Reklama

Grupa Europa: Nowe narzędzia wspierające likwidację szkód
czwartek, 21 marca 2019 09:57

Grupa Europa wdrożyła dwa rozwiązania, które umożliwiają klientom likwidacje szkód za pomocą telefonów komórkowych. Są to aplikacja mobilna dla zdarzeń komunikacyjnych oraz system „Foto Inspektor” dla szkód z pozostałych typów ubezpieczeń.

- W sytuacji kryzysowej klient oczekuje od ubezpieczyciela szybkiej i sprawnej pomocy. Nie chce przy tym mierzyć się ze skomplikowanymi formalnościami. Z myślą o jego wymaganiach stworzyliśmy dwa rozwiązania, które przyśpieszą likwidację jego szkody. Dzięki nim może liczyć na szybkie wsparcie i sprawną wypłatę odszkodowania. Będzie miał także większą kontrolę nad tym, w jaki sposób zajmujemy się jego sprawą – mówi Bartosz Dąbrowski, dyrektor Pionu Obsługi Klientów Grupy Europa.

„Foto Inspektor” to rozwiązanie, które umożliwia likwidację szkody za pomocą smartfona z każdego miejsca i w każdym momencie. Po zgłoszeniu szkody na numer telefonu klienta jest wysyłany link, który uruchamia bezpośrednie i bezpieczne połączenie z systemem szkodowym Grupy Europa. Za jego pośrednictwem można m.in. przesyłać niezbędne dokumenty, zdjęcia uszkodzonego mienia oraz inne informacje konieczne do likwidacji szkody. Poszkodowany może także – po zalogowaniu się na swoje konto w systemie – sprawdzić, na jakim etapie jest jego sprawa.

Dla tych, którzy nie chcą korzystać z „Foto Inspektora” za pośrednictwem telefonu, zakład przygotował rozwiązanie w wersji desktopowej. Można je uruchomić w przeglądarce internetowej na komputerze. Jest to możliwe dzięki wysłaniu spersonalizowanego linku także na wskazany przez klienta e-mail. Rozwiązanie desktopowe oferuje takie same możliwości co wersja mobilna.

Drugim debiutanckim rozwiązaniem jest aplikacja mobilna do obsługi i wyceny szkód komunikacyjnych. To narzędzie przeznaczone dla szkód, którymi Europa zajmuje się w ramach systemu Zielonej Karty. Aplikacja została wprowadzona w odpowiedzi na rosnącą z roku na rok liczbę tego typu zdarzeń zgłaszanych do Europy. Narzędzie przeprowadzi krok po kroku przez cały proces likwidacji: począwszy od przeprowadzenia zdalnych oględzin uszkodzonego auta, a skończywszy na ustaleniu wysokości należnego odszkodowania i jego wypłacie.

- Uruchomienie dwóch nowych narzędzi wspierających obsługę klientów wpisuje się w realizowane przez nas działania w zakresie cyfryzacji i automatyzacji procesu likwidacji szkód. Ich celem jest wzrost zadowolenia klientów z jakości obsługi oraz poprawa efektywności biznesowej – mówi Bartosz Dąbrowski.

W ciągu ostatnich dwóch lat obszar likwidacji szkód ubezpieczyciela został zdigitalizowany, co pozwoliło odejść od stosowania papieru i wprowadzić cyfrową obsługę klientów. Ubezpieczyciel planuje dalsze działania w tym obszarze. W najbliższym czasie zamierza m.in. uruchomić rozwiązania, które pozwolą na automatyzację przyjmowania zgłoszeń szkodowych.
(AM, źródło: Europa)

 

Aegon PTE: Samer Masri zatwierdzony jako członek zarządu

23 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie udzieliła zezwolenia na powołanie Samera Masriego na stanowisko członka zarządu Aegon...


czytaj dalej

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

GSAM: Zarządzający aktywami chętnie inwestują w insurtechy

Przy niskich stopach procentowych ubezpieczyciele są wciąż zainteresowani aktywami o wyższym zwrocie i mniejszej płynności, jak fundusze private...


czytaj dalej

AXA nie zapłaci wiele za pożar Notre Dame

24 kwietnia AXA poinformowała, że wypłaci maksymalnie kilka milionów euro na ubezpieczone dzieła z dotkniętej pożarem paryskiej katedry Notre...


czytaj dalej

Link4: Dwa lata programu telematycznego

Ponad 34 tys. kierowców zdecydowało się na jazdę z regularnie włączoną nawigacją w programie Link4 Kasa Wraca. Średnia wysokość nagrody wśród...


czytaj dalej

Technologia w świecie klienta CZY klient w świecie technologii?

3 czerwca w Warszawie odbędzie się XIII Forum Assistance. Wydarzenie organizowane przez Europ Assistance Polska i Związek Banków Polskich pod...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook