SAS: PZU wdrożył system antyfraudowy FMS
środa, 13 czerwca 2018 08:53

PZU wprowadził FMS, nowoczesny na polskim rynku system antyfraudowy. Dzięki narzędziu wskaźnik ochrony przed nienależną wypłatą zwiększył się o 50%.

FMS, platforma analityczna zapewniająca systemowe zabezpieczenie przed wyłudzeniami i zorganizowanymi praktykami we wszystkich obszarach działania ubezpieczyciela, został zbudowany w PZU w oparciu o narzędzia SAS. System zapewnia ocenę szkód w czasie rzeczywistym zaraz po ich zgłoszeniu oraz kompleksowy monitoring w trakcie całego procesu ich obsługi. Dzięki temu możliwa jest efektywna ochrona przed nienależnymi wypłatami odszkodowań oraz szybsza weryfikacja zgłoszeń i wypłata środków w przypadku roszczeń zasadnych. System pozwala również chronić klientów, którzy mogą stać się ofiarami prób wyłudzenia. Zastosowanie zaawansowanych technik analitycznych, takich jak np. machine learning, text mining oraz wykorzystanie pozyskanej wiedzy do doskonalenia modeli i algorytmów reguł pozwalają na skuteczną prewencję wobec dynamicznie zmieniających się i coraz bardziej wyrafinowanych sposobów działania oszustów.

- W procesie przeciwdziałania nadużyciom kluczowy jest czas. Już w momencie zgłoszenia szkody potrzebna jest wiedza, czy roszczenie nie jest potencjalnym nadużyciem. Nasz system zapewnia taką możliwość. Analityka typuje podejrzane zdarzenia w czasie rzeczywistym, natomiast po stronie pracowników operacyjnych i śledczych leży udowodnienie, że faktycznie mamy do czynienia z nadużyciem. Pracownicy mają do dyspozycji szereg reguł określających podejrzane zjawiska oraz dokładny opis każdego przypadku, co ułatwia podjęcie trafnej decyzji. Warto też podkreślić, że dysponujemy przygotowanymi scenariuszami działania w przypadku spadku efektywności systemu. Modele i reguły wymagają aktualizacji w trakcie użytkowania systemu, co wynika z dynamicznych zmian, jakie zachodzą na rynku i potrzeby weryfikacji zjawisk, które system ma typować – tłumaczy Bartłomiej Litwińczuk, członek zarządu PZU Życie.

Dodatkowymi korzyściami płynącymi z FMS są optymalizacja i wzrost skuteczności procesu przeciwdziałania nadużyciom w ramach całej organizacji.

- Detekcja nadużyć w branży ubezpieczeniowej jest trudnym zadaniem, ponieważ tego typu działania przybierają różne formy i często zaangażowanych jest w nie wiele osób. Kontrole i procedury oparte na manualnej pracy śledczych, którzy analizują podejrzane przypadki to dziś niewystarczające podejście prewencyjne. Niezbędne jest wykorzystanie nowoczesnych metod analitycznych, takich jak np. uczenie maszynowe, które poprzez zastosowanie modeli predykcyjnych pozwala wychwytywać zmieniające się nieustannie zachowania i typy nadużyć – podsumowuje Alicja Wiecka, dyrektor zarządzający SAS Polska.   
(AM, źródło: SAS)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook