Reklama

Assistance pogrzebowe to ciekawy dodatek do produktów ubezpieczeniowych
poniedziałek, 26 listopada 2018 09:47

O firmie Memorial International opowiada jest założyciel i prezes Pablo Cevallos

Aleksandra E. Wysocka: – Czym zajmuje się Memorial International?
Pablo Cevallos:
– Jesteśmy największą na świecie firmą specjalizującą się w assistance pogrzebowym. Istniejemy 23 lata i działamy w 18 krajach, z czego w dwóch europejskich – w Polsce i w Hiszpanii. Usługi, jakie oferujemy, są bardzo powszechne w krajach Ameryki Południowej i Łacińskiej, a także w Meksyku i Stanach Zjednoczonych. W Europie stawiamy pierwsze kroki, ale mamy bardzo ambitne plany na najbliższe miesiące i lata.


Jak dokładnie funkcjonuje pogrzebowe assistance?
– Dysponujemy bazą kilkudziesięciu tysięcy domów pogrzebowych na całym świecie, dzięki czemu wszędzie służymy pomocą w związku z odejściem bliskiej osoby. Assistance pogrzebowe może być sprzedawane jako samodzielny produkt lub jako dodatek do polisy ubezpieczeniowej, karty kredytowej czy pożyczki. W Ameryce Południowej jest to najbardziej rozpowszechniony sposób finansowania usług pogrzebowych, a popularność assistance pogrzebowego jest bardzo duża. Również dla instytucji finansowych, takich jak banki czy towarzystwa ubezpieczeniowe, jest to wartościowy dodatek do innych produktów, cechujący się wysoką rentownością. Z perspektywy klienta jest niedrogi, a w razie najgorszego zapewnia najbliższym zmarłego bardzo istotne wsparcie. Zapewniamy bardzo kompleksową obsługę, związaną z pochówkiem w dowolnym miejscu na świecie.

Dlaczego zdecydowaliście się wejść na polski rynek?
– Jesteśmy bardzo zainteresowani całą Europą, równolegle przygotowujemy się do otwarcia biur w kilku krajach. Polskę wybraliśmy ze względu na nasze globalne relacje biznesowe z firmami, które bardzo dynamicznie rozwijają się właśnie w Polsce. Współpracujemy przykładowo z kilkoma spółkami należącymi do Grupy Generali na świecie, m.in. Generali USA, Generali Panama, Generali Ecuador i Generali Brasil czy z Visą. Widzimy tu duży potencjał do rozwoju, ponieważ assistance pogrzebowe praktycznie w Europie nie funkcjonuje. Dla rodzin śmierć osoby bliskiej to nie tylko ogromna niepowetowana strata, ale również znaczący wydatek w domowym budżecie. Assistance pogrzebowe jest bardzo przyjazne kosztowo, a ponadto przejmuje również część spraw organizacyjnych. Patrząc od strony biznesowej, assistance pogrzebowe jest produktem dającym konkretną wartość, a zarazem niezwykle rentownym, ponieważ na szczęście zgony zdarzają się rzadko. W dystrybucji masowej assistance pogrzebowe to jeden z najtańszych produktów uzupełniających, który jest bardzo efektywny finansowo.

Jaką macie jeszcze przewagę konkurencyjną?
– Wspominałem już o sieci kilkudziesięciu tysięcy domów pogrzebowych, 20-letnim doświadczeniu i partnerach biznesowych wśród renomowanych instytucji finansowych. Dodatkowym atutem jest nasza platforma technologiczna, z której nasi partnerzy korzystają nie tylko do dystrybucji naszych produktów, ale również swoich własnych. Oferujemy wyjątkowe rozwiązanie, które wspiera sprzedaż, zgłaszanie szkód oraz ich obsługę, a wszystko to z wykorzystaniem technologii mobilnej, tak jak tego oczekują dziś klienci.



Współpracujecie z towarzystwami ubezpieczeń?
– Towarzystwa ubezpieczeniowe to nasi sprawdzeni partnerzy. Assistance pogrzebowe może być dodawane do ubezpieczeń na życie, produktów emerytalnych, ubezpieczeń zdrowotnych, ubezpieczeń wypadkowych i wielu, wielu innych. Wśród naszych partnerów są spółki Grupy Generali, Allianz czy Chubb. Teraz spotykamy się również z ubezpieczycielami działającymi na rynku polskim i szukamy potencjalnych przestrzeni do współpracy.

Czy jesteście przygotowani do obsługi klientów w języku polskim?
– Klienci z Polski będą mogli korzystać z infolinii w języku polskim oraz otrzymają profesjonalną obsługę na terenie Polski oraz całego świata.

W jakich jeszcze krajach europejskich planujecie rozpocząć działalność?
– Prowadzimy rozmowy we Włoszech, Belgii i Wielkiej Brytanii. Chcielibyśmy się również pojawić w niedługim czasie w Czechach, Chorwacji i Estonii. Przed nami niezwykle pracowity 2019 r.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka


Pablo Cevallos, prezes i założyciel korporacji Memorial International, ma 23-letnie doświadczenie w usługach assistance, ubezpieczeniach, reasekuracji i ubezpieczeniach pogrzebowych. Przyczynił się do zwiększenia przychodów nieoperacyjnych w sektorze ubezpieczeń, kanałach finansowych i kanałach masowej sprzedaży, włączając do nich assistance pogrzebowy. Na chwilę obecną, Memorial International chroni 12 milionów osób w 18 krajach obu Ameryk i Europy stając się ikoną międzynarodowej pomocy pogrzebowej i wartościowym partnerem strategicznym dzięki swojemu modelowi biznesowemu.

Pablo Cevallos urodzony w Ekwadorze, obecnie mieszkający na Florydzie w Stanach Zjednoczonych, po śmierci ojca postanowił zająć się biznesem funeralnym. Bardzo zależało mu na tym, aby rodziny mogły w godności chować swoich bliskich. W 1995 r. stworzył firmę Memorial International, której celem jest administrowanie i świadczenie usług pogrzebowych. Z biegiem lat firma rozwinęła się.

Memorial International jest liderem usług pogrzebowych, współpracuje z silnymi sojusznikami t.j firmami ubezpieczeniowymi, które działają na całym świecie. Obecnie zajmuje się również targami funeralnymi (Miami Funer), posiada czasopisma pogrzebowe, buduje cmentarze „pionowe” (Memorial Necropolis), jednak podstawową działalnością jest nadal współpraca z towarzystwami ubezpieczeniowymi.


SKONTAKTUJ SIĘ

infopolska@memorialinternational.com
+48 223003893


 

Aviva PTE: Maciej Karasiński nowym prezesem

Maciej Karasiński od kwietnia obejmie funkcję prezesa Aviva PTE. Jego nominacja jest efektem złożenia rezygnacji (ze skutkiem od końca marca)...


czytaj dalej

Gothaer TU: Marek Gołębiewski nowym członkiem zarządu

11 marca rada nadzorcza Gothaer TU zdecydowała o przedłużeniu kadencji dotychczasowego zarządu spółki na kolejnych pięć lat i poszerzeniu jego...


czytaj dalej

Luksemburg stanie się przystanią dla 50 firm po brexicie

Około 50 firm zarządzania aktywami, ubezpieczycieli i innych firm finansowych wybrało Wielkie Księstwo Luksemburg na swoją siedzibę w Unii...


czytaj dalej

Brexit: Ubezpieczyciele przygotowani na każdy scenariusz

Podczas gdy w parlamencie brytyjskim trwa spór o sposób wyjścia z sytuacji, agencja ratingowa AM Best uważa, że ubezpieczyciele z siedzibą w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: „Komunikacja” na bardzo dużym plusie

Mimo wyraźnej obniżki tempa wzrostu przypisu składki w OC posiadaczy pojazdów lądowych, rentowność techniczna w segmencie komunikacyjnym uległa...


czytaj dalej

Warta: Testy sztucznej inteligencji przy przyjmowaniu zgłoszeń szkód

Warta rozpoczęła testy z klientami dotyczące przyjęcia szkód przy pomocy sztucznej inteligencji. Celem wdrożenia nowego rozwiązania jest między...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook