Reklama

Rynek ubezpieczeń: Jak jest teraz, a jak będzie w przyszłości
poniedziałek, 22 października 2018 08:41

Pracownicze Plany Kapitałowe, technologiczna przyszłość branży, aktualny obraz poszczególnych segmentów rynku – te tematy zdominowały miniony tydzień w ubezpieczeniach.

Kiepska kondycja polskiego bancassurance, którą pokazał zaprezentowany ostatnio raport Polskiej Izby Ubezpieczeń, nie powinna być zaskoczeniem nawet dla mniej uważnych obserwatorów rynku. Nie od dziś bowiem wiadomo, że największy wpływ na jej poziom mają wyniki sprzedaży produktów z działu I, a te z kolei są uzależnione od osiągnięć towarzystw w zakresie dystrybucji polis z UFK. Opublikowane we wrześniu zestawienia PIU i Komisji Nadzoru Finansowego dla całego sektora, mówiące o ponad miliardowym spadku przypisu w grupie III „życiówki”, były wyrokiem dla bankowego kanału sprzedaży polis.

Segment zdrowotny bez niespodzianek

O zaskoczeniach trudno było również mówić w przypadku innej istotnej publikacji zaprezentowanej przez PIU – raportu dotyczącego półrocznych wyników finansowych w segmencie prywatnych polis zdrowotnych. Dwucyfrowe wzrosty liczby klientów oraz przypisu składki nie mogą w żaden sposób dziwić w kontekście znanych już od lat problemów publicznej służby zdrowia oraz rosnących wydatków Polaków na komercyjne usługi medyczne.

Potwierdzenie zaostrzającej się rywalizacji cenowej

Wśród pozostałych wydarzeń ostatnich dni uwagę zwracała również pierwsza publikacja wyników finansowych firmy ubezpieczeniowej za trzy kwartały obecnego roku. Co ciekawe, najbardziej interesującym akcentem zestawienia rezultatów Consultii nie były poszczególne wskaźniki, ale informacja o jednej z głównych przyczyn, która zmusiła firmę do obniżenia rocznej prognozy sprzedaży. Według multiagencji były nią niezrozumiałe z punktu widzenia pośrednika korekty stawek dokonane przez zakłady, skutkujące spadkiem średnich składek w polisach. W ten sposób zyskaliśmy kolejne potwierdzenie, że mimo złych doświadczeń z przeszłości, polityka zaostrzania konkurencji cenowej wraca do łask.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 44 z datą wydawniczą 29 października.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

WTW: Lider doradztwa i technologii w regionie EMEA

Willis Towers Watson ogłosił, że Colin Forrest obejmie funkcję regionalnego lidera na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w dziale doradztwa...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Andrea Simoncelli „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”

Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych Generali w Polsce, został „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”. To już siedemnasta osoba...


czytaj dalej

Allianz: Cyberzagrożenia i przerwy w działalności to wiodące ryzyka dla firm

Z ósmej edycji badania Barometr Ryzyk Allianz 2019* wynika, że scenariusze działania firm w związku z przerwami w działalności stają się coraz...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook