Reklama

Inter Polska ma nową strategię
wtorek, 13 lutego 2018 09:45

Dalsza koncentracja na kompleksowej obsłudze ubezpieczeniowej rynku ochrony zdrowia, rentowne uczestnictwo w rozwoju rynku ubezpieczeń zdrowotnych, wzrost udziału w rynku masowych ubezpieczeń majątkowych oraz rentowność spółki życiowej – to główne cele strategiczne Grupy Inter w Polsce na lata 2018–2020.

Dominującym elementem ogłoszonej 9 lutego strategii Inter Polska na najbliższe 3 lata jest kontynuacja koncentracji na sektorze ochrony zdrowia. Firma chce zostać ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla sektora ochrony zdrowia, a dzięki zwiększeniu efektywności sprzedażowej, zaangażowania i kompetencji pracowników i partnerów oraz transformacji procesów do hybrydowej obsługi klienta planuje zwiększyć swój udział w rynku ubezpieczeń zdrowotnych i masowych majątkowych.

W biznesie życiowym Inter oczekuje wzrostu przypisu składki powyżej poziomu rynkowego i systematycznej poprawy wskaźnika szkodowo-kosztowego. Realizacja tego celu ma nastąpić m.in. dzięki zwiększeniu liczby klientów w ubezpieczeniach na życie w branży medycznej poza postępowaniami przetargowymi, wsparciu działalności Inter-Życie Polska silną marką Inter w środowisku medycznym i ochrony zdrowia oraz wdrożeniu kompleksowych ofert opartych na wyróżnikach konkurencyjnych.

W perspektywie finansowej ubezpieczyciel planuje dalszy wzrost przypisu składki do poziomu 170 mln zł w 2020 r. (średnioroczna dynamika 111,3%), przy jednoczesnym obniżeniu wskaźnika szkodowo-kosztowego do pułapu 98,6%. Zysk netto w 2020 roku ma wynieść 8,5 mln zł wobec 6,5 mln w 2017 r. Spółka życiowa ma osiągnąć dodatni wynik finansowy w 2020 roku, przy średniorocznym 14% wzroście przypisu.

- Rozwój Inter zależy w dużej mierze od rozwoju rynku medycznego w Polsce. A ten stale się zmienia, specjalizuje, podlega nowym regulacjom prawnym – powiedział Janusz Szulik, prezes zarządu spółek Inter Polska. – Chcemy być ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla branży medycznej. Zaplanowaliśmy w najbliższych 3 latach wprowadzenie nowej oferty dla kilku kolejnych grup zawodowych związanych z ochroną zdrowia. Czeka nas głęboka zmiana procesów obsługowych. tak by nasi klienci po każdej interakcji z firmą byli zadowoleni z faktu, że wybrali nas jako swojego ubezpieczyciela – podkreślił.

Zgodnie z założeniami strategii 2015-2017 Inter Polska poszerzył swój rynek docelowy, oferując specjalne programy ubezpieczeniowe dla ratowników medycznych czy fizjoterapeutów. W całym segmencie medycznym Inter osiągnął przez ostatnie trzy lata 13% wzrost liczby klientów. Wzrosła także spontaniczna rozpoznawalność marki Inter w branży medycznej, z 21,7% w 2014 r. do rekordowego poziomu 32,8% w 2017 r. W minionym roku prawie 8% polis wystawionych było w modelu DMS – Dualnym Modelu Sprzedaży łączącym doradztwo agenta z możliwościami technologicznymi kanału direct.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Allianz: Grzegorz Krawiec w zarządzie, Krzysztof Szypuła odchodzi

W dniu 31 sierpnia br. planowana jest zmiana w zarządzie spółek ubezpieczeniowych TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie Polska S.A.

Na członka...


czytaj dalej

Personalia: Bartosz Grześkowiak wzmocni Grupę MAK

31 lipca Bartosz Grześkowiak, dyrektor zarządzający TUiR Warta, złożył rezygnację ze sprawowanej funkcji. Swoją karierę będzie kontynuować w...


czytaj dalej

Aon: katastrofalny lipiec

Lipcowe susze i pożary w Europie przyniosą prawdopodobnie min. 3,5 mld euro start ekonomicznych. Wiele krajów doświadczyło pogorszenia warunków w...


czytaj dalej

Ubezpieczenia przemysłowe kłopotem Talanx

Grupa Talanx w I poł. 2018 r. kontynuowała dobrą passę rentowności, zarabiając w tym okresie już ponad połowę docelowego wyniku rocznego. Składka...


czytaj dalej

NIK: Mosty pod lupą

W związku z zawaleniem się mostu we Włoszech pojawiają się pytania o stan techniczny obiektów mostowych w Polsce. A te, jak się okazuje, są w...


czytaj dalej

Ubea: Gdzie najtaniej w lipcu?

Porównywarka Ubea.pl przygotowała comiesięczny ranking najtańszych polis OC dla kierowców. Zestawienie przygotowywane jest od 2015 r. według...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook