Reklama

Compensa: Telemedycyna w ubezpieczeniach zdrowotnych
wtorek, 07 maja 2019 08:40

Compensa TU rozbudowało ofertę ubezpieczeń zdrowotnych o usługi telemedyczne. Zapewniają one dostęp do zdalnych konsultacji medycznych w formie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji oraz czatu.

- Przykładamy dużą wagę do rozwoju ubezpieczeń zdrowotnych, cały czas szukamy sposobów na podniesienie jakości naszych rozwiązań. Zależy nam na pełnej kontroli procesu obsługi klientów, dlatego nasza infolinia działa w modelu in-house. Na fali przemian technologicznych, jakie zachodzą w całej naszej organizacji, w coraz większym stopniu sięgamy też po technologię. W pewnym sensie naturalnym kierunkiem udoskonalania oferty jest więc telemedycyna, której pilotaż prowadzimy. Docelowo widzimy to rozwiązanie jako stały element naszych produktów – mówi Dorota Bartkowska, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych Compensa.

W pierwszym etapie pilotażu dostęp do telemedycyny uzyskało ok. 10 tys. klientów Compensy ubezpieczonych w ramach grupowych polis zdrowotnych. Kontakt z lekarzem odbywa się w formie rozmowy telefonicznej, wideokonferencji lub czatu. E-konsultacje mogą dotyczyć zarówno stosunkowo prostych tematów medycznych, jak i złożonych problemów, wymagających zaangażowania specjalistów – m.in. ortopedy, endokrynologa, alergologa, kardiologa czy położnej. Dzięki usługom telemedycznym czas oczekiwania na konsultację internistów i pediatrów wynosi w Compensie mniej niż 2 godziny. W przypadku najpopularniejszych specjalizacji kontakt następuje zazwyczaj w dniu zgłoszenia, a przy rzadszych sprawach w ciągu maksymalnie 3 dni.

- Warto podkreślić, że idea telemedycyny nie polega na wyeliminowaniu bezpośredniego kontaktu z lekarzem. Jest to usprawnienie wykorzystywane do załatwiania spraw, które takiego kontaktu nie wymagają. Korzyści są obustronne. Już po krótkim okresie trwania pilotażu widzimy, że klienci doceniają oszczędność czasu, jaką daje im telemedycyna. Zdalne konsultacje pozwalają także na racjonalizację kosztów leczenia, co przekłada się na niższą składkę ubezpieczeniową – dodaje Dorota Bartkowska.

Pacjenci mogą omawiać z lekarzami szczegóły dotyczące swojej choroby, konsultować z nimi wyniki badań, przyjmować od nich zalecenia odnośnie do leczenia. Możliwe jest też uzyskanie elektronicznej recepty czy skierowania na badania diagnostyczne. Każda „wizyta” jest dokumentowana na indywidualnym Koncie Pacjenta, dzięki czemu przy kolejnej e-konsultacji nie trzeba wprowadzać lekarza w historię wcześniejszego kontaktu.
(AM, źródło: Compensa)

 

Generali Investments TFI: Grzegorz Piwowar nowym prezesem

Rada nadzorcza Generali Investments TFI powołała Grzegorza Piwowara na stanowisko prezesa zarządu. Objął on tę funkcję z dniem 16 września....


czytaj dalej

Grupa PZU: Arkadiusz Bruliński dołączył do biura komunikacji korporacyjnej

Zespół komunikacji Grupy PZU został wzmocniony przez Arkadiusza Brulińskiego. Od połowy września kieruje on zespołem PR i nowych mediów. Będzie...


czytaj dalej

Hyperion: Howden Broking Group i RKH Specialty połączą się w jeden podmiot

Hyperion połączy Howden Broking Group (HGB) i RKH Speciality (RKH) pod wspólną marką Howden. Brokerską grupą zarządzać będzie José Manuel...


czytaj dalej

Generali: Docenienie zaangażowania w zrównoważony rozwój

Generali zostało potwierdzone w indeksie Dow Jones Sustainability World Index (DJSI) drugi rok z rzędu. Ponadto po raz pierwszy firma została...


czytaj dalej

UFG: Nowy trend w wypłatach

W 2018 roku łączne wypłaty Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG) za nieubezpieczonych i nieznanych sprawców wyniosły ponad 97 mln zł, o...


czytaj dalej

KNF: Jacek Jastrzębski o odpowiedzialności zakładów za oferowane „uefki”

16 września w siedzibie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) odbyło się spotkanie przewodniczącego KNF, przedstawicieli Pionu Nadzoru...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook