Reklama

Rynek ubezpieczeń: Allianz uprościł ofertę
czwartek, 07 marca 2019 09:46

Allianz wprowadził uproszczenia w swojej ofercie produktowej. Od 6 marca ubezpieczenia komunikacyjne i mieszkaniowe zostały podzielone na pakiety zawierające najpopularniejsze ryzyka. Firma podjęła też próbę zwiększenia przejrzystości i prostoty dokumentacji, wprowadzając „Przewodnik po ubezpieczeniu” napisany prostym i zrozumiałym językiem.

- Sprawdziliśmy, ile różnych kombinacji, zarówno w produktach komunikacyjnych, jak i mieszkaniowych, oferowaliśmy naszym klientom. W przypadku ubezpieczeń komunikacyjnych jest to prawie 3,7 tys. kombinacji, a w przypadku ubezpieczeń mieszkaniowych blisko 5 tys. – mówi Krzysztof Wanatowicz, członek zarządu TUiR Allianz Polska. – Jednocześnie, po analizie okazało się, że klienci, wybierając ubezpieczenie, korzystają zazwyczaj z dziesięciu wariantów – tych najbardziej popularnych. Dlatego odpowiadając na potrzeby klientów, postanowiliśmy zmodyfikować naszą ofertę i uprościć produkty tak, aby ten wybór był łatwiejszy – dodał.

Na decyzję Allianz wpłynęły również wyniki badań zrealizowanych na jego zlecenie przez TNS Kantar. 80% ankietowanych użytkowników ubezpieczeń komunikacyjnych i 86% korzystających z ubezpieczeń mieszkaniowych wskazało, że produkty pogrupowane w pakiety są dla nich proste i zrozumiałe. Jednocześnie badani wskazali, że chcieliby wybierać spośród maksymalnie 3 pakietów.

Biorąc pod uwagę potrzeby klientów, zdecydowaliśmy się na wdrożenie zupełnie nowego dla nas podejścia do sprzedaży produktów ubezpieczeniowych. Dlatego od teraz proponujemy klientom 4 pakiety ubezpieczeń komunikacyjnych i 3 pakiety ubezpieczeń mieszkaniowych, dzięki którym wybór odpowiedniego ubezpieczenia jest łatwy – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes zarządu TUiR Allianz Polska.

Pakiety Mój Dom i Mój Samochód zawierają najczęściej wybierane ryzyka. Dzięki jasnym i przejrzystym dokumentom, klient od razu wie, co znajduje się w zakresie ubezpieczenia i jaką ochronę zapewnia ubezpieczyciel.

Uproszczenie oferty ma pozostać bez wpływu na znaczenie kanału agencyjnego.

– Dla Allianz rola agentów jako profesjonalistów sprzedających produkty ubezpieczeniowe jest kluczowa. Wiemy, że za decyzjami zakupowymi klientów stoi doradztwo i ekspertyza agenta. A uproszczone produkty to więcej czasu właśnie na ten element ich pracy – porady i wyjaśnianie klientom zawiłości, które w przypadku ubezpieczeń zawsze będą się pojawiać. Dodatkowo, zarówno z myślą o klientach, jak i o agentach wdrażamy także możliwość sprzedaży zdalnej, która bardzo ułatwi proces zawierania ubezpieczenia  – dodaje Grzegorz Kulik.

Przy okazji pracy nad ofertą produktową Allianz dokonał poprawek w zakresie oferowanej ochrony. Firma rozszerzyła wybrane definicje, zmniejszyła liczbę wyłączeń od odpowiedzialności i dodała nowe elementy. W ubezpieczeniu Mój Dom usługi assistance zawierają dostęp do infolinii prawnej oraz m.in. organizację i pokrycie kosztów deratyzacji, dezynsekcji czy usunięcia gniazd os lub szerszeni. Z kolei w pakiecie Mój Samochód przygotowana została oferta 3 wariantów Autocasco, dostosowanych do potrzeb klientów posiadających zarówno nowe, jak i starsze pojazdy. W ramach zmian wprowadzono także „Przewodnik po ubezpieczeniu”. W dokumencie znajdują się OWU, informacje o zakupionym produkcie, najczęściej zadawane przez klientów pytania – wszystko napisane prostym i zrozumiałym językiem. „Przewodnikowi” nadano przyjazną szatę graficzną, jego spis treści ułatwia poruszanie się po dokumencie, a ponadto zawiera on definicje wyjaśniające poszczególne postanowienia.

Więcej na temat ubezpieczenia Mój Dom:
https://www.allianz.pl/...
https://youtu.be/...
Więcej na temat ubezpieczenia Mój Samochód:
https://www.allianz.pl/...
https://youtu.be/...
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

April Polska: Robert Świergocki nowym CEO

April Polska ma nowego prezesa zarządu. W związku z zakończeniem kadencji Gregoire’a Ezanno nowym CEO spółki został Robert Świergocki. Do zespołu...


czytaj dalej

Signal Iduna: Adam Malinowski nowym szefem sprzedaży

Po sześciu miesiącach nieobecności Adam Malinowski wraca na rynek ubezpieczeń. Z dniem 1 listopada obejmie stanowisko szefa sprzedaży obu spółek...


czytaj dalej

Global Data: Jednoznaczne zapisy w polisach w interesie ubezpieczycieli

Rozwój ubezpieczeń cybernetycznych jest powszechnie uważany za dobry sygnał dla branży ubezpieczeniowej. Z drugiej strony jednak nawet...


czytaj dalej

Holandia: Tjeerd Bosklopper tymczasowym CEO Nationale-Nederlanden

Grupa Nationale-Nederlanden (NN) ogłosiła, że Tjeerd Bosklopper, były prezes NN TUnŻ zostanie powołany na stanowisko tymczasowego CEO w Holandii....


czytaj dalej

Pół tysiąca agentów na Kongresie Unilink

Ponad 500 osób uczestniczyło w tegorocznym Kongresie Unilink, który odbył się 12 października w warszawskim hotelu Double Tree by Hilton. Ta...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Instytucje pod nowym kierownictwem

Gdy z perspektywy lat przyjrzymy się obecnemu rokowi, to łatwo będziemy mogli zauważyć, iż wyróżniało go kilka charakterystycznych cech. Takich...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook