Reklama

Zróbmy to inaczej
czwartek, 06 września 2018 09:21

Rozmawiałam kilka tygodni temu z jednym z ubezpieczeniowych przyjaciół i doszliśmy do wniosku, że mamy serdecznie dość branżowych konferencji – z panelami, prezentacjami, organizowanymi według jednego szablonu, który się wypełnia tylko odrobinę różną treścią.

Podczas paneli dyskusyjnych, z których tak niewiele wynika, można poczuć na nowo, że życie jest bardzo krótkie i nie należy go marnować na czynności zbędne.

Wciąż jednak to właśnie konferencje i kongresy są miejscem spotkań i wymiany myśli. Należałoby je jednak wymyślić od nowa, korzystając chociażby z takich wzorców jak konferencje TED, których celem jest „popularyzacja idei wartych propagowania”. Wystąpienia na TED są ciekawe, poruszające i… krótkie. Mówcy wiedzą, co chcą powiedzieć, dlaczego, i robią to we wciągający sposób.

Czy jest przepis na udane wydarzenie? Warto zadbać o kilka elementów:

1) Niech czują się mile widziani

W świecie technologii i automatyzacji coraz istotniejsze są osobiste relacje i autentyczne emocje. To ważne, żeby uczestnicy czuli się mile widzianymi gośćmi. Może to być uścisk dłoni organizatora przy wejściu lub przy większych imprezach SMS powitalny „Dziękujemy, że z nami dziś jesteś”.

2) Niech czują się szanowani

Szacunek przejawia się na bardzo wiele sposobów. Od punktualności, przez skupianie się na tym, co istotne i przydatne dla uczestników, a nie dla organizatora. Nie fundujmy też „korpościemy”, mówmy szczerze.

3) Niech się zaangażują

Nie fundujmy ludziom „dupogodzin” w konferencyjnym fotelu, podczas których serwujemy kolejne gotowe treści. Niech pojawią się pytania do publiczności, odwołania do ich sytuacji i niech to nie będzie tylko na pokaz.

4) Niech dobrze się bawią

Ludziom czasem trudno wyjść z garniturowo-garsonkowej sztywności, ale gdy już to zrobią, to się otwierają. Zawody sportowe, fotobudka, wirtualna rzeczywistość, karuzela, przebieranie się, zabawa w konwencje filmowe czy historyczne. Zdecydowana większość ludzi chce i potrzebuje zabawy, radości, wyjścia poza schemat.

5) Niech mają czas na rozmowy

To powszechna wiedza, że najcenniejszym czasem na konferencjach i kongresach są… przerwy. To właśnie wtedy można porozmawiać, wymienić się kontaktami i myślami. Tymczasem zdarza się tak, że przerwy pozwalają co najwyżej na załatwienie potrzeb fizjologicznych albo nie ma ich w ogóle.

Być może najlepszym przepisem na udany event jest to, żeby zrobić takie wydarzenie, na którym sami organizatorzy czuliby się dobrze. Zamiast robić te wszystkie rzeczy, które „powinno się robić”, a które wszystkich nużą, zarówno organizatorów, jak i uczestników, lepiej robić to, co chce się robić. Planując, warto też zacząć od pytania „co to wydarzenie ma konkretnie dać uczestnikom?”. A potem sprawdzać, czy każdy z punktów programu rzeczywiście wspiera ten główny cel, a może należy go po prostu brutalnie wykreślić?
Aleksandra E. Wysocka

 

KNF: Marcin Pachucki p.o. przewodniczącego

Prezes Rady Ministrów Mateusz Morawiecki odwołał z dniem 14 listopada Marka Chrzanowskiego ze stanowiska przewodniczącego Komisji Nadzoru...


czytaj dalej

KNF: Marek Chrzanowski zrezygnował

13 listopada przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Marek Chrzanowski złożył rezygnację z pełnionej przez siebie funkcji. Rezygnacja...


czytaj dalej

Zurich: Cele potwierdzone

Zurich Insurance odnotował 2% wzrost składek z ubezpieczeń majątkowych i wypadkowych za 9 miesięcy 2018 r. i potwierdził swoje cele finansowe,...


czytaj dalej

Marsh: Zmartwienia kadry zarządzającej

Według nowego raportu „Regional Risks for Doing Business”, kadra zarządzająca z różnych regionów oceniła bezrobocie, załamanie krajowych systemów...


czytaj dalej

UNIQA Polska: Polisy komunikacyjne w sprzedaży bezpośredniej

UNIQA Polska rozszerzyła swoją bezpośrednią ofertę produktów ochronnych o OC posiadaczy pojazdów mechanicznych i pakiet OC+AC. A już wkrótce w tym...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: PZU nie ma planów zmian strategii

15 listopada prezes PZU SA Paweł Surówka zadeklarował, że zakład nie planuje zmian w swojej strategii do 2020 roku, pomimo osiągnięcia już...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook