Reklama

FinTech&InsurTech Digital Congress: Podsumowanie
czwartek, 17 maja 2018 08:43

W dniach 10-11 maja w Warszawie odbyła się IV edycja FinTech Digital Congress i III edycja InsurTech Digital Congress – wydarzenia poświeconego nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym w branży ubezpieczeniowej i finansowej.

Kongres, w którym wzięło udział w sumie 700 uczestników, rozpoczęła część wspólna, po której nastąpił podział na dwie ścieżki tematyczne – dotyczącą ubezpieczeń i traktującą o finansach. Na inaugurację Kongresu głos zabrali przewodniczący Rad Programowych FinTech i InsurTech, Marcin Petrykowski i Witold Jaworski. Następnie Sonia Wędrychowicz-Horbatowska przekazała swoją specjalistyczną wiedzę o tym, jak dokonywać transformacji cyfrowej w finansach/sektorze finansowym. W debacie na temat regulacji prawnych wzięli udział eksperci, tacy jak Zbigniew Jagiełło, Anna Streżyńska i Marcin Obroniecki. Z kolei podczas paneli poruszono kwestie innowacyjności z perspektywy Polski i świata, pochylono się również nad tematem fintechów w erze mindfulness. Debatowano również na temat takich zagadnień, jak talent challenge, płatności, skuteczne modele biznesowe, telemedycyna, IoT i data analytics.

Wydarzeniem towarzyszącym kongresowi była Wielka Gala FinTech & InsurTech Night, podczas której przyznano nagrody w konkursie „FinTech & InsurTech Awards”*.

KOMENTARZ

Cyberimplant dla dinozaura

W lobby hotelu Westin, gdzie odbywał się InsurTech Digital Congress, krążył sobie dinozaur-maskotka, promujący jednego ze sponsorów. Wyższy o głowę od uczestników, toporny, niezgrabny, przetaczał się niemrawo między stoiskami i serwisem kawowym. Ot, typowy ubezpieczyciel, pomyślałam sobie. Na wiosennej edycji kongresu było ciekawie (ponoć w części bankowej jeszcze ciekawiej, sądząc po wybuchach śmiechu i owacjach dochodzących zza ściany, która dzieliła część insurtechową od fintechowej). Ubezpieczyciele wymieniają systemy, obwąchują drony i Internet Rzeczy, całkiem licznie obstawiają technologiczne konferencje, jednak spod tego technologicznego pudru prześwituje chropowata i łuskowata skóra dinozaura. Ubezpieczyciele chcą korzystać z najnowszych technologii tak długo, jak nie naruszy to ich modeli biznesowych, w swojej istocie niezmiennych od dziesięcioleci. Personalizacja – owszem, ale pod warunkiem, że nie dotknie produktów, które muszą przecież zostać takie same dla wszystkich. Na dłuższą metę cyfryzacja branży nie może polegać na cyberliftingu zmarszczek, musi sięgnąć znacznie głębiej, aż do istoty działalności ubezpieczeniowej. Towarzystwa muszą na nowo zredefiniować to, co chcą robić, a przede wszystkim dlaczego. Szczególnie brakuje tego „dlaczego” i to jest główna przyczyna, dla której tak trudno ubezpieczycielom nawiązać bardziej emocjonalną relację z klientami. Niektórym wciąż się wydaje, że w branży finansowej nie ma miejsca na emocje i lojalność, a wyłącznie na chłodną kalkulację. Badania, które zaprezentowała podczas InsurTech Digital Congress Alicja Cybulska z Havas, wskazują jasno, że po zniknięciu większości marek ubezpieczeniowych nikt by nie zapłakał, a większość nawet tego nie zauważyła.

Aleksandra E. Wysocka

Patronem medialnym wydarzenia zorganizowanego przez MMC Polska była „Gazeta Ubezpieczeniowa”. Fotorelacja z Kongresu zostanie opublikowana w „GU” nr 21 z datą 21 maja.


Więcej o evencie: http://fintechdigitalcongress.pl/

*Więcej o konkursie i jego laureatach:
http://www.gu.com.pl/...
(am)

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

WTW: Lider doradztwa i technologii w regionie EMEA

Willis Towers Watson ogłosił, że Colin Forrest obejmie funkcję regionalnego lidera na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w dziale doradztwa...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Andrea Simoncelli „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”

Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych Generali w Polsce, został „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”. To już siedemnasta osoba...


czytaj dalej

Allianz: Cyberzagrożenia i przerwy w działalności to wiodące ryzyka dla firm

Z ósmej edycji badania Barometr Ryzyk Allianz 2019* wynika, że scenariusze działania firm w związku z przerwami w działalności stają się coraz...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook