Reklama

Agencie, zrób sobie dajrekt
poniedziałek, 12 lutego 2018 09:38

Mailingi, reklamy telewizyjne, reklamy na Facebooku – a wszędzie direct, który kusi niską ceną. Sprawdź wysokość składki i rozkoszuj się oszczędzonym czasem. Widząc takie treści, agenci zgrzytają zębami i coś im w sercu krzyczy „Niech ktoś wyłączy ten cały internet!”. To jednak nie jest jeszcze Chińska Republika Ludowa. Nikt internetu nie wyłączy.

Skoro internet nie zostanie raczej wyłączony, to może warto wykorzystać jego siłę dla własnych korzyści? Warto spróbować, zamiast toczyć nierówną walkę z internetową hydrą. Może okazać się, że po pierwsze – nie taka hydra straszna, a po drugie – może być pomocna.

Najpierw obalmy kilka mitów. To nie jest tak, że większość Polaków marzy o tym, żeby kupować ubezpieczenia przez internet czy telefon. Może mają nieco mniejszy opór niż jeszcze kilka lat temu, ale umówmy się, OC ppm to nie iPhone X.

Po drugie, skrzynki mailowe większości Kowalskich toną w spamie. To nie tylko towarzystwa kuszą mailowo. To samo robią firmy odzieżowe, producenci sprzętu elektronicznego, kosmetyków, a nawet dystrybutorzy leków na potencję. Większość z nas ma w głowie zainstalowany szczelny filtr na treści reklamowe, przez który bardzo trudno się przebić, zwłaszcza sztampowym mailem „Kup pan OC”.

Czy zakup polisy w modelu direct to rzeczywista oszczędność czasu? Tylko w niektórych produktach, typu ubezpieczenie turystyczne za 20 zł. Ubezpieczenia komunikacyjne i mieszkaniowe wymagają wpisania szeregu danych w rubryczki i wciąż większość ludzi woli, żeby zrobił to za nich ktoś inny i wyjaśnił, o co dokładnie chodzi. Spotkanie z sensownym pośrednikiem jest dla klienta oszczędnością poznawczą, bo nie musi sam odkrywać, co ubezpieczyciel miał na myśli, ani dumać nad optymalnym wariantem. „Spędź wolny czas nad wypełnianiem formularzy, których nie rozumiesz” – to nie jest superatrakcyjna oferta.

Owszem, istnieje grupa osób, która lubi robić wszystko po swojemu i o dziwnych porach, oraz grupa osób, która dla zniżki 10 zł jest w stanie wypełnić dowolną liczbę formularzy. Prawdopodobnie jednak ta druga grupa to nie jest idealny segment klienta, na którym pośrednik powinien budować swój biznes.

Klient goniący za ceną i szukający oszczędności za wszelką cenę to żadna wygrana na loterii. Dziś przyjdzie do nas, jutro kupi w internecie, a pojutrze w multiagencji naprzeciwko. Zupełnie inaczej jest z klientem bardziej nastawionym na jakość, ale ze słabością do kanałów bezpośrednich. O takiego klienta być może warto zawalczyć.

I tutaj apel – agencie, zrób sobie dajrekt. Jeśli wiesz, że pewna część twoich rentownych i wysokomarżowych klientów spędza dużo czasu w mediach społecznościowych – na Facebooku czy na LinkedIn, to oznacza, że ty też powinieneś być w tych mediach merytorycznie dostępny. Odpowiadać na pytania przez Messengera, organizować telekonferencje serwisowe na Skypie, a od czasu do czasu webinary dotyczące zabezpieczenia majątku, ochrony ubezpieczeniowej w małych firmach, programach grupowych – czy na inne tematy, które są interesujące dla twoich kluczowych klientów.

Znam pośredników (i to wcale nie sieciowych, tylko lokalnych) – którzy sami postawili własne platformy sprzedażowe, w których można „bezpośrednio” kupować produkty konkretnej multiagencji. Ale nie są to oczywiście wystandaryzowane OC ppm, tylko szyte na miarę i wynegocjowane z towarzystwami grupy otwarte, programy zdrowotne czy specjalistyczne ubezpieczenia OC.

Taka metoda wymaga inwestycji, na którą nie każdy jest gotowy. Jeśli nie jesteś gotowy na duże i przemyślane inwestycje, zorganizuj mikrodirect. Będzie to miało sens wtedy, kiedy twoi wysokomarżowi klienci dobrze się czują w świecie wirtualnym. Wtedy zamiast pomstować na dajrekty, opracuj własną strategię obecności w świecie wirtualnym. I wyprzedź tych wszystkich, którzy w tym samym czasie będą zajmowli się narzekaniem na nielojalne towarzystwa, postęp technologiczny czy na dowolnie wybrane aspekty rzeczywistości. Może mają rację, że świat nie zawsze jest dobry, ale mądrzy przedsiębiorcy nie muszą mieć racji, muszą natomiast nadążać za zmianami, a czasem nawet je wyprzedzać.
Aleksandra E. Wysocka

 

KNF: Marek Chrzanowski zrezygnował

13 listopada przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) Marek Chrzanowski złożył rezygnację z pełnionej przez siebie funkcji. Rezygnacja...


czytaj dalej

Superpolisa: Anna Bernacka-Matras pełnomocnikiem zarządu ds. sprzedaży

Anna Bernacka-Matras, przez ostatnie lata dyrektor największego przedstawicielstwa w strukturach sprzedażowych Grupy Ergo Hestia, dołączyła w...


czytaj dalej

Allianz: Górna połowa przedziału docelowego

Jest wysoce prawdopodobne, że Allianz osiągnie w 2018 r. zysk z górnej połowy przedziału docelowego – przewiduje dyrektor finansowy Giulio...


czytaj dalej

Talanx: Wzrost zysków mimo dużych obciążeń

Przez trzy kwartały obecnego roku Grupa Talanx zarobiła netto blisko 500 mln euro. Do osiągnięcia tego wyniku przyczyniły się niemal wszystkie...


czytaj dalej

Rozmowy bez Asekuracji: Generalnie o likwidacji

Opublikowany 13 listopada 41. odcinek podcastu „Rozmowy bez Asekuracji” poświęcony był najnowszym wdrożeniom w obszarze likwidacji szkód w...


czytaj dalej

Allianz Polska: Uproszczenie komunikacji z klientami

25 tys. przepisanych słów, 1900 godzin analiz dokumentów i szablonów, 500 godzin warsztatów, 120 godzin projektowania – tak wyglądał projekt...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook