Rynek ubezpieczeń: Elektropolisa może pomóc także w przypadku kradzieży
czwartek, 12 lipca 2018 08:44

Ubezpieczenia sprzętu elektronicznego (elektropolisa, przedłużona gwarancja) coraz częściej pozwalają zabezpieczyć kupowany sprzęt od dodatkowych ryzyk, których nie obejmuje gwarancja producenta, np. nieumyślnych uszkodzeń, przepięcia prądu, rabunku czy też kradzieży z włamaniem.

- Przedłużone gwarancje mają znacznie szerszy zakres ochrony niż gwarancja producenta, a utrata sprzętu w następstwie kradzieży z włamaniem lub rabunku pozwala klientowi otrzymać nowy sprzęt. Zresztą przedłużona gwarancja ma znacznie więcej zastosowań. W wariancie pełnym przedłużonej gwarancji można znaleźć dodatkowo takie udogodnienia, jak np. odpowiedzialność ubezpieczyciela za szkody spowodowane przez dzieci i zwierzęta czy zapewnienie sprzętu zastępczego do odbiorników TV i laptopów. Decydując się na przedłużoną gwarancję, nie myślmy o jej cenie, a przede wszystkim o okresie i zakresie ochrony. Często warto zapłacić kilkadziesiąt złotych więcej, bo w istocie płacimy za komfort, także na wypadek kradzieży z włamaniem – mówi Michał Niewiarowski ze sklepu Chorzów RTV EURO AGD.

Zwraca uwagę, że w przedłużonych gwarancjach ubezpieczyciel nie prowadzi skomplikowanej wyceny wszystkich skradzionych z lokalu elementów, nie powołuje rzeczoznawców – wystarczy dostarczenie zaświadczenia potwierdzającego zgłoszenie kradzieży na policji..

- Na rynku zazwyczaj spotykamy trzy warianty przedłużonej gwarancji: podstawowy, rozszerzony i pełny. Największe korzyści niesie ze sobą posiadanie ochrony w wariancie pełnym, który zapewnia ochronę nie tylko od nieszczęśliwych wypadków spowodowanych przyczyną zewnętrzną, ale także od wszelkich nieumyślnych uszkodzeń, nawet tych, które powstały z nieuwagi użytkownika lub nieznajomości instrukcji obsługi. Co ważne, zakres i jakość tej ochrony różnią się nie tylko w zależności od ubezpieczyciela oferującego ochronę, ale przede wszystkim od sieci sklepów z elektroniką, w której kupujemy sprzęt – dodaje Michał Niewiarowski.
(AM, źródło: Newseria)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook