Grupa Europa: Rozstrzygnięcie konkursu technologicznego dla studentów
piątek, 12 stycznia 2018 09:45

Trzy prace z Politechniki Wrocławskiej – dwie aplikacje mobilne do sprzedaży polis turystycznych oraz model biznesowy, zwiększający efektywność dystrybucji ubezpieczeń w kanałach cyfrowych – zajęły miejsca na podium w konkursie technologicznym dla studentów, zorganizowanym przez Grupę Ubezpieczeniową Europa.

Za najlepszą pracę komisja konkursowa uznała aplikację mobilną na system iOS przygotowaną przez Stanislau Zamanę. Tym samym zdobył on główną nagrodę w wysokości 20 tys. zł. Drugie miejsce przypadało aplikacji mobilnej do sprzedaży polis turystycznych. Jej autor – Tomasz Przybył – zdecydował się wysłać na konkurs równolegle wersje na systemy Android i iOS. Natomiast trzecie miejsce na podium zajął dwuosobowy zespół w składzie Marcin Koralewski i Magdalena Orłowska. Komisja konkursowa doceniła przygotowany przez nich model biznesowy, którego celem jest zwiększenie efektywności dystrybucji polis przez dodanie do procesu sprzedażowego dodatkowych, niepowiązanych z ubezpieczeniami usług dla klientów.

- Wszystkie nagrodzone prace prezentują wysoką jakość oraz charakteryzują się innowacyjnym i kreatywnym podejściem do tematu sprzedaży ubezpieczeń w kanałach cyfrowych. To nowoczesne i wychodzące naprzeciw oczekiwaniom klientów rozwiązania, które mogą stać się w przyszłości komercyjnymi produktami – mówi Rafał Mońka, dyrektor Departamentu Informatyki Grupy Europa.

W ogłoszonym w październiku konkursie technologicznym dla studentów zarejestrowało się 16 osób lub zespołów. Grupa Europa postawiła przed nimi dwa zadania do wyboru: stworzenie aplikacji webowej lub mobilnej, korzystającej z API, która będzie mogła być zastosowana w procesie dystrybucji ubezpieczeń/obsługi klientów, lub stworzenie modelu biznesowego, wykorzystującego API, z naciskiem na rozwiązania stawiające na sprzedaż ubezpieczeń w Internecie. Łączna pula nagród w konkursie wyniosła 34 tys. zł.

Adresowany do studentów konkurs wpisuje się w strategię Grupy Europa, która kładzie nacisk na innowacyjność i nowe technologie. Ubezpieczyciel szuka nowych sposób na dystrybucje produktów, z naciskiem na wykorzystanie do tego kanałów zdalnych: własnych lub partnerów zewnętrznych.
(AM, źródło: Europa)

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook