Punkty Standard dla multiagentów
środa, 11 kwietnia 2018 07:54

Rozmowa z Małgorzatą Sztabińską, dyrektorem Departamentu Sprzedaży ERGO Hestii

Aleksandra E. Wysocka: – Jak oceniacie sytuację na rynku pośrednictwa ubezpieczeniowego w Polsce? Czy wciąż jest przestrzeń na sieci własne?
Małgorzata Sztabińska:
– ERGO Hestia rozwija dystrybucję zgodnie ze strategią Najwyższego Standardu Ochrony. Jednym z najważniejszych jej filarów jest skierowany do pośredników ubezpieczeniowych program Przyjaznego Partnerstwa. W ciągu 2,5 roku mogliśmy w ten sposób, wspólnie z najlepszymi agentami, otworzyć 140 Punktów Standard. To nowoczesne, znajdujące się w atrakcyjnych, często prestiżowych lokalizacjach punkty doradztwa ubezpieczeniowego, gdzie agent w efekcie dialogu z klientem jest w stanie zaoferować mu najbardziej dopasowaną do jego potrzeb ofertę ubezpieczenia. Z całą pewnością ten model dystrybucji wyróżnia ERGO Hestię – nie tylko zresztą na polskim rynku. Projekt Punktów Standard ERGO Hestii jest najlepszym przykładem na to, że z powodzeniem można łączyć różne modele dystrybucji. Punkty Standard to placówki przeznaczone dla multiagentów, co oznacza, że można w nich sprzedawać produkty również innych towarzystw ubezpieczeń. Po niespełna 3 latach prowadzenia tego programu mogę powiedzieć, że agenci, którzy nam zaufali, dziś doceniają taki charakter współpracy. Potwierdzają to również wyniki biznesowe. Cały czas dynamicznie rozwijamy ten projekt i zapraszamy do niego kolejnych agentów.

Kiedy powstał projekt Punktów Standard? Jaki mieliście pomysł na zaproszenie agentów do współpracy?
– Pierwszy Punkt Standard otworzyliśmy w 2015 r. Ideą była sieć placówek o wysokim standardzie wyposażenia wewnątrz i spójnym, charakterystycznym oznakowaniu na zewnątrz.
Stawiamy na profesjonalizm, dużą wagę przywiązujemy do doboru partnerów. W projekcie współpracujemy z doradcami ubezpieczeniowymi, którzy ciągle chcą się rozwijać. Doradztwo i najwyższa jakość obsługi klienta są dla nas równie ważne, co sam wygląd placówki.

Ile takich punktów działa dzisiaj i w jakich regionach?
– Jak już wspomniałam, wspólnie z naszymi partnerami uruchomiliśmy ponad 140 Punktów Standard na terenie całej Polski. Są jednak regiony, w których w tym roku planujemy mocniej zaznaczyć swoją obecność. Naszym celem są miasta powyżej 20 tys. mieszkańców, a punkty lokalizujemy w centrach miast lub na dużych osiedlach mieszkaniowych. Chcemy być tam, gdzie są nasi klienci.

Kto może założyć własny Punkt Standard?
– Do projektu mogą zgłaszać się wszyscy agenci, jednak nie każde zgłoszenie kończy się otwarciem nowego punktu. Zależy nam na współpracy z doradcami, którzy są skoncentrowani na rozwoju swojego biznesu, pozyskiwaniu nowych klientów i utrzymaniu najwyższej jakości obsługi.
Projekt jest skierowany również do agentów, którzy chcieliby przekazać swój budowany przez lata biznes młodszemu pokoleniu. Nowoczesność Punktów Standard doskonale współgra z doświadczeniem i marką wypracowaną przez samego agenta.
Szczególnie cieszy nas fakt, że do projektu przystępują multiagencje oznakowane logotypami różnych towarzystw ubezpieczeniowych. Wejście do programu oznacza automatycznie wyłączność wizerunkową i przez to silne związanie się ERGO Hestią.

Jakiego rodzaju wsparcia udzielacie właścicielom Punktów Standard?
– Agenci otrzymują wsparcie finansowe na remont i wyposażenie punktu. Zapewniamy pełne oznakowanie – na zewnątrz i wewnątrz lokalu. Aranżację uzgadniamy w każdym szczególe wspólnie z agentem. Nadrzędnym celem jest stworzenie nowoczesnej, przyjaznej, a jednocześnie niekrępującej przestrzeni, w której doradca ubezpieczeniowy może w komfortowych warunkach nawiązać dialog z klientem. Poznać jego rzeczywiste potrzeby i możliwości. Optymalnie dopasować zakres i formę ochrony. To jak przejście z „sieciówki” z masowo produkowaną odzieżą do butiku doświadczonego projektanta.
Dbamy również o właściwy start każdego nowego Punktu Standard. Nowemu agentowi organizujemy i finansujemy kampanię promocyjną. Przed podpisaniem umowy negocjujemy stawki prowizyjne. Właściciele Punktów Standard mają dostęp do dedykowanych promocji produktowych.


Mocno inwestujemy w edukację doradców ubezpieczeniowych. Właśnie ruszyła Szkoła Ubezpieczeń ERGO Hestii, program dedykowany wyłącznie agentom Punktów Standard.
Pozytywnie zaskoczyło nas też to, że agenci z Punktów Standard stworzyli własną społeczność. Wykorzystując media społecznościowe, aktywnie wymieniają się wiedzą i doświadczeniem. Prowadzą dyskusję. Wpisany w strategię Najwyższego Standardu Ochrony dialog wyróżnia się więc również w tym obszarze – nowoczesnym, lekkim i przyjaznym modelu dystrybucji produktów ubezpieczeniowych.

Czy istnieje jakiś przepis na sukces własnej placówki? Dostrzegacie jakieś prawidłowości?
– Przepisów jest zapewne tyle, ile prowadzonych z sukcesem indywidualnych biznesów. W ERGO Hestii nie rościmy sobie prawa do nieomylności. Nie twierdzimy, że proponowana przez nas ścieżka rozwoju jest jedyną i najlepszą. Niemniej w ciągu blisko 30 lat budowania silnej, odpowiedzialnej marki wypracowaliśmy własne rozwiązania, dzięki czemu do współpracy możemy zaprasza
najlepszych na polskim rynku pośredników ubezpieczeniowych i agentów. Na pewno jest nam po drodze z tymi agentami, którzy myślą o przyszłości i szukają możliwości rozwoju.

Czy projekt osiągnął już ostateczny kształt, czy podlega jakimś zmianom?
– Projekt cały czas ewoluuje. Mamy nowe pomysły, mnóstwo inspiracji dostarczają sami agenci.
W czasie trwania projektu stworzyliśmy bazę wiedzy marketingowej, organizujemy regularne wideokonferencje z agentami, gdzie omawiamy najważniejsze tematy dotyczące Punktów Standard. A teraz ruszyła właśnie wspomniana wcześniej Szkoła Ubezpieczeń ERGO Hestii – autorski program Magdaleny Kanarek i jej zespołu szkoleniowców.

Jakie macie plany i cele związane z Punktami Standard?
– Ubezpieczenia powinny być dostępne. Powinny budzić pozytywne skojarzenia. Oczywiście na poziomie emocji prawdopodobnie nie będziemy w stanie konkurować na przykład z operatorami telefonii komórkowej, którzy co sezon wpuszczają do swojej sieci dystrybucji nowy model z jeszcze większą rozdzielczością ekranu czy czystszym brzmieniem dźwięku. To pewnie się nie wydarzy. Ale ubezpieczenia powinny i mogą kojarzyć się z wysoką jakością obsługi, profesjonalizmem i dostępnością właśnie. Dlatego – odpowiadając na Pani pytanie – z Punktami Standard chcemy być wszędzie tam, gdzie tego oczekiwałby nasz klient.

W jaki sposób można się zgłosić?
– Osobą odpowiedzialną za pozyskiwanie partnerów do projektu jest Milena Panasko. Zachęcamy agentów ubezpieczeniowych do kontaktu pod adresem: milena.panasko@ergohestia.pl. Spróbować może każdy – zarówno multiagenci, jak i agenci wyłączni. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do współpracy.

Dziękuję za rozmowę.
Aleksandra E. Wysocka

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook