Reklama

Compensa: Polisa uchroni przed konsekwencjami przepięć
piątek, 14 września 2018 08:40

Andrzej Paduszyński, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Indywidualnych Compensa TU, przypomina, że odpowiednie ubezpieczenie chroni przed finansowymi konsekwencjami zniszczenia sprzętu wskutek przepięcia, czyli gwałtownej zmiany napięcia w sieci elektrycznej.

- Kupując polisę chroniącą nasz dom czy mieszkanie, przeczytajmy uważnie ogólne warunki ubezpieczenia albo zapytajmy agenta, czy polisa, którą zamierzamy kupić, zawiera ochronę przed przepięciami. To ryzyko mieści się zazwyczaj w kategorii objętych podstawową ochroną ubezpieczeniową tzw. zdarzeń losowych w przypadku ubezpieczenia od ryzyk nazwanych. Na pewno chroni przed nim ubezpieczenie mienia od wszystkich ryzyk. W przypadku wystąpienia zdarzenia posiadana polisa zrekompensuje nam koszt naprawy bądź kupna nowych sprzętów – mówi Andrzej Paduszyński.

Niekiedy właściciele zniszczonej elektroniki starają się dochodzić odszkodowania od dostawcy prądu. W niektórych przypadkach jest to możliwe, np. gdy do awarii dojdzie w wyniku problemów z transformatorem. Ale nawet w takiej sytuacji dostawca energii elektrycznej odpowiada za szkodę tylko wtedy, gdy w umowie łączącej go z klientem nie znajduje się wyłączenie jego odpowiedzialności. Najczęściej przybiera to postać postanowienia tego rodzaju: „właściciel nieruchomości ma obowiązek samemu zabezpieczyć sprzęt elektroniczny przed przepięciami”. Jeśli w umowie znajduje się takie postanowienie, jedyną opcją pozwalającą uniknąć konieczności płacenia za szkodę z własnej kieszeni jest zawarte na własną rękę ubezpieczenie.

W historii likwidacji szkód ubezpieczeniowych figuruje mnóstwo przykładów, które dobitnie pokazują, że straty spowodowane przepięciami nie należą wcale do rzadkości.

 W lipcu u naszej klientki z Dolnego Śląska doszło w ciągu doby do dwóch przepięć, które spowodowały straty na sumę blisko 20 tysięcy złotych. Najpierw podczas nawałnicy w dom uderzył piorun, doprowadzając do zniszczenia kupionego 2 miesiące wcześniej telewizora. Kilkanaście godzin później prąd został przywrócony, ale tuż po tym doszło do będącej konsekwencją uszkodzeń awarii transformatora. Kolejne przepięcie doprowadziło do zniszczenia następnych urządzeń, które oparły się wcześniejszej nawałnicy. Polisa klientki chroniła od obu przyczyn zdarzenia – czyli naturalnego żywiołu i awarii, więc wszystkie straty pokryliśmy my – dodaje Andrzej Paduszyński.
(AM, źródło: Compensa)

 

KNF: Marcin Pachucki p.o. przewodniczącego

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki odwołał z dniem 14 listopada Marka Chrzanowskiego ze stanowiska przewodniczącego Komisji Nadzoru...


czytaj dalej

KNF: Marek Chrzanowski zrezygnował

13 listopada przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Marek Chrzanowski złożył rezygnację z pełnionej przez siebie funkcji. Rezygnacja...


czytaj dalej

Zurich: Cele potwierdzone

Zurich Insurance odnotował 2% wzrost składek z ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych za 9 miesięcy 2018 r. i potwierdził swoje cele finansowe,...


czytaj dalej

Marsh: Zmartwienia kadry zarządzającej

Według nowego raportu „Regional Risks for Doing Business”, kadra zarządzająca z różnych regionów oceniła bezrobocie, załamanie krajowych systemów...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Polisy komunikacyjne w sprzedaży bezpośredniej

UNIQA Polska rozszerzyła swoją bezpośrednią ofertę produktów ochronnych o OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i pakiet OC+AC. A już wkrótce w tym...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU nie ma planów zmian strategii

15 listopada prezes PZU SA Paweł Surówka zadeklarował, że zakład nie planuje zmian w swojej strategii do 2020 roku, pomimo osiągnięcia już...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook