Allianz: Polisy komunikacyjne w abonamencie
czwartek, 12 kwietnia 2018 08:44

Allianz we współpracy z polskim fintechem hiPRO wprowadził rozwiązanie, w ramach którego zaproponował klientom roczny abonament na ubezpieczenia komunikacyjne.

- Rozwiązania modułowe stają się coraz bardziej popularne. W ubiegłym roku wprowadziliśmy dedykowany produkt – Allianz1 – dzięki któremu klienci mogą dobierać takie elementy ubezpieczenia, którą są im potrzebne w danym momencie. Co ważne płatności też są zaplanowane w miesięcznych składkach – mówi Grzegorz Kulik, wiceprezes Allianz Polska.

 Platforma działa bardzo prosto, bo jest to narzędzie, które integruje banki i instytucje płatnicze oraz ubezpieczycieli. Umożliwia także ocenę scoringu kredytowego – mówi Artur Olech, prezes zarządu hiPRO. – Ta platforma wpina się w sposób niewidoczny dla użytkownika, którym jest pośrednik, do systemu sprzedażowego towarzystwa ubezpieczeniowego, pozwalając właściwie w czasie rzeczywistym dokonywać płatności za produkty ubezpieczeniowe i zawierać umowy w formie abonamentu, który u nas jest kredytem bankowym. Cały proces odbywa się online, w kilkanaście sekund, bez konieczności przygotowywania jakichkolwiek dokumentów, bardzo szybko, prosto i wygodnie – dodaje.

Składki w ramach polisy abonamentowej można będzie finansować bezpiecznym produktem bankowym. Wszystko dokona się online w czasie jednej rozmowy z agentem Allianz. Nowe rozwiązanie pozwoli także na wygodne płatności, np. kartą bez użycia terminala. Docelowo umożliwi także lepsze dopasowanie wysokości składki dzięki wykorzystaniu scoringu kredytowego.

- Jak wynika z ankiety Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego, aż 40% kierowców zapomina opłacić składkę, kiedy kupuje ją u ubezpieczyciela i decyduje się na rozłożenie płatności na kilka rat. Przy braku płatności za ratę ubezpieczenia polisa nie odnawia się automatycznie w kolejnym roku i klient nie jest objęty ochroną. W momencie spowodowania wypadku i konieczności wypłacenia odszkodowania przy nieważnej polisie, może to być brzemienne w skutkach – podkreśla Grzegorz Kulik.

Decydując się na zakup polisy abonamentowej, w której płatność rozłożona jest na 12 miesięcznych składek, klient ma pełną ochronę ubezpieczeniową przez okres jej obowiązywania, nawet w przypadku opóźnienia płatności (ta kwestia jest rozwiązywana bezpośrednio z bankiem). Dodatkowo klienci z pozytywną oceną wiarygodności kredytowej będą mieli szansę na niższą cenę polisy.

Nowe rozwiązanie zostało wdrożony przez hiPRO – fintech założony przez doświadczonych menedżerów z branży bankowej i ubezpieczeniowej. Partnerem technologicznym projektu jest spółka Braintri. Narzędzie łączy system sprzedażowy ubezpieczyciela z ofertą bankową, zapewniając jednocześnie szybką weryfikację ratingu kredytowego i skorzystanie z płatności bezgotówkowych. Docelowo na platformie oferowanej przez hiPRO abonament będzie wspierało kilka instytucji bankowych.

- Na zachodzie Europy i w USA 90% polis sprzedaje się w wygodnym abonamencie. U nas ten wskaźnik jest znacznie niższy. Przyczyna jest prosta – nie ma dziś na rynku takiego rozwiązania. Aktualna oferta jest nie zawsze efektywna dla ubezpieczycieli i często zbyt droga dla klientów – zaznacza Artur Olech. Dzięki Allianz, który jest otwarty na współpracę ze start-upami, możemy dziś zaproponować klientom wygodne i bezpieczne rozwiązanie – dodaje.

Ekspert jest zdania, że z punktu widzenia towarzystwa ubezpieczeniowego nowe rozwiązanie dostarcza szereg korzyści. – Jest to przeniesienie poza bilans ubezpieczyciela wszystkich kosztów związanych z procesem obsługi rat, bo robi to bank. Obniża się też ryzyko ubezpieczeniowe dzięki lepszemu scoringowi z ryzykiem kredytowym – przekonuje Artur Olech. – Z drugiej strony tworzymy dodatkowe możliwości sprzedaży, bo we wszystkich branżach, gdzie wprowadzono takie wygodne narzędzia płatności lub abonament, sprzedaż wzrosła o 30%. Wartość kupowanych produktów też wzrosła, więc nie ma powodu, żeby to się nie wydarzyło też w ubezpieczeniach – dodaje.
(AM, źródło: Allianz, Newseria)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook