Reklama

Szybka i wygodna inspekcja dzięki PhotoSmart
środa, 27 marca 2019 12:11

Rozmowa z Pauliną Zaluską, kierownikiem Zespołu Indywidualnej Oceny Ryzyka w Departamencie Rozwoju Produktów AXA, i Damianem Kącickim, młodszym specjalistą ds. rozwoju biznesu w Departamencie Innowacji i Transformacji AXA

Aleksandra E. Wysocka: – Aplikacja AudaSmart jest dość powszechnie używana w towarzystwach do likwidacji szkód komunikacyjnych. Wy postanowiliście wykorzystać ją inaczej. Skąd ten pomysł?

Paulina Zaluska: – Mój zespół zajmuje się zarządzaniem i weryfikacją inspekcji pojazdów oraz nieruchomości. Inspekcje autocasco generują sporo problemów, zarówno po stronie ubezpieczyciela, jak i po stronie wykonujących je agentów czy klientów. Agenci spędzają na inspekcjach bardzo dużo czasu, a współpracując z różnymi ubezpieczycielami, muszą spamiętać, jakich zdjęć które towarzystwo wymaga. Klient jest zmuszony znaleźć czas na spotkanie z agentem lub rzeczoznawcą i musi to być albo za dnia, albo w dobrze oświetlonym miejscu, żeby zdjęcia miały odpowiednią jakość. Tak naprawdę nikt nie lubi inspekcji autocasco! Stąd pomysł, żeby wprowadzić narzędzie, które istotnie usprawni ten proces. Tak powstał PhotoSmart.

Damian Kącicki: – Tu pojawia się mój Departament, który zajmuje się poszukiwaniem innowacyjnych rozwiązań problemów, które występują w AXA. Obsługa procesu inspekcji i przesyłania zdjęć była takim problemem. Razem z Kamilą Pawłowicz, kierownikiem ds. rozwoju biznesu i jednym z kierowników regionalnych, odbyliśmy szereg spotkań z agentami w terenie. Rozmawiając z nimi zrozumieliśmy, że możemy im mocno ułatwić pracę.

P.Z.: – Zarówno w kanale agencyjnym, jak i directowym wykonujemy w każdym miesiącu znaczącą liczbę inspekcji. W tym pierwszym kanale wykonują je agenci, a w drugim zewnętrzni rzeczoznawcy. Dla agentów w tradycyjnej formule inspekcje są kłopotliwe i czasochłonne. Postanowiliśmy stworzyć narzędzie, które pozwoli na zdalne oględziny i poprowadzi osobę wykonującą inspekcję krok po kroku przez cały proces. Żeby nie trzeba się było zastanawiać, jakie konkretnie zdjęcia są potrzebne i jak je prawidłowo przesłać.

D.K.: – Poszukując technologii, która przyspieszyłaby inspekcje, zdecydowaliśmy się na narzędzie już wykorzystywane w AXA w procesie likwidacji szkód. AudaSmart to rynkowy standard, aczkolwiek przed nami nikt nie wpadł na to, żeby skorzystać z niego już na etapie przyjmowania pojazdu do ubezpieczenia. Równolegle zaczęliśmy pracować nad technologią rozpoznawania obrazu, która pozwoliłaby przesłane zdjęcia ocenićna przykład pod względem zgodności z danymi z dowodu rejestracyjnego albo potwierdzić, że pojazd nie posiada uszkodzeń w momencie ubezpieczenia. Nad tymi rozwiązaniami cały czas pracujemy.


Jakie cele sobie postawiliście?

D.K.: – Chcieliśmy uprościć życie i agentom, i klientom. W efekcie przyśpieszyliśmy wykonywanie inspekcji, polepszyliśmy jakość materiału fotograficznego, uzyskując bardziej precyzyjną ocenę ryzyka.

P.Z.: – Najpierw wprowadziliśmy PhotoSmart pilotażowo w mBanku. Po zakupie autocasco klient dostaje SMS z aktywnym linkiem do aplikacji. Nie musi nic pobierać na swój telefon.
Jeśli klient nie wykona w tym czasie inspekcji samodzielnie, skontaktuje się z nim rzeczoznawca. W tym momencie aż 70% inspekcji w mBanku wykonywanych jest z pomocą PhotoSmart. Kolejnym krokiem jest udostępnienie narzędzia agentom, co planujemy na maj 2019 r. Bardzo nam zależało na tym, żeby rozwiązanie było dobrze przetestowane i wygodne dla użytkownika. Co istotne, narzędzie dostępne jest w technologii RWD (responsive web design), co oznacza, że wygląd i układ strony dostosowuje się do rozmiaru okna przeglądarki, dzięki czemu możemy używać PhotoSmart na każdym urządzeniu, na smartfonach, tabletach czy komputerach o różnej przekątnej ekranu. Dostęp do internetu jest wymagany jedynie w momencie otwarcia linku oraz przesyłania zdjęć. Pozostałe czynności można robić offline’owo. Jest także możliwość przerwania wykonywania inspekcji i powrócenia do momentu, w którym przerwaliśmy. Klienci, którzy skorzystali z PhotoSmart, są wręcz zachwyceni. Jak już mówiłam, tradycyjne inspekcje to spory kłopot.

O ile dokładnie skrócił się proces inspekcji casco po wprowadzeniu PhotoSmart?

P.Z.: – Na dokładne podsumowania liczbowe przyjdzie czas po zakończeniu pilotażu i wdrożeniu inspekcji PhotoSmart do systemu docelowego, co planujemy zrobić w drugim kwartale 2019 r.

Czy to już ostateczna postać PhotoSmart, czy będziecie jeszcze coś udoskonalać?

D.K.: – Rozwiązanie jest już dopracowane, ale gdy agenci zaczną testować aplikację i podzielą się z nami swoimi spostrzeżeniami, to będziemy udoskonalać aplikację wedle ich potrzeb. W AXA bardzo dbamy o to, żeby innowacje były rozwiązaniem konkretnych problemów naszych pracowników, agentów czy klientów, z dbałością nie tylko o efektywność, ale również komfort użytkowników. Spodziewam się, że już niedługo kolejni ubezpieczyciele pójdą naszym śladem. To duża satysfakcja, że możemy pełnić funkcję lidera w obszarze innowacji na rynku ubezpieczeniowym. Najważniejsze jednak nie jest to, żeby być pierwszym, ale żeby dostarczać przydatne rozwiązania, które usprawniają pracę i przynoszą realne korzyści wszystkim stronom. PhotoSmart jest doskonałym przykładem takiej innowacji.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka


 

PTE PZU: Marek Sakowski nowym prezesem

Marcin Żółtek zrezygnował z funkcji prezesa Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego PZU. Zastąpi go Marek Sakowski.

Jak czytamy w informacji...


czytaj dalej

PIU: Piotr Wrzesiński wśród europejskich ekspertów do spraw emerytur

Piotr Wrzesiński, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń PIU, został wybrany do Grupy Ekspertów ds. paneuropejskiego produktu emerytalnego (PEPP) w...


czytaj dalej

Sri Lanka: Nowoczesne ubezpieczenie dla biednego rolnictwa

Aon zawiązał partnerstwo z organizacją walczącą z biedą i głodem Oxfam oraz insurtechowym start-upem Etherisc, w celu uruchomienia platformy...


czytaj dalej

RPA: Ubezpieczyciel otwiera bank

Południowoafrykański ubezpieczyciel Discovery potrzebował 1,5 mln roboczogodzin w ciągu czterech lat, aby zbudować bank. Rzuca on wyzwanie...


czytaj dalej

UNIQA: Kliencki zwrot w zarządzie



Adam Łoziak
Daniela Sotirovic
fot.: Weronika Lucjan

Od lipca 2019 r. zaczęła obowiązywać nowa struktura organizacyjna towarzystw ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

Ubea.pl: W czerwcu najtaniej w YCD, Link4 i Benefii

Czerwcowy barometr cenowy dotyczący obowiązkowych polis OC przyniósł kolejne obniżki stawek. Według kalkulacji porównywarki internetowej Ubea.pl...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook