Co dryfuje w błękitnym ocenie?
wtorek, 27 marca 2018 09:20

Po 13 latach od ukazania się jednej z najbardziej wpływowych publikacji poświęconych strategii, duet Kim i Mauborgne powołał na świat nową książkę. Przemiana błękitnego oceanu zawiera analizy sukcesów oraz porażek „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie. My ubezpieczeniowcy znajdziemy w niej szereg inspiracji.

Przypomnijmy, że w 2005 r. profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją książką Strategia błękitnego oceanu na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu. Ich książka przez ponad sto tygodni utrzymywała pozycję międzynarodowego bestsellera, została przetłumaczona na 44 języki i sprzedana w 3,6 miliona egzemplarzy, stając się początkiem dynamicznego ruchu.

Przeczytamy, jak liderzy w różnych branżach i organizacjach zmienili czerwone oceany, zatłoczone przez konkurentów, w szerokie, otwarte wody błękitnych oceanów nowej przestrzeni rynkowej. Kim i Mauborgne dogłębnie analizują i porównują sukcesy oraz porażki tych „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie, w różnych branżach, ukierunkowanych zarówno na klientów indywidualnych (B2C), jak i biznesowych (B2B), w segmencie publicznym, non profit i w sektorze rządowym. Ta książka bazuje na naszej niemal 30-letniej podróży badawczej nad błękitny ocean. W jej trakcie dowiedzieliśmy się, że do skutecznego działania każdego procesu potrzebne jest przyznanie się do wątpliwości, wzniecenie wiary w siebie i uwolnienie potrzebnej do tego ludzkiej kreatywności, co można uczynić w kilku sprawdzonych krokach – piszą we wstępie.

W Przemianie błękitnego oceanu Kim i Mauborgne zajmują się na równi ludźmi i ich duchem, jak też sprawdzonymi narzędziami do kreowania rynku. Książka przedstawia systematyczne, pięcioetapowe podejście, które – bazując na obserwacji psychologii człowieka – pokazuje, jak budować wiarę w siebie, tak potrzebną do osiągania sukcesów. Po pierwsze, otrzymujesz wskazówki pomocne w wyborze punktu startowego i tworzeniu jak najlepszego zespołu. Następnie prezentują narzędzia do kreowania rynku, mające pomóc twojej firmie w lepszym zrozumieniu, w którym kierunku powinna się zwrócić w poszukiwaniu nowego wzrostu. Potem wspierają cię w obmyślaniu na nowo granic twojego rynku oraz planowaniu i wybieraniu „ruchu błękitnego oceanu”. W końcu pokazują, w jaki sposób przetestować i ostatecznie wdrożyć przemianę w kierunku błękitnego oceanu.

Nasze ubezpieczeniowe oceany robią się ostatnio krwistoczerwone. Zmieńmy zasady gry na swoją korzyść. Jak to zrobić w sposób twórczy i ekscytujący, a przy okazji nie pójść na dno – przeczytamy w książce Przemiana błękitnego oceanu.

AW


Wybrane opinie o książce:

Przemiana błękitnego oceanu to zbiór łatwych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy zestaw przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności.
dr David E. Kalisz
twórca i mentor programu Blue Ocean Strategy, Collegium Civitas

Najnowsza książka duetu Kim i Mauborgne trafia w sedno oczekiwań polskiego biznesu, który po ponad dwóch dekadach budowy kapitalizmu zauważa, że wyczerpują się możliwości konkurowania wyłącznie ilością i ceną, a konieczne staje się budowanie przewag strategicznych w oparciu o innowacyjność produktów i usług. Mamy głębokie przekonanie, że Przemiana błękitnego oceanu zainspiruje wielu polskich liderów do zmiany spojrzenia na rynki, strategie i kulturę organizacyjną swoich firm.
Jacek Santorski
prof. hon. Szkoły Biznesu PW, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa,
prezes firmy doradczej Values
Michał Kaźmierski
prezes międzynarodowej firmy farmaceutycznej, absolwent uczelni INSEAD,
wykładowca na APP i Uniwersytecie SWPS

Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Przemiana błękitnego oceanu czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia dotyczące swojej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
Daniel H. Pink
autor bestsellerów „New York Timesa”
Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
i Jak być dobrym sprzedawcą

 

Pocztowe TUW: Stanisław Sokołowski nowym wiceprezesem

Z dniem 29 marca Stanisław Sokołowski został powołany na wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Na tym stanowisku...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk za Łukasza Kalinowskiego na stanowisku prezesa

27 marca MetLife TUnŻiR poinformował, że Łukasz Kalinowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki i jednocześnie zakończył...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Aon Benfield: Dalszy wzrost kapitału alternatywnego

Kapitał alternatywny wzrósł w 2017 r. o 8 mld dol., do 89 mld dol. W 2018 r., po mocnym I kwartale, spodziewany jest jego dalszy wzrost – wynika z...


czytaj dalej

VIG: Oficjalny raport potwierdza poprawę kluczowych wskaźników

18 kwietnia Vienna Insurance Group (VIG) opublikowała raport roczny za rok finansowy 2017. Informacje zawarte w opracowaniu potwierdziły...


czytaj dalej

Rozmowy bez asekuracji: Broker gotowy na wszystko

17 kwietnia ukazał się kolejny odcinek „Rozmów bez asekuracji”. Gościem programu zatytułowanego „Broker gotowy na wszystko” był dyrektor Marcin...


czytaj dalej

Reso: Zbliża się start V edycji „Moich Małych Mistrzostw”

Już za kilka dni rozpocznie się piąta edycja „Moich Małych Mistrzostw” – cyklu pikników o charakterze sportowo-rekreacyjnym organizowanych przez...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy