Reklama

Klient chce płacić kartą za polisę
wtorek, 16 października 2018 11:40

Rozmowa z Cezarym Świerszczem i Piotrem Kujawą z Bacca

Aleksandra E. Wysocka: – Wielu agentów twierdzi, że wcale nie potrzebują terminala płatniczego. Co możecie im odpowiedzieć?

Cezary Świerszcz: – Zwyczaje płatnicze Polaków idą zdecydowanie w stronę wygodnych, bezgotówkowych transakcji. Polacy płacą kartą za wszystko, nawet za gazetę czy bułki. To ciekawe, że za niematerialną usługę, jaką jest ubezpieczenie, muszą płacić albo gotówką, albo ewentualnie przelewem. Tymczasem coraz mniej Polaków nosi ze sobą gotówkę. Kurczy się też sieć bankomatów. Trend jest jednoznaczny, a ubezpieczenia pozostają w tyle…

Piotr Kujawa: – Również dla agenta gotówka to kłopot. Przewóz, wpłacanie, rozliczanie, raportowanie… to wszystko co najmniej kilka godzin w tygodniu, jeśli obsługuje się kilkanaście towarzystw ubezpieczeniowych. Dzięki terminalowi TubaPay agent może zaoszczędzić co najmniej połowę tego czasu. W skali roku to naprawdę wiele godzin, które można spędzić z rodziną albo rozwijając swój biznes. Agenci o wiele za dużo czasu tracą na czynności, które da się zautomatyzować. A powinni zająć się tym, w czym są nie do zastąpienia, czyli sprzedażą i budową relacji.

C.Ś.: – Żaden z agentów, którzy wprowadzili terminale, nie myśli nawet o tym, żeby z nich zrezygnować. Bardzo szybko się okazuje, że dzięki terminalowi wygrywają wszyscy – i klienci, i agenci, i ubezpieczyciele.

Mówiliście o pierwszych wdrożeniach w multiagencji Unilink i LINK4. Jakie były pierwsze wrażenia agentów?

P.K.: – Sprzedaż w LINK4 ruszy 1 grudnia. Tymczasem agenci Unilink, którzy jako pierwsi skorzystali z TubaPay, od pierwszego dnia zaczęli aktywnie proponować płatności swoim klientom. Nawet nas samych zaskoczyła liczba transakcji w pierwszych dniach i tygodniach, spodziewaliśmy się, że „rozbieg” będzie wymagał czasu.

Mieliście stoisko na Kongresie Unilink. Czy cieszyło się zainteresowaniem?

C.Ś.: – Ogromnym! A było to chyba jedyne stoisko wyłącznie z ofertą biznesową, bez słodyczy, kawy czy innych atrakcji. Odwiedziło nas kilkaset osób. Padało wiele pytań. Jak to działa, ile kosztuje. Agenci mogli dokonać przykładowej transakcji i samodzielnie „przeklikać” aplikację.

P.K.: – Rozmawiałem osobiście z wieloma agentami. Niektórym się wydaje, że terminal dla jednego towarzystwa wystarczy, że nie ma co się śpieszyć. Warto zauważyć, że świat płatności w Polsce zmienia się znacznie szybciej niż ubezpieczenia. Klienci lubią płatności kartowe, które są szybkie i wygodne. Pozwalają też zamknąć sprzedaż tu i teraz oraz zwiększyć jej jednostkową wartość. Klient z kartą jest gotów wydać więcej niż taki, który przyszedł z konkretną kwotą w portfelu. Z dużym prawdopodobieństwem jeśli przyniósł 1000 zł, to nie będzie biegł do bankomatu, żeby kupić produkty za 1200 zł… Jeśli ma zapłacić kartą, to staje się bardziej otwarty na szerszy zakres i dodatkową ochronę.

Czy TubaPay umożliwia opłacenie składki w dowolnym towarzystwie?

C.Ś.: – Tak, agent już teraz może przyjąć składkę do dowolnego towarzystwa. Dodatkowa integracja, która ma miejsce w LINK4 i w szeregu innych towarzystw, z którymi prowadzimy wdrożenia i rozmowy, oznacza, że proces jest maksymalnie zautomatyzowany. Nie wymaga od agenta nawet wpisywania kwoty. Wystarcza zeskanować kod na polisie i właściwa kwota wyświetla się automatycznie, jest też przekazywana na odpowiednie konto bankowe. LINK4 wzięło również na siebie całkowity koszt transakcji, co jest dodatkową korzyścią dla agentów, którzy mają tu dużą produkcję. Kolejne integracje będziemy komunikować już w najbliższych tygodniach. Towarzystwa są bardzo zainteresowane rozwiązaniem branżowym, które będzie rozpoznawalne wśród agentów, dostosowane do specyfiki ubezpieczeń oraz wydajne kosztowo, a tak właśnie zaprojektowaliśmy TubaPay.

Gdzie można zdobyć więcej informacji?

– Zapraszamy na stronę www.tubapay.pl oraz na nasz profil na Facebooku. Niedługo też ruszy kampania informacyjna w mediach społecznościowych. Cały czas spotykamy się zarówno z towarzystwami, jak i pośrednikami.

Dziękuję za rozmowę.

Aleksandra E. Wysocka

Więcej o TubaPay w podcaście "Rozmowy bez asekuracji" odc. 20 pt. "Kartą u agenta"

alt


 

Aegon PTE: Samer Masri zatwierdzony jako członek zarządu

23 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie udzieliła zezwolenia na powołanie Samera Masriego na stanowisko członka zarządu Aegon...


czytaj dalej

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

GSAM: Zarządzający aktywami chętnie inwestują w insurtechy

Przy niskich stopach procentowych ubezpieczyciele są wciąż zainteresowani aktywami o wyższym zwrocie i mniejszej płynności, jak fundusze private...


czytaj dalej

AXA nie zapłaci wiele za pożar Notre Dame

24 kwietnia AXA poinformowała, że wypłaci maksymalnie kilka milionów euro na ubezpieczone dzieła z dotkniętej pożarem paryskiej katedry Notre...


czytaj dalej

Link4: Dwa lata programu telematycznego

Ponad 34 tys. kierowców zdecydowało się na jazdę z regularnie włączoną nawigacją w programie Link4 Kasa Wraca. Średnia wysokość nagrody wśród...


czytaj dalej

Technologia w świecie klienta CZY klient w świecie technologii?

3 czerwca w Warszawie odbędzie się XIII Forum Assistance. Wydarzenie organizowane przez Europ Assistance Polska i Związek Banków Polskich pod...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook