Reklama

Bancassurance: Polisy AXA na nowej platformie Asseco dla banków spółdzielczych
środa, 22 maja 2019 08:43

Asseco uruchomiło CUI.Ubezpieczenia, czyli omnikanałową platformę do sprzedaży oraz obsługi ubezpieczeń. Narzędzie wspiera doradców w oddziałach banków, jak i jest dostępne poprzez bankowość internetową. Partnerem dostarczającym produkty ochronne za jej pomocą jest AXA.

Nowa platforma Asseco dzięki integracji z systemem bankowym automatyzuje większość procesów, np. wymiany danych, rozliczania składek lub rat oraz wielu innych usług, obecnie realizowanych ręcznie przez doradców banków spółdzielczych. Dodatkowym ułatwieniem dla doradców, którzy dzisiaj muszą korzystać z wielu różniących się od siebie systemów oferowanych przez poszczególnych ubezpieczycieli, jest jeden wspólny front-end sprzedażowy do obsługi różnych produktów, niezależnie od liczby udostępniających je partnerów. Z CUI.Ubezpieczenia mogą korzystać już klienci banków spółdzielczych w Lubaczowie, Namysłowie i Płońsku.

- Dzięki partnerstwu z Asseco i AXA udało nam się poszerzyć źródło uzyskiwanych przychodów – powiedział Paweł Kapel, prezes zarządu banku spółdzielczego w Lubaczowie.
Platforma CUI.Ubezpieczenia jest oferowana bezpłatnie bankom spółdzielczym, które już korzystają z Centrum Usług Internetowych Asseco.

- Dobrze rozumiemy potrzeby i bieżące oczekiwania banków spółdzielczych. Właśnie dlatego stworzyliśmy platformę CUI.Ubezpieczania, która w znaczącym stopniu może zwiększyć ich konkurencyjność oraz przychody. Bardzo ważne jest też to, że banki spółdzielcze, które już dziś są naszymi klientami, mogą w sposób całkowicie bezkosztowy włączyć tę funkcjonalność i rozpocząć oferowanie nowych produktów finansowych – powiedział Andrzej Nowakowski, dyrektor Pionu Banków Spółdzielczych Asseco Poland.

Dzięki integracji CUI.Ubezpieczenia z systemem bankowym oraz automatyzacji procesów, AXA umożliwiła klientom banków spółdzielczych realizację płatności w rozliczeniu miesięcznym. Zdaniem ubezpieczyciela, platforma ma szansę spopularyzować na rynku nowy model bancassurance oparty o omnikanałowość.

- Bancassurance potrzebuje nowego impulsu dlatego, że niemal z roku na rok się kurczy. W 2018 składka ubezpieczeniowa pozyskana w tym kanale wyniosła 7,6 mld zł, 25% mniej niż rok wcześniej. Sektor bankowości spółdzielczej postrzegamy jako perspektywiczny ze względu na to, że te banki dokonują obecnie swego rodzaju skoku technologicznego. Chcemy im w tym procesie rozwoju towarzyszyć, bo również przed nami otwiera szansę wzrostu biznesu. Platforma CUI.Ubezpieczenia jest nowatorska i spodziewam się, że już niedługo kolejni gracze pójdą naszym śladem. Dobrze, aby rynek w tym kierunku się rozwijał, bo pozytywne doświadczenie klientów, które buduje zaufanie do instytucji finansowych, jest teraz na wagę złota – powiedział Marcin Wąsikowski, dyrektor zarządzający sprzedażą bancassurance i affinity w AXA.

- Pracujemy z AXA nad rozszerzeniem oferty ubezpieczeniowej. Obecnie w ofercie są ubezpieczenia do kredytów gotówkowych, ubezpieczenia na życie, wypadkowe oraz assistance medyczny i domowy. Platforma będzie rozwijana, tak aby były na niej dostępne też ubezpieczenia mieszkaniowe, komunikacyjne i podróżne. Docelowo na naszej platformie znajdą się również produkty i usługi niefinansowe. Podniesie to na pewno konkurencyjność banków spółdzielczych na rynku finansowym – powiedział Kamil Parzuchowski, Business Development Manager Asseco Poland.
(AM, źródło: Asseco)

 

PZU ma nową dyrektor marketingu

Jak podały Wirtualnemedia.pl, Anna Janiczek została nową dyrektor zarządzającą ds. marketingu i relacji z klientem PZU. A Serwis dowiedział się...


czytaj dalej

Digital Care: Piotr Kuszewski nowym członkiem zarządu

Z dniem 2 października do zarządu Digital Care dołączył Piotr Kuszewski. Rozszerzenie składu organu jest związane z ekspansją spółki na rynki...


czytaj dalej

Marsh: Rekordowy wzrost stawek w III kwartale

Trzeci kwartał 2019 r. zakończył się rekordowym, 8% wzrostem cen ubezpieczeń na świecie. To największy wzrost stawek odnotowany od 2012 roku. III...
czytaj dalej

Oliver Wyman: Firmy, które ignorują kobiety, tracą zarobki

Zdominowana przez mężczyzn branża usług finansowych przegapia ponad 700 mld dol. przychodów rocznie, ponieważ nie słucha kobiet albo nie...


czytaj dalej

Rankomat: Zmiany cen OC ppm. na przestrzeni dwóch lat

Eksperci rankomat.pl sprawdzili, jak w ciągu ostatnich dwóch lat zmieniły się warunki cenowe w OC posiadaczy pojazdów mechanicznych (ppm.)...
czytaj dalej

InterRisk wspiera w nauce programowania i robotyki

4 listopada ruszyła druga edycja akcji zbierania ubrań w ramach działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pracownicy, klienci,...
czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook