Reklama

Pramerica Życie: Pracownicy cenią benefity ubezpieczeniowe
wtorek, 17 kwietnia 2018 08:47

72% posiadaczy polisy ubezpieczeniowej uczestniczących w badaniu Pramerica Insight czuje się pewnie, że w razie nieszczęśliwego zdarzenia losowego ich bliscy nie pozostaną bez środków do życia. Z tego powodu cenią produkty ochronne również jako benefit oferowany przez pracodawców. Według Pramerica Insight taka oferta została przedstawiona przez pracodawcę 74% respondentom zatrudnionym na etat.

Połowa badanych uważa za ważne albo bardzo ważne posiadanie ubezpieczenia na życie. Wynika to też z celów finansowych, które chcieliby osiągnąć – dla 69% pracowników najważniejsze jest zagwarantowanie możliwości pokrycia niespodziewanych wydatków na leczenie, 68% nie chce stać się finansowym obciążeniem dla najbliższych, a 64% chciałoby zapewnić rodzinie odpowiedni poziom życia w razie swojej śmierci lub inwalidztwa.

- Jedną z ważnych korzyści polis grupowych jest możliwość ubezpieczenia życia pracownika z zastosowaniem uproszczonej analizy stanu zdrowia ubezpieczonego – tłumaczy Dariusz Modzelewski, dyrektor działu sprzedaży ubezpieczeń grupowych Pramerica Życie.

Aż 97% zatrudnionych uczestników badania zadeklarowało, że ubezpieczenie na życie oferowane przez ich pracodawcę jest dla nich ważne lub bardzo ważne.

- Coraz częściej to pracodawca bierze na siebie koszty składek ubezpieczeń grupowych, traktując to jako dodatkową zachętę do pracy. Oczywiście oferowane są również pakiety, kiedy to pracownik w części lub w całości opłaca składkę. Ze względu na liczbę polis w ramach ubezpieczenia grupowego, składka i tak jest atrakcyjna dla pracownika, bo stosunkowo niższa od składek w indywidualnych ubezpieczeniach na życie. Trzeba jednak pamiętać, że to pracodawca negocjuje wysokość sum ubezpieczenia i częściej są one dostosowane do specyfiki przedsiębiorstwa niż indywidualnych potrzeb pracowników. Ubezpieczenia grupowe to doskonały bonus, jednak warto rozważyć uzupełnienie ochrony indywidualną polisą dopasowaną do rzeczywistych potrzeb swoich i rodziny – dodaje Dariusz Modzelewski.  

O badaniu

Badanie Pramerica Insight zostało zrealizowane na rynku polskim przez IPSOS na zlecenie i według wytycznych Pramerica Życie TUIR i Prudential Financial w oparciu o wywiady na próbie 1000 zamożnych i średnio zamożnych Polaków w wieku 25-65 lat z gospodarstw domowych o przychodzie powyżej 4000 zł netto i zamieszkujących miasta wojewódzkie.
(AM, źródło: Pramerica Życie)

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

WTW: Lider doradztwa i technologii w regionie EMEA

Willis Towers Watson ogłosił, że Colin Forrest obejmie funkcję regionalnego lidera na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w dziale doradztwa...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Andrea Simoncelli „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”

Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych Generali w Polsce, został „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”. To już siedemnasta osoba...


czytaj dalej

Allianz: Cyberzagrożenia i przerwy w działalności to wiodące ryzyka dla firm

Z ósmej edycji badania Barometr Ryzyk Allianz 2019* wynika, że scenariusze działania firm w związku z przerwami w działalności stają się coraz...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook