FinTech&InsurTech Digital Congress: Podsumowanie
czwartek, 17 maja 2018 08:43

W dniach 10-11 maja w Warszawie odbyła się IV edycja FinTech Digital Congress i III edycja InsurTech Digital Congress – wydarzenia poświeconego nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym w branży ubezpieczeniowej i finansowej.

Kongres, w którym wzięło udział w sumie 700 uczestników, rozpoczęła część wspólna, po której nastąpił podział na dwie ścieżki tematyczne – dotyczącą ubezpieczeń i traktującą o finansach. Na inaugurację Kongresu głos zabrali przewodniczący Rad Programowych FinTech i InsurTech, Marcin Petrykowski i Witold Jaworski. Następnie Sonia Wędrychowicz-Horbatowska przekazała swoją specjalistyczną wiedzę o tym, jak dokonywać transformacji cyfrowej w finansach/sektorze finansowym. W debacie na temat regulacji prawnych wzięli udział eksperci, tacy jak Zbigniew Jagiełło, Anna Streżyńska i Marcin Obroniecki. Z kolei podczas paneli poruszono kwestie innowacyjności z perspektywy Polski i świata, pochylono się również nad tematem fintechów w erze mindfulness. Debatowano również na temat takich zagadnień, jak talent challenge, płatności, skuteczne modele biznesowe, telemedycyna, IoT i data analytics.

Wydarzeniem towarzyszącym kongresowi była Wielka Gala FinTech & InsurTech Night, podczas której przyznano nagrody w konkursie „FinTech & InsurTech Awards”*.

KOMENTARZ

Cyberimplant dla dinozaura

W lobby hotelu Westin, gdzie odbywał się InsurTech Digital Congress, krążył sobie dinozaur-maskotka, promujący jednego ze sponsorów. Wyższy o głowę od uczestników, toporny, niezgrabny, przetaczał się niemrawo między stoiskami i serwisem kawowym. Ot, typowy ubezpieczyciel, pomyślałam sobie. Na wiosennej edycji kongresu było ciekawie (ponoć w części bankowej jeszcze ciekawiej, sądząc po wybuchach śmiechu i owacjach dochodzących zza ściany, która dzieliła część insurtechową od fintechowej). Ubezpieczyciele wymieniają systemy, obwąchują drony i Internet Rzeczy, całkiem licznie obstawiają technologiczne konferencje, jednak spod tego technologicznego pudru prześwituje chropowata i łuskowata skóra dinozaura. Ubezpieczyciele chcą korzystać z najnowszych technologii tak długo, jak nie naruszy to ich modeli biznesowych, w swojej istocie niezmiennych od dziesięcioleci. Personalizacja – owszem, ale pod warunkiem, że nie dotknie produktów, które muszą przecież zostać takie same dla wszystkich. Na dłuższą metę cyfryzacja branży nie może polegać na cyberliftingu zmarszczek, musi sięgnąć znacznie głębiej, aż do istoty działalności ubezpieczeniowej. Towarzystwa muszą na nowo zredefiniować to, co chcą robić, a przede wszystkim dlaczego. Szczególnie brakuje tego „dlaczego” i to jest główna przyczyna, dla której tak trudno ubezpieczycielom nawiązać bardziej emocjonalną relację z klientami. Niektórym wciąż się wydaje, że w branży finansowej nie ma miejsca na emocje i lojalność, a wyłącznie na chłodną kalkulację. Badania, które zaprezentowała podczas InsurTech Digital Congress Alicja Cybulska z Havas, wskazują jasno, że po zniknięciu większości marek ubezpieczeniowych nikt by nie zapłakał, a większość nawet tego nie zauważyła.

Aleksandra E. Wysocka

Patronem medialnym wydarzenia zorganizowanego przez MMC Polska była „Gazeta Ubezpieczeniowa”. Fotorelacja z Kongresu zostanie opublikowana w „GU” nr 21 z datą 21 maja.


Więcej o evencie: http://fintechdigitalcongress.pl/

*Więcej o konkursie i jego laureatach:
http://www.gu.com.pl/...
(am)

 

PZUW: Jakub Papuga zatwierdzony jako członek zarządu ds. ryzyka

18 maja na trzysta dziewięćdziesiątym posiedzeniu Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Jakuba Papugi na...


czytaj dalej

MediSky: Arkadiusz Piątek nowym dyrektorem generalnym na Polskę

Firma MediSky International mianowała Arkadiusza Piątka nowym dyrektorem generalnym na Polskę. Będzie on odpowiedzialny za wypracowanie...


czytaj dalej

Austria: VIG i Erste Group przedłużyły współpracę do 2033 r.

17 maja Erste Group i Vienna Insurance Group przedłużyły umowę o strategicznym partnerstwie. Dzięki zawartemu porozumieniu klienci obu podmiotów...


czytaj dalej

Cypr: Swiss Re i Revolut partnerami Hellas Direct w sektorze mieszkaniowym

Hellas Direct, internetowy ubezpieczyciel z Cypru, nawiązał współpracę ze Swiss Re i cyfrowym start-upem bankowym Revolut. Celem partnerstwa jest...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Branża dyskutuje, ale również działa

Od 27 marca kwestia zadośćuczynień dla bliskich ofiar wypadków jest jednym z głównych tematów branżowych debat. Na szczęście aktywność sektora...


czytaj dalej

PZU: Kongres „Polska Wielki Projekt”

W dniach 17-20 maja odbył się VIII Kongres „Polska Wielki Projekt”. Ideą wydarzenia jest dyskusja o kluczowych kwestiach związanych ze...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook