Reklama

PE: Głosowanie w sprawie noweli dyrektywy komunikacyjnej
wtorek, 12 lutego 2019 09:38

Na najbliższej sesji Parlament Europejski zajmie się poprawkami do obecnej dyrektywy w sprawie ubezpieczeń komunikacyjnych. Chodzi m.in. o rekompensatę dla ofiar wypadków, w których ubezpieczyciel zbankrutował; minimalne sumy gwarancyjne, kontrole ubezpieczenia pojazdów przeprowadzone przez państwa członkowskie i uwzględnianie przebiegu ubezpieczenia przez nową firmę ubezpieczeniową.

W myśl nowych przepisów jeżeli ubezpieczyciel pojazdu odpowiedzialnego za wypadek jest niewypłacalny, osoby poszkodowane uzyskają pełną rekompensatę w państwie członkowskim ich miejsca zamieszkania. Rekompensata ma być przyznawana najpóźniej w ciągu sześciu miesięcy.

We wszystkich krajach Unii Europejskiej miałyby również obowiązywać takie same minimalne sumy gwarancyjne. W przypadku obrażeń ciała ofiarom przysługiwać będzie ubezpieczenie w wysokości co najmniej 6 mln euro na wypadek (niezależnie od liczby ofiar) lub 1,2 mln euro na ofiarę. Państwa członkowskie będą mogły ustalać wyższe kwoty.

Ubezpieczyciele będą musieli traktować oświadczenia o przebiegu ubezpieczenia wydane przez ubezpieczyciela z innego państwa członkowskiego na równi z tymi wydanymi w ich kraju. Powinno to zagwarantować obywatelom nabywającym ubezpieczenie za granicą możliwość skorzystania z bardziej konkurencyjnych składek ubezpieczeniowych na tych samych zasadach co klienci krajowi.

Instytucje unijne chcą też walczyć z kierowcami, którzy nie wykupują polisy OC. Jak podkreślają, nieubezpieczona jazda to rosnący problem, który kosztuje miliony euro i zwiększa składki płacone przez uczciwych konsumentów.

„Propozycja Parlamentu pozwoliłaby krajom UE na prowadzenie systematycznych transgranicznych kontroli ubezpieczeń za pomocą dyskretnych technologii, takich jak rozpoznawanie tablic rejestracyjnych, oraz na nakładanie kar” – czytamy w komunikacie PE.

Nad propozycją poprawy obecnej dyrektywy w sprawie ubezpieczeń komunikacyjnych europosłowie zagłosują w najbliższą środę. Zanim nowe przepisy będą mogły wejść w życie, posłowie do PE będą musieli negocjować je jeszcze z Radą.

Według danych PE w 2017 roku ponad 25 tys. osób zginęło w wypadkach drogowych; 135 tys. zostało poważnie rannych. Większość ofiar to dzieci, piesi, rowerzyści i osoby starsze.
(AM, źródło: Kurier PAP)

 

VIG: Franz Fuchs zostanie zastępcą dyrektora generalnego

1 października Franz Fuchs, dyrektor generalny Vienna Insurance Group Polska, obejmie stanowisko zastępcy dyrektora generalnego całej grupy. W ten...


czytaj dalej

Concordia Polska TUW: Rajmund Rusiecki nowym członkiem zarządu

Nowym członkiem zarządu Concordia Polska TUW został Rajmund Rusiecki. Po tej nominacji menadżer zasiada w zarządach obu towarzystw Concordii...


czytaj dalej

Wielka Brytania: Różnice cen w porównywarkach zagadką dla klientów

Rynek porównywarek nie przestaje wywierać ogromnego wpływu na brytyjski sektor ubezpieczeń indywidualnych. W 2018 roku tym kanałem sprzedaży...


czytaj dalej

Chiny: Inwestycje ubezpieczycieli ograniczone

Chiński nadzór ubezpieczeniowy i bankowy ograniczył wielkość inwestycji firm ubezpieczeniowych w ich udziałowców, co ma ograniczyć ryzyko związane...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Punkta zamiast mfind

Rewolucja w mfind. Firma przekształci swój biznes ubezpieczeniowy z porównywarki w internetową multiagencję z ofertą dostępną w trzech kanałach:...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Detronizacja polis z UFK

Uważna lektura opublikowanego niedawno raportu Analiz Online na temat sektora ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych w pierwszej połowie obecnego...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook