiło się ponad 200 zespołów. Na początku uczniowie musieli zmierzyć się z quizem dotyczącym przedsiębiorczości społecznej, a następnie zaproponować usługę lub produkt odpowiadający na konkretne wyzwanie, z którym zmagają się niektóre grupy społeczne – mówi Joanna Andrzejewska, koordynator projektu z Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Uczestnicy mogli czerpać inspiracje z materiałów online umieszczonych na stronie konkursu oraz z lekcji prowadzonych przez wolontariuszy Nationale-Nederlanden. Do etapu mentoringu przeszło 20 najlepszych zespołów, które pod okiem ekspertów biznesowych dopracowywało swoje koncepcje.

W finale krajowym wzięło udział 10 drużyn, które zaprezentowały swoje rozwiązania przed jury. Wśród finałowych pomysłów znalazły się inteligentne pojemniki na śmieci oraz firma transportująca zużyty olej, który może zostać przerobiony na biodiesel. Uczestnicy opisali także platformę łączącą osoby starsze wymagające opieki z młodzieżą, kursy językowe dla migrantów, wirtualne korepetycje, a także kilka rozwiązań dla osób niewidomych i głuchych. Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu został zespół prezentujący suchy lód, który oczyszcza mieszkanie z zanieczyszczeń. Pomysłowość laureatów została nagrodzona tabletami, książkami i atrakcyjnymi gadżetami.

Uczniowie musieli wykazać się nie tylko kreatywnością, ale także przedsiębiorczością –   zaproponowane rozwiązanie miało być trwałe i jednocześnie posiadać stabilne podstawy finansowe. Cieszymy się, że w ten sposób możemy wspierać rozwój kariery zawodowej najbardziej pomysłowych uczniów z całego kraju oraz kształtować w nich wrażliwość na potrzeby społeczne – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.

Najlepszy zespół będzie reprezentował Polskę podczas międzynarodowego finału konkursu 24 czerwca. Do nagród głównych należą wyjazd na konferencję „Ja Alumni w Tallinie” oraz laptopy.  
(AM, źródło: Nationale-Nederlanden)

 

VIG: Franz Fuchs zostanie zastępcą dyrektora generalnego

1 października Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska, obejmie stanowisko zastępcy dyrektora generalnego całej grupy. W ten...


czytaj dalej

Concordia Polska TUW: Rajmund Rusiecki nowym członkiem zarządu

Nowym członkiem zarządu Concordia Polska TUW został Rajmund Rusiecki. Po tej nominacji menadżer zasiada w zarządach obu towarzystw Concordii...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Różnice cen w porównywarkach zagadką dla klientów

Rynek porównywarek nie przestaje wywierać ogromnego wpływu na brytyjski sektor ubezpieczeń indywidualnych. W 2018 roku tym kanałem sprzedaży...


czytaj dalej

Chiny: Inwestycje ubezpieczycieli ograniczone

Chiński nadzór ubezpieczeniowy i bankowy ograniczył wielkość inwestycji firm ubezpieczeniowych w ich udziałowców, co ma ograniczyć ryzyko związane...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Punkta zamiast mfind

Rewolucja w mfind. Firma przekształci swój biznes ubezpieczeniowy z porównywarki w internetową multiagencję z ofertą dostępną w trzech kanałach:...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Detronizacja polis z UFK

Uważna lektura opublikowanego niedawno raportu Analiz Online na temat sektora ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych w pierwszej połowie obecnego...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook