Reklama

2018 – rok wielkich możliwości dla agentów
poniedziałek, 16 lipca 2018 08:21

Rozmowa z Tomaszem Chwiejczakiem, prezesem zarządu Open Brokers SA

Redakcja „Gazety Ubezpieczeniowej”: – Wyzwania 2018 roku są dla agentów ogromne. Jak mogą rozwijać swoje firmy w nowych warunkach?
Tomasz Chwiejczak:
– Nie da się ukryć, że zmian na ten rok jest bardzo dużo. Agentom będzie trudniej rozwijać swój biznes w dotychczasowym modelu, a dla części z nich może to być czas walki o utrzymanie się na rynku. Obserwujemy branżę ubezpieczeń od wielu lat i widzimy, że w dobie tak głębokich zmian w przepisach prawnych i technologii, najlepiej radzą sobie większe firmy oraz te, które współpracują na równych warunkach z solidnym partnerem.

Czyli konsolidacja rynku może być odpowiedzią dla agentów?
– Zdecydowanie tak. Bazując na naszym doświadczeniu, doradzamy wszystkim agentom uważne rozejrzenie się za współpracą z większym partnerem, który zapewni pełne wsparcie i pozwoli stabilnie prowadzić biznes. To jest optymalne rozwiązanie dla agentów na najbliższe lata.

A jak dobrze wybrać takiego partnera do współpracy? To ważna decyzja.
– Na pewno warto z uwagą porównać oferty współpracy kilku multiagencji. Tak jak porównujemy zakup każdego produktu. Taka współpraca musi spełniać oczekiwania agenta. Sprawdźmy, jakie ubezpieczenia partner zapewni nam w ofercie. Czy ma własny system informatyczny do sprzedaży polis i jak realnie ten system pomoże w codziennej pracy? Warto zwrócić uwagę na możliwości brandingowe oraz na wymagane opłaty. Pamiętajmy o RODO oraz IDD – czy firma jest przygotowana na nowe przepisy? Czy jest bezpieczna i gwarantuje nam szybką wypłatę atrakcyjnej prowizji? Jakie daje możliwości obsługi nowoczesnych, młodych klientów? Czy potrafi spełnić oczekiwania klientów wymagających? A w końcu, czy daje mi, agentowi, szansę na rozwój? Na przykład poprzez sprzedaż ubezpieczeń na życie?

Dużo kryteriów do oceny. A co jest tu najważniejsze dla agenta?
– Agent może oczekiwać od współpracy bardzo dużo. Patrząc na rewolucję, która wkracza na rynek ubezpieczeń, na miejscu agenta postawiłbym na: jak najlepszy system do sprzedaży polis, na nowoczesne rozwiązania dla klientów i oczywiście na zawsze ważną, szeroką ofertę ubezpieczeń do porównania. Wielu dobrych ubezpieczycieli ma do wyboru szerokie spektrum ubezpieczeń: komunikacja, majątek, życie – wszystko w jednym miejscu, dostępne w wygodnym systemie sprzedaży.

Czyli to już pewne? Nie unikniemy technologii w ubezpieczeniach?
– Nie ma już takiej możliwości, aby zatrzymać rewolucję technologiczną w ubezpieczeniach. Tego oczekują klienci i to musimy im zapewnić, jeśli chcemy utrzymać swoją pozycję na rynku. I to dotyczy wszystkich: małych i większych firm, agentów wyłącznych, multiagencji, towarzystw ubezpieczeniowych. Wygrają ci, którzy jako pierwsi pokażą klientom nowoczesne oblicze ubezpieczeń.


Pomóżmy więc agentom w dokonaniu porównania. Jak Open Brokers spełnia kryteria wyboru partnera do współpracy?

– Technologicznie jesteśmy przygotowani doskonale i mamy agentom wiele do zaoferowania. System Open Brokers do sprzedaży ubezpieczeń zapewnia kalkulowanie składek 23 ubezpieczycieli – identycznych jak w systemach towarzystw. Ale przede wszystkim zapewniamy agentom wystawianie polis bezpośrednio z naszego systemu – bez logowania do platformy TU. W systemie agent generuje także graficzne oferty, wypowiedzenia OC, zarządza swoją sprzedażą. Oferujemy również pierwszą na rynku aplikację mobilną do sprzedaży ubezpieczeń. Dla RODO oraz IDD także mamy rozwiązanie. Zgody klientów oraz ankietę potrzeb klienta agent prowadzi w systemie i online – szybko, wygodnie i nowocześnie.

A jak wygląda oferta ubezpieczeń i co z rosnącymi wymaganiami nowoczesnych klientów?
– Myślę, że szeroka oferta Open Brokers zadowoli każdego agenta. 23 ubezpieczycieli w jednym miejscu, polisy komunikacyjne, nieruchomości, podróżne, firmowe i, co unikalne na rynku – rozbudowana oferta ubezpieczeń na życie. Dla nowoczesnych klientów wdrożymy w tym roku rozwiązania przełomowe na rynku multiagencji – konto klienta online oraz aplikację mobilną. Musimy pamiętać, że klienci coraz bardziej cenią swój czas i wygodę. Świat online to świat komfortowy i tam musimy się pojawić z naszą ofertą ubezpieczeń. Tam jest przyszłość.

Zdanie podsumowania dla agentów?
– Przy wyborze współpracy z partnerem ważne jest, aby agent mógł zachować swobodę i niezależność, a jednocześnie rozwijał swoją firmę przy wsparciu najlepszych rozwiązań dla ubezpieczeń. Taką partnerską współpracę zapewniamy w Open Brokers i w tym kierunku chcemy się rozwijać w najbliższych latach.


 

Aegon: Michał Jakubowski dyrektorem ds. Biznesu Korporacyjnego

Do zespołu Aegon Polska dołączył Michał Jakubowski, obejmując stanowisko dyrektora ds. Biznesu Korporacyjnego. Będzie on odpowiedzialny m.in. za...


czytaj dalej

PZU: Arkadiusz Gęsicki dyrektorem zarządzającym ds. Rozwoju Biznesu

Arkadiusz Gęsicki został nowym dyrektorem zarządzającym ds. Rozwoju Biznesu Grupy PZU. W ramach swoich obowiązków będzie odpowiadać za Biuro...


czytaj dalej

UE: Coraz bliżej ogólnoeuropejskiego produktu emerytalnego

Na decyzję Parlamentu Europejskiego czekają przepisy rozporządzenia, które mają ułatwić odkładanie pieniędzy na emeryturę. Wstępne porozumienie...


czytaj dalej

Aviva: Plan awaryjny na twardy brexit

Brytyjska Aviva zwróciła się do sądu w Londynie o zgodę na transfer aktywów o łącznej wartości 9 mld euro. Ubezpieczyciel wyjaśnił, że wobec...


czytaj dalej

Insurance Forum: O digitalizacji, motoryzacji i potrzebach pokolenia silver

W dniach 17-18 kwietnia w Warszawie odbędzie się wiosenna odsłona tegorocznego Spotkania Liderów Bankowości i Ubezpieczeń, czyli 17. edycji...


czytaj dalej

Pięć dni do „IT w ubezpieczeniach GigaCon 2019”

26 lutego w Warszawie odbędzie się XVIII edycja konferencji poświęconej informatyzacji sektora ubezpieczeniowego, zatytułowana „IT w...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook