Reklama

Dystrybucja: Nowy projekt Allianz dla sieci wyłącznej
wtorek, 28 listopada 2017 10:00

Agent OdNowa – taką nazwę nosi nowy projekt Allianz dla sieci wyłącznej. Ubezpieczyciel reklamuje koncepcję jako inwestycję w agentów wyłącznych. Oni sami podchodzą do projektu z rezerwą.

Allianz to jeden z czołowych ubezpieczycieli w Polsce. Chcemy rosnąć i rozwijać się, dlatego zmiany w sieci wyłącznej sprzedaży były konieczne. Wymóg dostosowania się do dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń przyspieszył decyzję o implementacji nowego modelu rozwoju sieci – powiedział Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska.

Agent OdNowa przewiduje, że w najbliższych dwóch latach powstanie ponad 100 punktów sprzedaży Allianz na terenie całego kraju. Nowe placówki mają być prowadzone przez najlepszych agentów wyłącznych.

Allianz podkreśla, że zmiany będą widoczne także w obszarze produktowym i wsparcia pracy agentów. Mają oni zaoferować produkty ubezpieczyciela w korzystniejszych dla klienta cenach. Zmiany dotyczyć będą także wewnętrznych procesów sprzedażowych. – Jesteśmy przekonani, że dzięki takiemu podejściu dajemy naszym agentom zestaw konkretnych narzędzi, które pomogą sieci wyłącznej rosnąć szybciej niż dotychczas – komentuje Krzysztof Szypuła.

To nie wszystko. Z informacji uzyskanych przez „Gazetę Ubezpieczeniową” wynika, że wspomniani powyżej agenci będą mogli sprzedawać również polisy innych towarzystw. Tę informację potwierdzają głosy uczestników Obiektywnego Forum Agentów, mówiące o możliwości obsługiwania klientów w trzech towarzystwach ubezpieczeń wskazanych przez Allianz. – Argumentacja Allianz, że pozwala agentom wyłącznym sprzedawać inne towarzystwa ze względu na konkurencję, jest trochę dziwna – mówi „GU” pragnący zachować anonimowość przedstawiciel jednego z towarzystw, mający wieloletnią praktykę w zakresie sprzedaży.

Mowa jest też o zmianie umów agencyjnych od początku przyszłego roku, co de facto potwierdza sam ubezpieczyciel, informując o „nowym systemie prowizyjnym, premiowaniu dynamiki sprzedaży a także jakości obsługiwanego portfela”.

Z reakcji samych zainteresowanych wynika, że projekt nie budzi ich entuzjazmu. Wśród głosów na OFA pojawiały się stwierdzenia mówiące o „Czarnym Poniedziałku” czy o niedostatecznym szacunku ze strony władz zakładu.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

TU Zdrowie: KNF zatwierdziła nominację Aleksandra Rody

12 lutego Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na powołanie Aleksandra Rody na stanowisko prezesa zarządu TU Zdrowie.

...


czytaj dalej

KUKE: Marcin Jedliński nowym rzecznikiem prasowym

Od lutego Marcin Jedliński pracuje jako rzecznik prasowy i dyrektor Biura Komunikacji Korporacji Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) – podał...


czytaj dalej

Słowenia: Generali sfinalizowało przejęcie Adriatic Slovenica

13 lutego Grupa Generali poinformowała o sfinalizowaniu przejęcia słoweńskiej Adriatic Slovenica. Transakcja obejmowała także nabycie KD Funds,...


czytaj dalej

Zurich: Wyniki świadczą o efektywnym underwritingu

Zurich Insurance uzyskał w 2018 r. przychód netto po opodatkowaniu w wysokości 3,72 mld dol. Jest to o 24% więcej od 3 mld dol. odnotowanych w...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Aviva coraz bardziej cyfrowa

Serwis online MojaAviva został wzbogacony o nową funkcjonalność – platformę online do zgłaszania szkód i roszczeń z AC. W październiku ubiegłego...


czytaj dalej

PKO Ubezpieczenia: Polisa turystyczna na inaugurację sprzedaży direct

PKO Ubezpieczenia kontynuuje proces transformacji cyfrowej. Jej kolejnym etapem jest  uruchomienie internetowej sprzedaży produktów ochronnych....


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook