Reklama

Rynek ubezpieczeń: Pramerica stanie się Unum Życie
środa, 10 października 2018 09:12

Pramerica Życie pod marką nowego właściciela, Grupy Unum*, chce zwiększyć swój udział w polskim rynku. Na razie jest to zaledwie nieco ponad 1%, jednak ubezpieczyciel może się pochwalić wysoką zyskownością i wieloletnim utrzymaniem portfela.

Towarzystwo rozpocznie działalność pod nazwą Unum Życie TUiR natychmiast po uzyskaniu zgody KNF, co z dużym prawdopodobieństwem nastąpi pod koniec roku. Unum od dawna szukało możliwości wejścia na polski rynek. Odpowiednią okazją stało się wyjście amerykańskiego Prudentiala (poprzedniego właściciela Prameriki) ze wszystkich krajów europejskich.

Na decyzję o wyborze tej konkretnej spółki wpłynęła jej nienaganna reputacja, wysokie standardy sprzedażowe i obsługowe oraz dobry wynik finansowy. Na swoich macierzystych rynkach Unum specjalizuje się w ubezpieczeniach grupowych. Oprócz produktów ochronnych, oferuje również ubezpieczenia zdrowotne, stomatologiczne, okulistyczne, wypadkowe czy od niezdolności do pracy. Głównym kanałem sprzedaży są brokerzy, w Stanach posiada jednak także wyspecjalizowaną sieć agencyjną liczącą 6 tys. sprzedawców.

Peter O’Donnell, członek zarządu Unum, prezes i dyrektor generalny Unum UK oraz członek rady nadzorczej polskiej spółki deklaruje, że również w Polsce Unum chce mocniej zaistnieć w obszarze ubezpieczeń grupowych. – Zdajemy sobie sprawę, że trudnym do pobicia liderem jest PZU, mamy jednak szereg ciekawych rozwiązań nieznanych jeszcze na polskim rynku i zaproponujemy polskim pracodawcom i pracownikom interesujące programy grupowe.

Aneta Podyma-Milczarek, prezes polskiej spółki zapowiedziała, że rewolucji nie będzie. Zachowane zostaną bardzo wysokie standardy przy rekrutacji i zarządzaniu siecią sprzedaży oraz nacisk na ponadrynkową ofertę produktową. Firma planuje istotnie przyśpieszyć digitalizację oraz zainwestować w technologię.

Peter O’Donnell zadeklarował, że w najbliższym czasie Unum nie planuje kolejnych przejęć na polskim rynku, ale w dłuższym okresie nie jest to wykluczone. – W pierwszym rzędzie stawiamy na organiczny wzrost. Widzimy w Polsce ogromny potencjał. Klasa średnia rozwija się, a zapotrzebowanie na ochronę i bezpieczeństwo finansowe rośnie. To dobry klimat do rozwoju ubezpieczeń na życie - dodał.

Aneta Podyma-Milczarek dodała, że rozważane jest powołanie towarzystwa majątkowego, co pozwoliłoby na wprowadzenie do oferty innych produktów z bogatej oferty Unum, takich jak ubezpieczenia zdrowotne czy szpitalne.

***

*http://www.gu.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=67296:rynek-ubezpiecze-grupa-unum-zamkna-zakup-pramerica-ycie-&catid=107:rynek-ubezpiecze&Itemid=106

(AW, AM,  źródło: gu.com.pl)


 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Słowenia: Generali sfinalizowało przejęcie Adriatic Slovenica

13 lutego Grupa Generali poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia słoweńskiej Adriatic Slovenica. Transakcja obejmowała także nabycie KD Funds,...


czytaj dalej

Zurich: Wyniki świadczą o efektywnym underwritingu

Zurich Insurance uzyskał w 2018 r. przychód netto po opodatkowaniu w wysokości 3,72 mld dol. Jest to o 24% więcej od 3 mld dol. odnotowanych w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Aviva coraz bardziej cyfrowa

Serwis online MojaAviva został wzbogacony o nową funkcjonalność – platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń z AC. W październiku ubiegłego...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Polisa turystyczna na inaugurację sprzedaży direct

PKO Ubezpieczenia kontynuuje proces transformacji cyfrowej. Jej kolejnym etapem jest  uruchomienie internetowej sprzedaży produktów ochronnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook