Reklama

Inter Polska ma nową strategię
wtorek, 13 lutego 2018 09:45

Dalsza koncentracja na kompleksowej obsłudze ubezpieczeniowej rynku ochrony zdrowia, rentowne uczestnictwo w rozwoju rynku ubezpieczeń zdrowotnych, wzrost udziału w rynku masowych ubezpieczeń majątkowych oraz rentowność spółki życiowej – to główne cele strategiczne Grupy Inter w Polsce na lata 2018–2020.

Dominującym elementem ogłoszonej 9 lutego strategii Inter Polska na najbliższe 3 lata jest kontynuacja koncentracji na sektorze ochrony zdrowia. Firma chce zostać ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla sektora ochrony zdrowia, a dzięki zwiększeniu efektywności sprzedażowej, zaangażowania i kompetencji pracowników i partnerów oraz transformacji procesów do hybrydowej obsługi klienta planuje zwiększyć swój udział w rynku ubezpieczeń zdrowotnych i masowych majątkowych.

W biznesie życiowym Inter oczekuje wzrostu przypisu składki powyżej poziomu rynkowego i systematycznej poprawy wskaźnika szkodowo-kosztowego. Realizacja tego celu ma nastąpić m.in. dzięki zwiększeniu liczby klientów w ubezpieczeniach na życie w branży medycznej poza postępowaniami przetargowymi, wsparciu działalności Inter-Życie Polska silną marką Inter w środowisku medycznym i ochrony zdrowia oraz wdrożeniu kompleksowych ofert opartych na wyróżnikach konkurencyjnych.

W perspektywie finansowej ubezpieczyciel planuje dalszy wzrost przypisu składki do poziomu 170 mln zł w 2020 r. (średnioroczna dynamika 111,3%), przy jednoczesnym obniżeniu wskaźnika szkodowo-kosztowego do pułapu 98,6%. Zysk netto w 2020 roku ma wynieść 8,5 mln zł wobec 6,5 mln w 2017 r. Spółka życiowa ma osiągnąć dodatni wynik finansowy w 2020 roku, przy średniorocznym 14% wzroście przypisu.

- Rozwój Inter zależy w dużej mierze od rozwoju rynku medycznego w Polsce. A ten stale się zmienia, specjalizuje, podlega nowym regulacjom prawnym – powiedział Janusz Szulik, prezes zarządu spółek Inter Polska. – Chcemy być ubezpieczycielem pierwszego wyboru dla branży medycznej. Zaplanowaliśmy w najbliższych 3 latach wprowadzenie nowej oferty dla kilku kolejnych grup zawodowych związanych z ochroną zdrowia. Czeka nas głęboka zmiana procesów obsługowych. tak by nasi klienci po każdej interakcji z firmą byli zadowoleni z faktu, że wybrali nas jako swojego ubezpieczyciela – podkreślił.

Zgodnie z założeniami strategii 2015-2017 Inter Polska poszerzył swój rynek docelowy, oferując specjalne programy ubezpieczeniowe dla ratowników medycznych czy fizjoterapeutów. W całym segmencie medycznym Inter osiągnął przez ostatnie trzy lata 13% wzrost liczby klientów. Wzrosła także spontaniczna rozpoznawalność marki Inter w branży medycznej, z 21,7% w 2014 r. do rekordowego poziomu 32,8% w 2017 r. W minionym roku prawie 8% polis wystawionych było w modelu DMS – Dualnym Modelu Sprzedaży łączącym doradztwo agenta z możliwościami technologicznymi kanału direct.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Słowenia: Generali sfinalizowało przejęcie Adriatic Slovenica

13 lutego Grupa Generali poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia słoweńskiej Adriatic Slovenica. Transakcja obejmowała także nabycie KD Funds,...


czytaj dalej

Zurich: Wyniki świadczą o efektywnym underwritingu

Zurich Insurance uzyskał w 2018 r. przychód netto po opodatkowaniu w wysokości 3,72 mld dol. Jest to o 24% więcej od 3 mld dol. odnotowanych w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Aviva coraz bardziej cyfrowa

Serwis online MojaAviva został wzbogacony o nową funkcjonalność – platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń z AC. W październiku ubiegłego...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Polisa turystyczna na inaugurację sprzedaży direct

PKO Ubezpieczenia kontynuuje proces transformacji cyfrowej. Jej kolejnym etapem jest  uruchomienie internetowej sprzedaży produktów ochronnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook