Reklama

Bądź jak żydowska wdowa
środa, 02 stycznia 2019 10:14

Jeśli jeszcze nie zrobiłeś noworocznych postanowień, albo sam pomysł cię odrzuca, to rozważ metodę zarządzania żydowskiej wdowy. W czym rzecz? Zacznę od historii. Gdy żona pewnego łódzkiego fabrykanta odziedziczyła niespodziewanie zakłady produkcyjne swojego męża, nie miała bladego pojęcia, co dokładnie jest tam wytwarzane ani jak zarządzać biznesem.

Gdy jeden z dyrektorów oprowadzał wdowę po fabryce, oglądała wszystko uważnie. Przy każdej linii produkcyjnej zadawała jedno pytanie: czy to, co tu wytwarzacie, dobrze się sprzedaje?

Jeśli odpowiedź brzmiała TAK, to kazała zwiększać produkcję. Jeśli NIE, to ją zmniejszać. A jeśli TAK SOBIE, to utrzymać na dotychczasowym poziomie. To bardzo prosta metoda zarządzania, ale w swej prostocie genialna. Pozwala w bardzo szybki sposób ocenić, czy czegoś powinniśmy robić więcej czy mniej.

Nie da się zrobić wszystkiego

Mamy ograniczony czas i ograniczone siły. Nie jesteśmy w stanie dobrze robić wszystkiego, nie powinniśmy nawet próbować. Bardzo często jednak trudno szybko oddzielić wartościowe projekty od tych czasochłonnych, ale przynoszących nam niewiele korzyści.

Planowanie działań zawodowych warto zacząć od pytań żydowskiej wdowy. Czego powinienem robić więcej w kolejnym roku, a czego mniej? Spójrz na liczby. Które konkretnie działania i projekty przyniosły najlepsze owoce? Które z perspektywy czasu okazały się niepotrzebnym wysiłkiem?

Zawsze zostaw czas na to, co ważne

To nie zawsze jest takie proste. Czasem pojawia się IDD lub inne RODO, które pochłania czas, niekoniecznie jest owocne, a jednak nie możemy z tego zupełnie zrezygnować. Jeśli jednak większość energii i czasu poświęcimy na tego typu zagadnienia, a zaniedbamy sprzedaż, prospekting, rozwój czy inne kluczowe zadania, to szybko zaczniemy się zwijać zamiast rozwijać.

Nie tylko ilość

Dyrektor oprowadzający wdowę po fabryce pewnie jej podpowiedział, żeby nie zwracała uwagi wyłącznie na poziom sprzedaży, ale również na koszt wytworzenia konkretnego produktu, i w pierwszej kolejności zwiększała produkcję tego, co rentowne. Ta zasada powinna obowiązywać również w naszych działaniach.

Dodajmy do tego równania również słuszność. Produkty czy projekty, w które inwestujemy, powinny dobrze się sprzedawać, być rentowne, ale poza tym stanowić także konkretną wartość. Dopiero jak te trzy elementy będą ze sobą współgrały, to rozwój będzie zrównoważony. A o taki właśnie nam chodzi.

Podążaj za bizonami

Warto też pamiętać, że współczesność wymaga od nas znacznie większej elastyczności niż jeszcze niedawno. W każdym momencie mogą się pojawić nowe możliwości, a stare źródła sukcesów mogą zacząć niespodziewanie wysychać. Indianie północnoamerykańscy mawiali, żeby zawsze podążać za bizonami. W tej metaforze bizonami są nasi klienci, którzy zmieniają swoje nawyki, styl życia i być może będą chcieli ubezpieczać coś nowego w nowy sposób. Można protestować i się oburzać, ale można także wykorzystać nowe trendy na swoją korzyść. Świat robi się bardziej cyfrowy i „dajrektowy”, więc my też tacy bądźmy i zachowajmy głowy tak otwarte, jak to tylko możliwe.
Aleksandra E. Wysocka

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

WTW: Lider doradztwa i technologii w regionie EMEA

Willis Towers Watson ogłosił, że Colin Forrest obejmie funkcję regionalnego lidera na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w dziale doradztwa...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Andrea Simoncelli „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”

Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych Generali w Polsce, został „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”. To już siedemnasta osoba...


czytaj dalej

Allianz: Cyberzagrożenia i przerwy w działalności to wiodące ryzyka dla firm

Z ósmej edycji badania Barometr Ryzyk Allianz 2019* wynika, że scenariusze działania firm w związku z przerwami w działalności stają się coraz...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook