Reklama

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd
piątek, 21 września 2018 08:29

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną ochronę medyczną w nagłych wypadkach w dowolnym miejscu, podczas gdy polisy miały ograniczenia, zarówno co do kosztów, jak i lokalizacji. Sprawę bada Komisja Królewska, która może zalecić śledztwo kryminalne i surowsze regulacje, a ostatnio wzięła pod lupę branżę ubezpieczeniową.

Okazuje się, że z oferty na stronie internetowej ubezpieczyciela wynikało, jakoby ochrona udzielana była bez jakichkolwiek ograniczeń, podczas gdy faktycznie limit dla tych polis wynosił 1000 dol. aus. i określone były wyłączenia co do lokalizacji. Dyrektor ds. dystrybucji detalicznej Allianz Michael Winter przyznał w trakcie przesłuchania przed komisją, że klienci dokonujący zakupu ubezpieczeń podróżnych przez portal internetowy ubezpieczyciela byli wprowadzeni w błąd.

Polisy były sprzedawane przez portal Allianz od grudnia 2015 r. i mimo że prawnicy ubezpieczyciela zgłaszali obawy co do rzetelności stwierdzeń zawartych w reklamach, zostały usunięte z oferty dopiero w 2018 r. Z dokumentów przedłożonych komisji wynika, że Allianz odrzucił sugestię swoich prawników, aby wydać 30 tys. dol. aus. na gruntowny przegląd całego portalu. W okresie od grudnia 2015 do czerwca 2018 r. Allianz sprzedał ponad 2 mln polis ubezpieczenia podróżnego, w tym ok. 10% w sprzedaży direct i jak przyznał przed komisją, nie skontaktował się jeszcze z klientami wprowadzonymi w błąd.

Branża ubezpieczeniowa w Australii jest regulowana luźno, nie występuje tam instytucja oficjalnego regulatora. W najbliższym czasie Komisja Królewska zbada, czy reżim samoregulacji powinien być kontynuowany.
(AC, źródło: Reuters)

 

Personalia: Krzysztof Kudelski dołączył do Grupy MAK

Do zespołu MAK Investments (Grupa MAK) dołączył były prezes Warty Krzysztof Kudelski, który w strukturach brokera będzie odpowiedzialny za obszary...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Jakub Machnik wiceprezesem ds. finansów i ryzyka

Rada nadzorcza zdecydowała o powierzeniu Jakubowi Machnikowi funkcji wiceprezesa zarządu spółek UNIQA Polska. Od 1 grudnia odpowiada on już nie...


czytaj dalej

AIG: Dyrektor woli start-upa

Dyrektor ds. danych AIG, Leandro Dalle Mule, przeszedł do insurtechowego start-upa Planck Resolution na stanowisko generalnego menedżera na...


czytaj dalej

UE: Stop nieuczciwym praktykom firm technologicznych

Unijni ustawodawcy uzgodnili, że zajmą twardsze stanowisko wobec technologicznych gigantów, takich jak Google, Amazon i Apple, w nowym...


czytaj dalej

PIU/Deloitte: Wzrost ryzyka klimatycznego wymaga zdecydowanych działań

Jeśli Polska nie wdroży spójnej polityki zarządzania ryzykiem, większe straty spowodowane zjawiskami pogodowymi staną się realne – alarmuje Polska...


czytaj dalej

Wynajął czy nie?

Inflacja szkód komunikacyjnych to jedno z kluczowych wyzwań stojących przed pionami likwidacji w zakładach ubezpieczeń. Rosnącą część kosztów...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook