Reklama

Bądź jak żydowska wdowa
środa, 02 stycznia 2019 10:14

Jeśli jeszcze nie zrobiłeś noworocznych postanowień, albo sam pomysł cię odrzuca, to rozważ metodę zarządzania żydowskiej wdowy. W czym rzecz? Zacznę od historii. Gdy żona pewnego łódzkiego fabrykanta odziedziczyła niespodziewanie zakłady produkcyjne swojego męża, nie miała bladego pojęcia, co dokładnie jest tam wytwarzane ani jak zarządzać biznesem.

Gdy jeden z dyrektorów oprowadzał wdowę po fabryce, oglądała wszystko uważnie. Przy każdej linii produkcyjnej zadawała jedno pytanie: czy to, co tu wytwarzacie, dobrze się sprzedaje?

Jeśli odpowiedź brzmiała TAK, to kazała zwiększać produkcję. Jeśli NIE, to ją zmniejszać. A jeśli TAK SOBIE, to utrzymać na dotychczasowym poziomie. To bardzo prosta metoda zarządzania, ale w swej prostocie genialna. Pozwala w bardzo szybki sposób ocenić, czy czegoś powinniśmy robić więcej czy mniej.

Nie da się zrobić wszystkiego

Mamy ograniczony czas i ograniczone siły. Nie jesteśmy w stanie dobrze robić wszystkiego, nie powinniśmy nawet próbować. Bardzo często jednak trudno szybko oddzielić wartościowe projekty od tych czasochłonnych, ale przynoszących nam niewiele korzyści.

Planowanie działań zawodowych warto zacząć od pytań żydowskiej wdowy. Czego powinienem robić więcej w kolejnym roku, a czego mniej? Spójrz na liczby. Które konkretnie działania i projekty przyniosły najlepsze owoce? Które z perspektywy czasu okazały się niepotrzebnym wysiłkiem?

Zawsze zostaw czas na to, co ważne

To nie zawsze jest takie proste. Czasem pojawia się IDD lub inne RODO, które pochłania czas, niekoniecznie jest owocne, a jednak nie możemy z tego zupełnie zrezygnować. Jeśli jednak większość energii i czasu poświęcimy na tego typu zagadnienia, a zaniedbamy sprzedaż, prospekting, rozwój czy inne kluczowe zadania, to szybko zaczniemy się zwijać zamiast rozwijać.

Nie tylko ilość

Dyrektor oprowadzający wdowę po fabryce pewnie jej podpowiedział, żeby nie zwracała uwagi wyłącznie na poziom sprzedaży, ale również na koszt wytworzenia konkretnego produktu, i w pierwszej kolejności zwiększała produkcję tego, co rentowne. Ta zasada powinna obowiązywać również w naszych działaniach.

Dodajmy do tego równania również słuszność. Produkty czy projekty, w które inwestujemy, powinny dobrze się sprzedawać, być rentowne, ale poza tym stanowić także konkretną wartość. Dopiero jak te trzy elementy będą ze sobą współgrały, to rozwój będzie zrównoważony. A o taki właśnie nam chodzi.

Podążaj za bizonami

Warto też pamiętać, że współczesność wymaga od nas znacznie większej elastyczności niż jeszcze niedawno. W każdym momencie mogą się pojawić nowe możliwości, a stare źródła sukcesów mogą zacząć niespodziewanie wysychać. Indianie północnoamerykańscy mawiali, żeby zawsze podążać za bizonami. W tej metaforze bizonami są nasi klienci, którzy zmieniają swoje nawyki, styl życia i być może będą chcieli ubezpieczać coś nowego w nowy sposób. Można protestować i się oburzać, ale można także wykorzystać nowe trendy na swoją korzyść. Świat robi się bardziej cyfrowy i „dajrektowy”, więc my też tacy bądźmy i zachowajmy głowy tak otwarte, jak to tylko możliwe.
Aleksandra E. Wysocka

 

Aviva PTE: Maciej Karasiński nowym prezesem

Maciej Karasiński od kwietnia obejmie funkcję prezesa Aviva PTE. Jego nominacja jest efektem złożenia rezygnacji (ze skutkiem od końca marca)...


czytaj dalej

Gothaer TU: Marek Gołębiewski nowym członkiem zarządu

11 marca rada nadzorcza Gothaer TU zdecydowała o przedłużeniu kadencji dotychczasowego zarządu spółki na kolejnych pięć lat i poszerzeniu jego...


czytaj dalej

Świat: Katastrofa lotnicza od strony ubezpieczeniowej

Ubezpieczyciele koncernu Boeing stoją przed problemem ogromnych roszczeń ze strony rodzin ofiar katastrofy samolotu Ethiopian Airlines, która...


czytaj dalej

VIG: Wyniki lepsze od zakładanych

Według Vienna Insurance Group (VIG), wstępne wyniki za rok finansowy 2018 wskazują, że był to pomyślny okres dla grupy.

Elisabeth Stadler, CEO...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Regulacje obustronnie korzystne

Niezwykle rzadko zdarza się, aby akt prawny lub werdykt sądowy dotyczący polskich ubezpieczeń był w równym stopniu korzystny dla zakładów co ich...


czytaj dalej

Insurance Forum: Debata z udziałem „Gazety Ubezpieczeniowej”

17 kwietnia podczas pierwszego dnia XIII Insurance Forum odbędzie się debata poświęcona ubezpieczeniom w kontekście wyzwań XXI wieku, którą...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook