Reklama

Klient chce płacić kartą za polisę
wtorek, 16 października 2018 11:40

Rozmowa z Cezarym Świerszczem i Piotrem Kujawą z Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – Wielu agentów twierdzi, że wcale nie potrzebują terminala płatniczego. Co możecie im odpowiedzieć?

Cezary Świerszcz: – Zwyczaje płatnicze Polaków idą zdecydowanie w stronę wygodnych, bezgotówkowych transakcji. Polacy płacą kartą za wszystko, nawet za gazetę czy bułki. To ciekawe, że za niematerialną usługę, jaką jest ubezpieczenie, muszą płacić albo gotówką, albo ewentualnie przelewem. Tymczasem coraz mniej Polaków nosi ze sobą gotówkę. Kurczy się też sieć bankomatów. Trend jest jednoznaczny, a ubezpieczenia pozostają w tyle…

Piotr Kujawa: – Również dla agenta gotówka to kłopot. Przewóz, wpłacanie, rozliczanie, raportowanie… to wszystko co najmniej kilka godzin w tygodniu, jeśli obsługuje się kilkanaście towarzystw ubezpieczeniowych. Dzięki terminalowi TubaPay agent może zaoszczędzić co najmniej połowę tego czasu. W skali roku to naprawdę wiele godzin, które można spędzić z rodziną albo rozwijając swój biznes. Agenci o wiele za dużo czasu tracą na czynności, które da się zautomatyzować. A powinni zająć się tym, w czym są nie do zastąpienia, czyli sprzedażą i budową relacji.

C.Ś.: – Żaden z agentów, którzy wprowadzili terminale, nie myśli nawet o tym, żeby z nich zrezygnować. Bardzo szybko się okazuje, że dzięki terminalowi wygrywają wszyscy – i klienci, i agenci, i ubezpieczyciele.

Mówiliście o pierwszych wdrożeniach w multiagencji Unilink i LINK4. Jakie były pierwsze wrażenia agentów?

P.K.: – Sprzedaż w LINK4 ruszy 1 grudnia. Tymczasem agenci Unilink, którzy jako pierwsi skorzystali z TubaPay, od pierwszego dnia zaczęli aktywnie proponować płatności swoim klientom. Nawet nas samych zaskoczyła liczba transakcji w pierwszych dniach i tygodniach, spodziewaliśmy się, że „rozbieg” będzie wymagał czasu.

Mieliście stoisko na Kongresie Unilink. Czy cieszyło się zainteresowaniem?

C.Ś.: – Ogromnym! A było to chyba jedyne stoisko wyłącznie z ofertą biznesową, bez słodyczy, kawy czy innych atrakcji. Odwiedziło nas kilkaset osób. Padało wiele pytań. Jak to działa, ile kosztuje. Agenci mogli dokonać przykładowej transakcji i samodzielnie „przeklikać” aplikację.

P.K.: – Rozmawiałem osobiście z wieloma agentami. Niektórym się wydaje, że terminal dla jednego towarzystwa wystarczy, że nie ma co się śpieszyć. Warto zauważyć, że świat płatności w Polsce zmienia się znacznie szybciej niż ubezpieczenia. Klienci lubią płatności kartowe, które są szybkie i wygodne. Pozwalają też zamknąć sprzedaż tu i teraz oraz zwiększyć jej jednostkową wartość. Klient z kartą jest gotów wydać więcej niż taki, który przyszedł z konkretną kwotą w portfelu. Z dużym prawdopodobieństwem jeśli przyniósł 1000 zł, to nie będzie biegł do bankomatu, żeby kupić produkty za 1200 zł… Jeśli ma zapłacić kartą, to staje się bardziej otwarty na szerszy zakres i dodatkową ochronę.

Czy TubaPay umożliwia opłacenie składki w dowolnym towarzystwie?

C.Ś.: – Tak, agent już teraz może przyjąć składkę do dowolnego towarzystwa. Dodatkowa integracja, która ma miejsce w LINK4 i w szeregu innych towarzystw, z którymi prowadzimy wdrożenia i rozmowy, oznacza, że proces jest maksymalnie zautomatyzowany. Nie wymaga od agenta nawet wpisywania kwoty. Wystarcza zeskanować kod na polisie i właściwa kwota wyświetla się automatycznie, jest też przekazywana na odpowiednie konto bankowe. LINK4 wzięło również na siebie całkowity koszt transakcji, co jest dodatkową korzyścią dla agentów, którzy mają tu dużą produkcję. Kolejne integracje będziemy komunikować już w najbliższych tygodniach. Towarzystwa są bardzo zainteresowane rozwiązaniem branżowym, które będzie rozpoznawalne wśród agentów, dostosowane do specyfiki ubezpieczeń oraz wydajne kosztowo, a tak właśnie zaprojektowaliśmy TubaPay.

Gdzie można zdobyć więcej informacji?

– Zapraszamy na stronę www.tubapay.pl oraz na nasz profil na Facebooku. Niedługo też ruszy kampania informacyjna w mediach społecznościowych. Cały czas spotykamy się zarówno z towarzystwami, jak i pośrednikami.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Więcej o TubaPay w podcaście "Rozmowy bez asekuracji" odc. 20 pt. "Kartą u agenta"

alt


 

KNF: Marek Chrzanowski zrezygnował

13 listopada przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Marek Chrzanowski złożył rezygnację z pełnionej przez siebie funkcji. Rezygnacja...


czytaj dalej

Superpolisa: Anna Bernacka-Matras pełnomocnikiem zarządu ds. sprzedaży

Anna Bernacka-Matras, przez ostatnie lata dyrektor największego przedstawicielstwa w strukturach sprzedażowych Grupy Ergo Hestia, dołączyła w...


czytaj dalej

Allianz: Górna połowa przedziału docelowego

Jest wysoce prawdopodobne, że Allianz osiągnie w 2018 r. zysk z górnej połowy przedziału docelowego – przewiduje dyrektor finansowy Giulio...


czytaj dalej

Talanx: Wzrost zysków mimo dużych obciążeń

Przez trzy kwartały obecnego roku Grupa Talanx zarobiła netto blisko 500 mln euro. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniły się niemal wszystkie...


czytaj dalej

rankomat.pl: Krwawe żniwo wypadków drogowych w Polsce

Z okazji przypadającego 18 listopada Światowego Dnia Pamięci Ofiar Wypadków Drogowych rankomat.pl przypomina, że w 2017 największą liczbę...


czytaj dalej

Artystyczna Podróż Hestii: Rozpoczęła się 18. edycja konkursu

13 listopada rozpoczęła się 18. edycja konkursu Artystyczna Podróż Hestii. Konkurs adresowany jest do studentów IV i V roku wszystkich wydziałów i...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook