Reklama

Warta: Testy sztucznej inteligencji przy przyjmowaniu zgłoszeń szkód
czwartek, 21 marca 2019 09:58

Warta rozpoczęła testy z klientami dotyczące przyjęcia szkód przy pomocy sztucznej inteligencji. Celem wdrożenia nowego rozwiązania jest między innymi skrócenie czasu potrzebnego na zgłoszenie szkody za pomocą infolinii.

Ubezpieczyciel zwraca uwagę, że obecnie nawet 80% szkód jest zgłaszanych do niego za pomocą infolinii. Ponadto niemal połowa czasu rozmów, jakie prowadzą codziennie konsultanci Warty, dotyczą właśnie tego zadania. Teraz pracowników infolinii ma odciążyć Wirtualny Asystent, bazujący na technologii sztucznej inteligencji. Przygotowane rozwiązanie jest wykorzystywane do zebrania podstawowych danych, w tym m.in. czasu, miejsca zdarzenia oraz opisu sytuacji i szkód, które wymagają naprawy lub wymiany. W kolejnym kroku klient jest przełączany do konsultanta, który omawia potrzeby klienta oraz ustala kolejne kroki związane z naprawą.

Ponadto Wirtualny Asystent skróci czas potrzebny na zgłoszenie szkody w razie np. anomalii pogodowych (huragany, powodzie), gdy do ubezpieczycieli trafia nawet kilkanaście razy więcej zdarzeń niż w standardowym okresie roku. Pełne wdrożenie jest planowane do końca bieżącego roku.

Zgłoszenie szkody jest najczęstszym powodem kontaktu klientów z ubezpieczycielem. W większości przypadków polega ono jednak na zebraniu podstawowych i prostych informacji. Warta jest firmą, która stale szuka sposobów na usprawnienie i przyśpieszenie procesów, dlatego zdecydowaliśmy się na wdrożenie sztucznej inteligencji, która ograniczy kolejki do zgłoszenia szkód za pomocą infolinii i odciąży naszych konsultantów. Dzięki temu rozwiązaniu będą oni mieli więcej czasu na kompleksową opiekę nad klientem i skupienie się na ich potrzebach oraz oczekiwaniach dotyczących sposobu rozwiązania ich problemu –mówi Jarosław Paćko, dyrektor Departamentu Contact Center z Warty.

Równolegle Warta pracuje nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do oceny i wyceny uszkodzeń aut*.

***

*http://www.gu.com.pl/...
(AM, źródło: Warta., gu.com.pl)

 

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Generali: Adam Malinowski odszedł ze stanowiska wiceprezesa

Adam Malinowski nie jest już wiceprezesem Generali. 12 kwietnia złożył rezygnację z zajmowanej funkcji. Do czasu mianowania następcy jego...


czytaj dalej

Generali: Dyrektor cyfryzacji powołany

Na stanowisko dyrektora ds. cyfrowych Generali został powołany Steven Zuanella. Jest on odpowiedzialny za przeprowadzenie transformacji cyfrowej,...


czytaj dalej

AXA: 10 mln euro na odbudowę Notre-Dame

AXA Group, która ma długą tradycję filantropijnego wsparcia dla ochrony francuskiego dziedzictwa kulturowego, zadeklarowała, że przyczyni się do...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Ruszyła masowa sprzedaż PZU GO

PZU GO, beacon połączony z mobilną aplikacją telematyczną, będący sztandarowym projektem ubezpieczyciela stworzonym przez jego ekspertów, trafił...


czytaj dalej

VIG Polska: Biznes majątkowy filarem wyników grupy

Wskaźnik wzrostu działalności majątkowej Vienna Insurance Group (VIG) w Polsce w 2018 roku był ponad dwuipółkrotnie wyższy niż całego rynku...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook