Rynek ubezpieczeń: Nowe cele Grupy Europa
wtorek, 13 marca 2018 09:43

Grupa Europa jest w trakcie poszukiwań nowych partnerów do sprzedaży polis. Na jej celowniku znajdują się m.in. firmy leasingowe i pożyczkowe – informuje „Puls Biznesu”.

Magdalena Marciniak, dyrektor Pionu Rozwoju Biznesu Grupy Europa, mówi gazecie, że do końca roku jej firma zamierza podpisać kilka kontraktów sprzedażowych z podmiotami z obu wspomnianych na wstępie segmentów, ale nie ujawniła nazw potencjalnych kontrahentów. W ramach współpracy z zakładem mieliby oni sprzedawać proste ubezpieczenia stand alone. Ekspertka Europy przyznała, że w ostatnim roku ubezpieczyciel sondował (poprzez np. kilka badań konsumenckich), jakie polisy zyskałyby uznanie klientów. Ci wskazali np. produkt zapewniający istotny zastrzyk gotówki w przypadku ciężkich, najczęściej występujących poważnych zachorowań. Na bazie wyników tych badań zakład przygotował specjalną ofertę dla małych firm. Wabikiem do współpracy mają być też narzędzia bazujące na nowoczesnych technologiach, zapewniające np. zdalny dostęp do oferty. „PB” przypomina, że na polskim rynku z firmami pożyczkowymi współpracuje od dawna AXA. Mariusz Wójcik, członek zarządu AXA odpowiedzialny za bancassurance i programy partnerskie, przyznaje, że ten obszar ma duży potencjał i jest w nim miejsce dla wielu graczy. Podkreśla, że z doświadczeń jego firmy wynika, iż taki biznes musi mieć charakter długoterminowy, na poziomie partnerstwa strategicznego. Europa chce też rozwijać współpracę z bankami. Liczy na pozyskanie dwóch nowych partnerów. Zaoferuje im cały wachlarz polis stand alone, dystrybuowanych w tradycyjnych i zdalnych kanałach. Łukasz Łyczko, radca prawny w PwC Legal, mówi gazecie, że dzięki dyrektywie PSD2 obecny model bancassurance może przekształcić się w assurance banking – ubezpieczyciele będą mogli oferować część usług będących obecnie domeną banków.

Więcej:
„Puls Biznesu” z 13 marca, Karolina Wysota „Europa podpina się pod pożyczki i leasing”
https://www.pb.pl/...
(AM, źródło: „Puls Biznesu”)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Sompo: Ubezpieczenie ryzyk transakcyjnych w Europie

Sompo International Holdings Ltd. z siedzibą na Bermudach, wyspecjalizowany dostawca ubezpieczeń i reasekuracji majątkowej, ogłosił, że jego...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

UFG: Wzrost wpływów, spadek wartości odszkodowań i świadczeń

W ubiegłym roku spadła wartość odszkodowań i świadczeń z działalności podstawowej, wypłaconych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) –...


czytaj dalej

Generali: Modyfikacje w ofercie produktowej

22 czerwca Generali wprowadziło szereg zmian w swojej ofercie produktowej. Modyfikacje były efektem wspólnej pracy członków grupy roboczej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook