Reklama

Santander Aviva: Rodzinne wzorce motywacją do zakupu polisy
czwartek, 20 września 2018 08:36

Z badania przeprowadzonego przez Santander Aviva we współpracy z SW Research Agencją Badań Rynku i Opinii wynika, że wzory zachowań ukształtowane w rodzinie mają coraz większy wpływ na decyzje dotyczące ubezpieczenia mieszkania. Jako powód nabycia polisy wskazywane są częściej niż konieczność zabezpieczenia kredytu hipotecznego czy skorzystanie z atrakcyjnej oferty ubezpieczeniowej.

Jeszcze kilka lat temu od skutków zdarzeń losowych ubezpieczona była zaledwie połowa wszystkich nieruchomości. Dziś ten odsetek przekracza 70%. Głównym czynnikiem skłaniającym do zakupu polisy majątkowej jest możliwość uniknięcia znacznych wydatków w przypadku szkody. Na taki powód wskazało 54,8% respondentów. 13,2% badanych zadeklarowało, że miało kiedyś szkodę w mieszkaniu i dlatego wie, iż warto posiadać ubezpieczenie.

Coraz większe znaczenie dla decyzji ubezpieczeniowych mają jednak wzorce zachowań ukształtowane w rodzinie. Na zakup polisy majątkowej ze względu na to, że rodzice również ubezpieczali mieszkanie, decyduje się przeszło 11,7% ankietowanych. Autorzy badania zauważyli, że ów czynnik ma dla respondentów większe znaczenie niż wymogi banków związane z zabezpieczeniem kredytu hipotecznego (10,2%) czy możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty (9,9%).

Świadomość korzyści płynących z pewnej pomocy w sytuacjach losowych wywiera największy wpływ na decyzje ubezpieczeniowe Polaków. Kluczowe znacznie w kształtowaniu właściwych postaw w tym zakresie ma jakość oraz szybkość świadczenia usług przez ubezpieczycieli – komentuje Krzysztof Charchuła, prezes Santander Aviva Ubezpieczenia. – Cieszy również fakt, że świadomość ubezpieczeniowa jest coraz częściej przekazywana z pokolenia na pokolenie. Wpływa to pozytywnie na stopień zaufania do rynku, a tym samym poziom bezpieczeństwa klientów i ich majątku – dodaje.

Największym zagrożeniem dla bezpieczeństwa mieszkania jest ogień. Pożaru obawia się 63% ankietowanych. Na kolejnych miejscach znalazły się włamania (42,3%), ekstremalne zjawiska pogodowe, takie jak powodzie, burze i wichury (42,1%) oraz zalania (41,4%). Zestawienie zamykają awarie sprzętu AGD, RTV, IT (20,7%) oraz stłuczenie okna (10,4%)*.

Ubezpieczenia nieruchomości kojarzą się Polakom głównie z pożarami, włamaniami oraz nagłymi zjawiskami pogodowymi. Tymczasem, jak pokazują dane Santander Aviva, najczęstszą przyczyną wypłat odszkodowań są zalania. Zdarzenia tego typu są bardzo specyficzne. Mogą bowiem dotyczyć kilku lokali jednocześnie, znacznie zwiększając koszty naprawy powstałych szkód. Oprócz usuwania skutków szkody z własnego lokum, możemy być również zobowiązani do naprawienia zalanego mienia sąsiadów, jeżeli ponosimy odpowiedzialność za takie zdarzenie – komentuje Joanna Nogowska, starszy specjalista ds. Produktów Santander Aviva Ubezpieczenia.

O badaniu:

Badanie przeprowadzone na zlecenie Santander Aviva Ubezpieczenia przez SW Research Agencję Badań Rynku i Opinii zostało zrealizowane na reprezentatywnej grupie Polaków (n=1004) wieku powyżej 18 lat w dniach 16-17 lipca 2018 r.

***

*Pytanie wielokrotnego wyboru
AM, news@gu.com.pl
(źródło: Santander Aviva)

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Słowenia: Generali sfinalizowało przejęcie Adriatic Slovenica

13 lutego Grupa Generali poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia słoweńskiej Adriatic Slovenica. Transakcja obejmowała także nabycie KD Funds,...


czytaj dalej

Zurich: Wyniki świadczą o efektywnym underwritingu

Zurich Insurance uzyskał w 2018 r. przychód netto po opodatkowaniu w wysokości 3,72 mld dol. Jest to o 24% więcej od 3 mld dol. odnotowanych w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Aviva coraz bardziej cyfrowa

Serwis online MojaAviva został wzbogacony o nową funkcjonalność – platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń z AC. W październiku ubiegłego...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Polisa turystyczna na inaugurację sprzedaży direct

PKO Ubezpieczenia kontynuuje proces transformacji cyfrowej. Jej kolejnym etapem jest  uruchomienie internetowej sprzedaży produktów ochronnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook