Reklama

Australia: Klienci Allianz wprowadzeni w błąd
piątek, 21 września 2018 08:29

Australijski oddział niemieckiego ubezpieczyciela Allianz SE wprowadzał w błąd przy sprzedaży ubezpieczenia podróżnego, obiecując nieograniczoną ochronę medyczną w nagłych wypadkach w dowolnym miejscu, podczas gdy polisy miały ograniczenia, zarówno co do kosztów, jak i lokalizacji. Sprawę bada Komisja Królewska, która może zalecić śledztwo kryminalne i surowsze regulacje, a ostatnio wzięła pod lupę branżę ubezpieczeniową.

Okazuje się, że z oferty na stronie internetowej ubezpieczyciela wynikało, jakoby ochrona udzielana była bez jakichkolwiek ograniczeń, podczas gdy faktycznie limit dla tych polis wynosił 1000 dol. aus. i określone były wyłączenia co do lokalizacji. Dyrektor ds. dystrybucji detalicznej Allianz Michael Winter przyznał w trakcie przesłuchania przed komisją, że klienci dokonujący zakupu ubezpieczeń podróżnych przez portal internetowy ubezpieczyciela byli wprowadzeni w błąd.

Polisy były sprzedawane przez portal Allianz od grudnia 2015 r. i mimo że prawnicy ubezpieczyciela zgłaszali obawy co do rzetelności stwierdzeń zawartych w reklamach, zostały usunięte z oferty dopiero w 2018 r. Z dokumentów przedłożonych komisji wynika, że Allianz odrzucił sugestię swoich prawników, aby wydać 30 tys. dol. aus. na gruntowny przegląd całego portalu. W okresie od grudnia 2015 do czerwca 2018 r. Allianz sprzedał ponad 2 mln polis ubezpieczenia podróżnego, w tym ok. 10% w sprzedaży direct i jak przyznał przed komisją, nie skontaktował się jeszcze z klientami wprowadzonymi w błąd.

Branża ubezpieczeniowa w Australii jest regulowana luźno, nie występuje tam instytucja oficjalnego regulatora. W najbliższym czasie Komisja Królewska zbada, czy reżim samoregulacji powinien być kontynuowany.
(AC, źródło: Reuters)

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Słowenia: Generali sfinalizowało przejęcie Adriatic Slovenica

13 lutego Grupa Generali poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia słoweńskiej Adriatic Slovenica. Transakcja obejmowała także nabycie KD Funds,...


czytaj dalej

Zurich: Wyniki świadczą o efektywnym underwritingu

Zurich Insurance uzyskał w 2018 r. przychód netto po opodatkowaniu w wysokości 3,72 mld dol. Jest to o 24% więcej od 3 mld dol. odnotowanych w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Aviva coraz bardziej cyfrowa

Serwis online MojaAviva został wzbogacony o nową funkcjonalność – platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń z AC. W październiku ubiegłego...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Polisa turystyczna na inaugurację sprzedaży direct

PKO Ubezpieczenia kontynuuje proces transformacji cyfrowej. Jej kolejnym etapem jest  uruchomienie internetowej sprzedaży produktów ochronnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook