Reklama

Co dryfuje w błękitnym ocenie?
wtorek, 27 marca 2018 09:20

Po 13 latach od ukazania się jednej z najbardziej wpływowych publikacji poświęconych strategii, duet Kim i Mauborgne powołał na świat nową książkę. Przemiana błękitnego oceanu zawiera analizy sukcesów oraz porażek „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie. My ubezpieczeniowcy znajdziemy w niej szereg inspiracji.

Przypomnijmy, że w 2005 r. profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją książką Strategia błękitnego oceanu na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu. Ich książka przez ponad sto tygodni utrzymywała pozycję międzynarodowego bestsellera, została przetłumaczona na 44 języki i sprzedana w 3,6 miliona egzemplarzy, stając się początkiem dynamicznego ruchu.

Przeczytamy, jak liderzy w różnych branżach i organizacjach zmienili czerwone oceany, zatłoczone przez konkurentów, w szerokie, otwarte wody błękitnych oceanów nowej przestrzeni rynkowej. Kim i Mauborgne dogłębnie analizują i porównują sukcesy oraz porażki tych „błękitnooceanicznych” projektów realizowanych na całym świecie, w różnych branżach, ukierunkowanych zarówno na klientów indywidualnych (B2C), jak i biznesowych (B2B), w segmencie publicznym, non profit i w sektorze rządowym. Ta książka bazuje na naszej niemal 30-letniej podróży badawczej nad błękitny ocean. W jej trakcie dowiedzieliśmy się, że do skutecznego działania każdego procesu potrzebne jest przyznanie się do wątpliwości, wzniecenie wiary w siebie i uwolnienie potrzebnej do tego ludzkiej kreatywności, co można uczynić w kilku sprawdzonych krokach – piszą we wstępie.

W Przemianie błękitnego oceanu Kim i Mauborgne zajmują się na równi ludźmi i ich duchem, jak też sprawdzonymi narzędziami do kreowania rynku. Książka przedstawia systematyczne, pięcioetapowe podejście, które – bazując na obserwacji psychologii człowieka – pokazuje, jak budować wiarę w siebie, tak potrzebną do osiągania sukcesów. Po pierwsze, otrzymujesz wskazówki pomocne w wyborze punktu startowego i tworzeniu jak najlepszego zespołu. Następnie prezentują narzędzia do kreowania rynku, mające pomóc twojej firmie w lepszym zrozumieniu, w którym kierunku powinna się zwrócić w poszukiwaniu nowego wzrostu. Potem wspierają cię w obmyślaniu na nowo granic twojego rynku oraz planowaniu i wybieraniu „ruchu błękitnego oceanu”. W końcu pokazują, w jaki sposób przetestować i ostatecznie wdrożyć przemianę w kierunku błękitnego oceanu.

Nasze ubezpieczeniowe oceany robią się ostatnio krwistoczerwone. Zmieńmy zasady gry na swoją korzyść. Jak to zrobić w sposób twórczy i ekscytujący, a przy okazji nie pójść na dno – przeczytamy w książce Przemiana błękitnego oceanu.

AW


Wybrane opinie o książce:

Przemiana błękitnego oceanu to zbiór łatwych do wdrożenia strategii, które pozwalają myśleć o biznesie nowymi kategoriami. Szczególną wartość stanowi nowy zestaw przykładów tworzenia błękitnych oceanów, będący katalizatorem w rozwijaniu mentalności wzrostu przedsiębiorstw o każdym profilu działalności.
dr David E. Kalisz
twórca i mentor programu Blue Ocean Strategy, Collegium Civitas

Najnowsza książka duetu Kim i Mauborgne trafia w sedno oczekiwań polskiego biznesu, który po ponad dwóch dekadach budowy kapitalizmu zauważa, że wyczerpują się możliwości konkurowania wyłącznie ilością i ceną, a konieczne staje się budowanie przewag strategicznych w oparciu o innowacyjność produktów i usług. Mamy głębokie przekonanie, że Przemiana błękitnego oceanu zainspiruje wielu polskich liderów do zmiany spojrzenia na rynki, strategie i kulturę organizacyjną swoich firm.
Jacek Santorski
prof. hon. Szkoły Biznesu PW, dyrektor Akademii Psychologii Przywództwa,
prezes firmy doradczej Values
Michał Kaźmierski
prezes międzynarodowej firmy farmaceutycznej, absolwent uczelni INSEAD,
wykładowca na APP i Uniwersytecie SWPS

Kim i Mauborgne napisali jedną przebojową książkę po drugiej. Przemiana błękitnego oceanu czerpie przełomowe zasady z ich oryginalnej pracy i oferuje błyskotliwy, systematyczny plan, który ma pomóc każdej organizacji w odejściu od konkurowania na istniejących rynkach i stworzeniu zupełnie nowych rynków. Nie musisz być przedsiębiorcą ani maniakiem technologii, by skorzystać z tych spostrzeżeń. Wystarczy, byś po prostu chciał podważyć założenia dotyczące swojej branży, zadać świeże pytania i zdobyć to – ogarnąć swoje człowieczeństwo.
Daniel H. Pink
autor bestsellerów „New York Timesa”
Drive. Kompletnie nowe spojrzenie na motywację
i Jak być dobrym sprzedawcą

 

Personalia: Xenia Kruszewska w Saltus Ubezpieczenia

Od stycznia Saltus Ubezpieczenia ma nowego dyrektora Działu Ubezpieczeń Zdrowotnych. Została nim Xenia Kruszewska, uznana ekspertka w dziedzinie...


czytaj dalej

Ubezpieczenia Pocztowe: Nominacja Angeliki Hruban zatwierdzona przez KNF

15 stycznia Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Angeliki Hruban na stanowisko członka zarządu Pocztowego...


czytaj dalej

WTW: Lider doradztwa i technologii w regionie EMEA

Willis Towers Watson ogłosił, że Colin Forrest obejmie funkcję regionalnego lidera na Europę, Bliski Wschód i Afrykę w dziale doradztwa...


czytaj dalej

Bank Światowy: Strach przed robotami bezpodstawny

Wzrost automatyzacji póki co ma pomijalny wpływ na miejsca pracy w skali globalnej, mimo powszechnych ponurych przewidywań, że ludzi zastąpią...


czytaj dalej

Andrea Simoncelli „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”

Andrea Simoncelli, prezes zarządu spółek ubezpieczeniowych Generali w Polsce, został „Człowiekiem Roku Ubezpieczeń 2018”. To już siedemnasta osoba...


czytaj dalej

Allianz: Cyberzagrożenia i przerwy w działalności to wiodące ryzyka dla firm

Z ósmej edycji badania Barometr Ryzyk Allianz 2019* wynika, że scenariusze działania firm w związku z przerwami w działalności stają się coraz...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook