Reklama

VIG: Zyski i sprzedaż rosną. Choć nie w Polsce
czwartek, 29 listopada 2018 09:57

Utrzymanie trendu wzrostowego w trzecim kwartale pozwoliło Vienna Insurance Group (VIG) na kolejną poprawę kluczowych wskaźników finansowych oraz potwierdzenie celów założonych na ten rok. Polski biznes grupy zanotował spadek sprzedaży i zarobków, ale za to wyraźnie poprawił wskaźnik mieszany.

- Pozytywny rozwój biznesu sprawia, że jesteśmy pewni osiągnięcia naszych celów na 2018 r. Nadal dążymy do uzyskania przypisu w wysokości 9,5 mld euro i zysku brutto w przedziale 450-470 mln euro. Nasz stały trend wzrostowy i szeroka dywersyfikacja ryzyka w różnych krajach daje nam także podstawy finansowe potrzebne, aby zachować formę w przyszłości – stwierdziła Elisabeth Stadler, CEO VIG.

Przypis składki brutto grupy za 3 kwartały obecnego roku wzrósł o 2,9% r/r, do 7,36 mld euro  (7,15 mld euro rok wcześniej). Wzrost wyniku sprzedażowego zanotowano we wszystkich liniach biznesowych oprócz ubezpieczeń na życie ze składką jednorazową. Na poprawę przypisu zapracowała przede wszystkim działalność VIG w Czechach, krajach bałtyckich i na Węgrzech. Przypis składki netto wzrósł z 6,52 mld euro na koniec września 2017 r. do 6,33 mld euro rok później (+3% r/r). Zysk brutto grupy za 9 miesięcy 2018 roku uplasował się na poziomie 352,3 mln euro. Był to rezultat o 6,4% wyższy od odnotowanego w analogicznym okresie poprzedniego roku (331,2 mln euro). Znaczące roczne wzrosty zysków odnotowano w Austrii, Czechach i pozostałym segmencie CEE, obejmującym m. in. Chorwację, Serbię, Macedonię i Ukrainę. Duży wkład do wyniku grupy wniósł wzrost na Węgrzech (+33,9% r/r), który był przede wszystkim spowodowany brakiem odpisu portfeli wierzytelności Vienna Life w poprzednim roku. Istotną „cegiełkę” dołożył też wynoszący 21,7% wzrost w Bułgarii. Wskaźnik mieszany VIG (combined ratio) osiągnął poziom 96,3%, co było lepszym wynikiem od ubiegłorocznego (97,3%). To w głównej mierze spadku wartości strat z tytułu katastrof naturalnych w porównaniu to tego samego okresu 2017 r. Znaczący spadek wskaźnika mieszanego nastąpił przede wszystkim w Austrii, Czechach, krajach bałtyckich, regionie Europy Środkowo-Wschodniej i Polsce.

Z danych opublikowanych przez grupę wynika, że przez 9 miesięcy 2018 r. towarzystwa wchodzące w skład VIG Polska zebrały 2856,28 mln zł składek brutto* – o 1% mniej niż w analogicznym okresie poprzedniego roku (2884,05 mln zł). Zysk brutto spadł o 24,1% r/r, z 132,41 mln zł na dzień 30 września ub.r. do 100,38 mln zł rok później. Wskaźnik mieszany VIG Polska poprawił się do poziomu 93,5% (94,7% rok wcześniej).

***

*W przeliczeniu z euro na złote według średniego kursu NBP z 28 września 2018 r. (1 euro=4,2714 zł).
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

WTW: Lider doradztwa i technologii w regionie EMEA

Willis Towers Watson ogłosił, że Colin Forrest obejmie funkcję regionalnego lidera na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w dziale doradztwa...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Andrea Simoncelli „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”

Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych Generali w Polsce, został „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”. To już siedemnasta osoba...


czytaj dalej

Allianz: Cyberzagrożenia i przerwy w działalności to wiodące ryzyka dla firm

Z ósmej edycji badania Barometr Ryzyk Allianz 2019* wynika, że scenariusze działania firm w związku z przerwami w działalności stają się coraz...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook