Reklama

Zróbmy to inaczej
czwartek, 06 września 2018 09:21

Rozmawiałam kilka tygodni temu z jednym z ubezpieczeniowych przyjaciół i doszliśmy do wniosku, że mamy serdecznie dość branżowych konferencji – z panelami, prezentacjami, organizowanymi według jednego szablonu, który się wypełnia tylko odrobinę różną treścią.

Podczas paneli dyskusyjnych, z których tak niewiele wynika, można poczuć na nowo, że życie jest bardzo krótkie i nie należy go marnować na czynności zbędne.

Wciąż jednak to właśnie konferencje i kongresy są miejscem spotkań i wymiany myśli. Należałoby je jednak wymyślić od nowa, korzystając chociażby z takich wzorców jak konferencje TED, których celem jest „popularyzacja idei wartych propagowania”. Wystąpienia na TED są ciekawe, poruszające i… krótkie. Mówcy wiedzą, co chcą powiedzieć, dlaczego, i robią to we wciągający sposób.

Czy jest przepis na udane wydarzenie? Warto zadbać o kilka elementów:

1) Niech czują się mile widziani

W świecie technologii i automatyzacji coraz istotniejsze są osobiste relacje i autentyczne emocje. To ważne, żeby uczestnicy czuli się mile widzianymi gośćmi. Może to być uścisk dłoni organizatora przy wejściu lub przy większych imprezach SMS powitalny „Dziękujemy, że z nami dziś jesteś”.

2) Niech czują się szanowani

Szacunek przejawia się na bardzo wiele sposobów. Od punktualności, przez skupianie się na tym, co istotne i przydatne dla uczestników, a nie dla organizatora. Nie fundujmy też „korpościemy”, mówmy szczerze.

3) Niech się zaangażują

Nie fundujmy ludziom „dupogodzin” w konferencyjnym fotelu, podczas których serwujemy kolejne gotowe treści. Niech pojawią się pytania do publiczności, odwołania do ich sytuacji i niech to nie będzie tylko na pokaz.

4) Niech dobrze się bawią

Ludziom czasem trudno wyjść z garniturowo-garsonkowej sztywności, ale gdy już to zrobią, to się otwierają. Zawody sportowe, fotobudka, wirtualna rzeczywistość, karuzela, przebieranie się, zabawa w konwencje filmowe czy historyczne. Zdecydowana większość ludzi chce i potrzebuje zabawy, radości, wyjścia poza schemat.

5) Niech mają czas na rozmowy

To powszechna wiedza, że najcenniejszym czasem na konferencjach i kongresach są… przerwy. To właśnie wtedy można porozmawiać, wymienić się kontaktami i myślami. Tymczasem zdarza się tak, że przerwy pozwalają co najwyżej na załatwienie potrzeb fizjologicznych albo nie ma ich w ogóle.

Być może najlepszym przepisem na udany event jest to, żeby zrobić takie wydarzenie, na którym sami organizatorzy czuliby się dobrze. Zamiast robić te wszystkie rzeczy, które „powinno się robić”, a które wszystkich nużą, zarówno organizatorów, jak i uczestników, lepiej robić to, co chce się robić. Planując, warto też zacząć od pytania „co to wydarzenie ma konkretnie dać uczestnikom?”. A potem sprawdzać, czy każdy z punktów programu rzeczywiście wspiera ten główny cel, a może należy go po prostu brutalnie wykreślić?
Aleksandra E. Wysocka

 

Aegon PTE: Samer Masri zatwierdzony jako członek zarządu

23 kwietnia Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie udzieliła zezwolenia na powołanie Samera Masriego na stanowisko członka zarządu Aegon...


czytaj dalej

TFI PZU: Nowy zarząd

18 kwietnia rada nadzorcza Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych PZU dokonała szeregu zmian w zarządzie spółki.

Do zarządu TFI PZU powołany został...


czytaj dalej

Euler Hermes: Niepewność kosztowniejsza niż rzeczywiste cła

Niepewność wymiany handlowej USA-Chiny wpłynęła w znacznie większym stopniu na globalną wymianę handlową niż same taryfy – wynika z analizy Euler...


czytaj dalej

Ameryka Łacińska: Spółki Marsh utworzą Carpenter Marsh Fac Re

Marsh i Guy Carpenter, spółki zależne Marsh&McLennan Companies (MMC), ogłosiły, że o ile otrzymają odpowiednią zgodę organów regulacyjnych, to...


czytaj dalej

KNF: Składka jednorazowa ma coraz mniejsze znaczenie

Spada znaczenie składki jednorazowej w portfelach zakładów ubezpieczeń na życie. Wolno, lecz zauważalnie rosną przychody ze składek w życiowych...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Klienci PKO Leasing otrzymają ofertę komunikacyjną

Krótko po otrzymaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego na oferowanie polis OC i AC* PKO Ubezpieczenia rozpoczęło wraz z PKO Leasing prace...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook