Rynek ubezpieczeń: PZU postawił na rewolucję
środa, 10 stycznia 2018 09:44

9 stycznia w Hali EXPO XXI w Warszawie zarząd PZU zaprezentował „Nowe PZU” – uaktualnioną strategię koncernu do 2020 roku. Przyjętym w niej celem jest uczynienie z PZU jednej z najbardziej innowacyjnych instytucji w branży finansowej w Europie, m.in. dzięki szerokiemu zastosowaniu nowoczesnych technologii.

Nowy model działania łączy wszystkie aktywności PZU – ubezpieczenia na życie, majątkowe, zdrowotne, inwestycje, emerytury, ochronę zdrowia, bankowość oraz assistance – i integruje je wokół klienta. – Chcemy odróżnić się od klasycznego modelu relacji klientów z ubezpieczycielem, w którym jedyny kontakt z firmą po zakupie polisy mają oni dopiero po zaistnieniu szkody. Chcemy zrobić znacznie więcej i efektywnie pomagać w rozwiązywaniu ich problemów w wielu obszarach i na każdym etapie życia. W sercu tej zmiany jest nowe podejście PZU do budowania relacji z klientem – powiedział Paweł Surówka, prezes PZU SA.

12 fundamentów strategii

Fundamentem uaktualnionych planów strategicznych PZU jest realizacja 12 kluczowych inicjatyw, m.in. wdrożenie rozwiązań z dziedziny sztucznej inteligencji. W ramach tego ostatniego PZU m.in. wdroży zaawansowane metody oceny ryzyka w taryfikacji oraz będzie analizować zdjęcia i obrazy w procesach obsługi szkód i świadczeń. Zakład postawi też na inteligentne rozwiązania z zakresu diagnostyki medycznej oraz uruchomi PZU Data Lab – centrum tworzenia innowacji opartych na danych i sztucznej inteligencji. Pierwszy krok na tej drodze został już uczyniony. Podczas prezentacji przedstawiciele PZU pokazali bowiem PZU GO – pierwszą w Europie aplikację telematyczną na smartfona połączoną z niewielkim urządzeniem typu beacon (samowystarczalnym i działającym przez trzy lata) przyklejanym na szybie samochodu. Dzięki nowym inicjatywom w zakresie technologii ubezpieczyciel chce zwiększyć liczbę interakcji z klientami. „Nowe PZU” zakłada też uproszczenie oferty produktowej oraz uniwersalizację sieci sprzedaży.

W uaktualnioną strategię zakładu wpisuje się też ogłoszone w trakcie prezentacji pozyskania dwóch partnerów strategicznych – PLL LOT i Allegro.pl.

Cały artykuł ukaże się w „Gazecie Ubezpieczeniowej” nr 3 z datą wydawniczą 16 stycznia.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook