Reklama

Ubezpieczyciel jak nastolatka
poniedziałek, 08 października 2018 07:55

Mój wniosek ze śniadania innowacyjnego z RGAx – ubezpieczyciele są jak nastolatki, zbyt grubi i nieatrakcyjni. Tylko że nastolatkom się tylko tak wydaje, a ubezpieczyciele mogą niestety mieć rację.

Lada rok ubezpieczyciele działający w tradycyjnych modelach biznesowych będą walczyć o przetrwanie z coraz liczniejszą grupą szczuplejszych i sprytniejszych konkurentów, którzy wkupią się w łaski millenialsów. Owszem, wielu insurtechom daleko jeszcze do progu rentowności, nie powinno to jednak usypiać czujności „tradycyjnych” ubezpieczycieli – przekonywał Emmanuel Djengue, Innovation Director w RGAx Europe. Jego zdaniem firmy asekuracyjne powinny bardziej skupić się na obszarze prewencji, pomagając klientom żyć lepiej, zdrowiej, bezpieczniej, szczęśliwiej.

Tymczasem większość firm w pierwszym rzędzie wciąż skupia się na własnym przetrwaniu. Ubezpieczyciele reprodukują swoje produkty, procedury i pomysły na uszczęśliwianie klienta, tak naprawdę nie szukając żadnej zmiany. Innowacyjność jest zbyt często grubą warstwą makijażu, na mocno „przechodzonej” już i zmęczonej twarzy naszej branży. Z przodu liceum, a z tyłu muzeum.

W kilkuletniej perspektywie bez gruntownego odchudzania się nie obejdzie. Ten proces już się rozpoczął, ale dopiero nabiera rozpędu. Nie pomogą jednak najbardziej skrócone procesy, jeśli w ich centrum nie znajdzie się współczesny człowiek – z jego marzeniami, przyzwyczajeniami, ograniczeniami. Taki, który podróżuje uberem, rezerwuje noclegi w Airbnb, zamiast kablówki wybiera Netflix, a w centrum swojego życia niekoniecznie umieszcza samo zarabianie jak największej sumy pieniędzy. Człowiek, który coraz mniej posiada na własność, coraz więcej się przemieszcza i coraz trudniej mu skupić uwagę przez dłuższy czas. Człowiek, który w rzeczywistości zdominowanej przez konsumpcję poszukuje głębszych przeżyć i relacji. Człowiek, który często jest z dala od najbliższej rodziny i któremu trudno tworzyć trwałe związki. Człowiek, który ma rosnącą liczbę aktywów cyfrowych, takich jak zdjęcia, filmy, ebooki, dane w serwisach społecznościowych czy Google. Człowiek, którego najbliżsi starzeją się i prędzej czy później będą potrzebowali stałej opieki, której on nie będzie w stanie im zapewnić.

Ubezpieczyciele nie mogą poprzestać na zmianach czysto technicznych, takich jak zastąpienie dokumentów papierowych elektronicznymi. Transformacja powinna sięgać znacznie głębiej, do sfery wartości i sposobu myślenia.

Być może jeszcze jakiś czas da się utrzymywać przestarzałe struktury i niepotrzebne już w gruncie rzeczy procesy, ale zegar tyka. A zmiany mogą mieć również swój ekscytujący wymiar, nie tylko paraliżujący. Ubezpieczyciele w procesie decyzyjnym potrzebują więcej przestrzeni na eksperyment, zabawę, luz – bo to jest najlepszy grunt do rzeczywistej innowacyjności. Tylko jak to zrobić przy ogromnej presji regulacyjnej i konkurencyjnej? Czy da się dobrze bawić z lufą karabinu przyłożoną do skroni? Być może kompetencją numer jeden współczesnych organizacji stanie się zarządzanie stresem i presją oraz tworzenie twórczego środowiska.
Aleksandra E. Wysocka

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Słowenia: Generali sfinalizowało przejęcie Adriatic Slovenica

13 lutego Grupa Generali poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia słoweńskiej Adriatic Slovenica. Transakcja obejmowała także nabycie KD Funds,...


czytaj dalej

Zurich: Wyniki świadczą o efektywnym underwritingu

Zurich Insurance uzyskał w 2018 r. przychód netto po opodatkowaniu w wysokości 3,72 mld dol. Jest to o 24% więcej od 3 mld dol. odnotowanych w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Aviva coraz bardziej cyfrowa

Serwis online MojaAviva został wzbogacony o nową funkcjonalność – platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń z AC. W październiku ubiegłego...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Polisa turystyczna na inaugurację sprzedaży direct

PKO Ubezpieczenia kontynuuje proces transformacji cyfrowej. Jej kolejnym etapem jest  uruchomienie internetowej sprzedaży produktów ochronnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook