Reklama

Dystrybucja: Nowy projekt Allianz dla sieci wyłącznej
wtorek, 28 listopada 2017 10:00

Agent OdNowa – taką nazwę nosi nowy projekt Allianz dla sieci wyłącznej. Ubezpieczyciel reklamuje koncepcję jako inwestycję w agentów wyłącznych. Oni sami podchodzą do projektu z rezerwą.

Allianz to jeden z czołowych ubezpieczycieli w Polsce. Chcemy rosnąć i rozwijać się, dlatego zmiany w sieci wyłącznej sprzedaży były konieczne. Wymóg dostosowania się do dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń przyspieszył decyzję o implementacji nowego modelu rozwoju sieci – powiedział Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska.

Agent OdNowa przewiduje, że w najbliższych dwóch latach powstanie ponad 100 punktów sprzedaży Allianz na terenie całego kraju. Nowe placówki mają być prowadzone przez najlepszych agentów wyłącznych.

Allianz podkreśla, że zmiany będą widoczne także w obszarze produktowym i wsparcia pracy agentów. Mają oni zaoferować produkty ubezpieczyciela w korzystniejszych dla klienta cenach. Zmiany dotyczyć będą także wewnętrznych procesów sprzedażowych. – Jesteśmy przekonani, że dzięki takiemu podejściu dajemy naszym agentom zestaw konkretnych narzędzi, które pomogą sieci wyłącznej rosnąć szybciej niż dotychczas – komentuje Krzysztof Szypuła.

To nie wszystko. Z informacji uzyskanych przez „Gazetę Ubezpieczeniową” wynika, że wspomniani powyżej agenci będą mogli sprzedawać również polisy innych towarzystw. Tę informację potwierdzają głosy uczestników Obiektywnego Forum Agentów, mówiące o możliwości obsługiwania klientów w trzech towarzystwach ubezpieczeń wskazanych przez Allianz. – Argumentacja Allianz, że pozwala agentom wyłącznym sprzedawać inne towarzystwa ze względu na konkurencję, jest trochę dziwna – mówi „GU” pragnący zachować anonimowość przedstawiciel jednego z towarzystw, mający wieloletnią praktykę w zakresie sprzedaży.

Mowa jest też o zmianie umów agencyjnych od początku przyszłego roku, co de facto potwierdza sam ubezpieczyciel, informując o „nowym systemie prowizyjnym, premiowaniu dynamiki sprzedaży a także jakości obsługiwanego portfela”.

Z reakcji samych zainteresowanych wynika, że projekt nie budzi ich entuzjazmu. Wśród głosów na OFA pojawiały się stwierdzenia mówiące o „Czarnym Poniedziałku” czy o niedostatecznym szacunku ze strony władz zakładu.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

PTE PZU: Marek Sakowski nowym prezesem

Marcin Żółtek zrezygnował z funkcji prezesa Powszechnego Towarzystwa Emerytalnego PZU. Zastąpi go Marek Sakowski.

Jak czytamy w informacji...


czytaj dalej

PIU: Piotr Wrzesiński wśród europejskich ekspertów do spraw emerytur

Piotr Wrzesiński, ekspert Polskiej Izby Ubezpieczeń PIU, został wybrany do Grupy Ekspertów ds. paneuropejskiego produktu emerytalnego (PEPP) w...


czytaj dalej

Sri Lanka: Nowoczesne ubezpieczenie dla biednego rolnictwa

Aon zawiązał partnerstwo z organizacją walczącą z biedą i głodem Oxfam oraz insurtechowym start-upem Etherisc, w celu uruchomienia platformy...


czytaj dalej

RPA: Ubezpieczyciel otwiera bank

Południowoafrykański ubezpieczyciel Discovery potrzebował 1,5 mln roboczogodzin w ciągu czterech lat, aby zbudować bank. Rzuca on wyzwanie...


czytaj dalej

UNIQA: Kliencki zwrot w zarządzie



Adam Łoziak
Daniela Sotirovic
fot.: Weronika Lucjan

Od lipca 2019 r. zaczęła obowiązywać nowa struktura organizacyjna towarzystw ubezpieczeniowych...


czytaj dalej

Ubea.pl: W czerwcu najtaniej w YCD, Link4 i Benefii

Czerwcowy barometr cenowy dotyczący obowiązkowych polis OC przyniósł kolejne obniżki stawek. Według kalkulacji porównywarki internetowej Ubea.pl...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Zamów newsletter
Facebook