Dystrybucja: Nowy projekt Allianz dla sieci wyłącznej
wtorek, 28 listopada 2017 10:00

Agent OdNowa – taką nazwę nosi nowy projekt Allianz dla sieci wyłącznej. Ubezpieczyciel reklamuje koncepcję jako inwestycję w agentów wyłącznych. Oni sami podchodzą do projektu z rezerwą.

Allianz to jeden z czołowych ubezpieczycieli w Polsce. Chcemy rosnąć i rozwijać się, dlatego zmiany w sieci wyłącznej sprzedaży były konieczne. Wymóg dostosowania się do dyrektywy o dystrybucji ubezpieczeń przyspieszył decyzję o implementacji nowego modelu rozwoju sieci – powiedział Krzysztof Szypuła, wiceprezes zarządu Allianz Polska.

Agent OdNowa przewiduje, że w najbliższych dwóch latach powstanie ponad 100 punktów sprzedaży Allianz na terenie całego kraju. Nowe placówki mają być prowadzone przez najlepszych agentów wyłącznych.

Allianz podkreśla, że zmiany będą widoczne także w obszarze produktowym i wsparcia pracy agentów. Mają oni zaoferować produkty ubezpieczyciela w korzystniejszych dla klienta cenach. Zmiany dotyczyć będą także wewnętrznych procesów sprzedażowych. – Jesteśmy przekonani, że dzięki takiemu podejściu dajemy naszym agentom zestaw konkretnych narzędzi, które pomogą sieci wyłącznej rosnąć szybciej niż dotychczas – komentuje Krzysztof Szypuła.

To nie wszystko. Z informacji uzyskanych przez „Gazetę Ubezpieczeniową” wynika, że wspomniani powyżej agenci będą mogli sprzedawać również polisy innych towarzystw. Tę informację potwierdzają głosy uczestników Obiektywnego Forum Agentów, mówiące o możliwości obsługiwania klientów w trzech towarzystwach ubezpieczeń wskazanych przez Allianz. – Argumentacja Allianz, że pozwala agentom wyłącznym sprzedawać inne towarzystwa ze względu na konkurencję, jest trochę dziwna – mówi „GU” pragnący zachować anonimowość przedstawiciel jednego z towarzystw, mający wieloletnią praktykę w zakresie sprzedaży.

Mowa jest też o zmianie umów agencyjnych od początku przyszłego roku, co de facto potwierdza sam ubezpieczyciel, informując o „nowym systemie prowizyjnym, premiowaniu dynamiki sprzedaży a także jakości obsługiwanego portfela”.

Z reakcji samych zainteresowanych wynika, że projekt nie budzi ich entuzjazmu. Wśród głosów na OFA pojawiały się stwierdzenia mówiące o „Czarnym Poniedziałku” czy o niedostatecznym szacunku ze strony władz zakładu.
Artur Makowiecki
news@gu.com.pl

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

Sompo: Ubezpieczenie ryzyk transakcyjnych w Europie

Sompo International Holdings Ltd. z siedzibą na Bermudach, wyspecjalizowany dostawca ubezpieczeń i reasekuracji majątkowej, ogłosił, że jego...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

UFG: Wzrost wpływów, spadek wartości odszkodowań i świadczeń

W ubiegłym roku spadła wartość odszkodowań i świadczeń z działalności podstawowej, wypłaconych przez Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny (UFG) –...


czytaj dalej

Generali: Modyfikacje w ofercie produktowej

22 czerwca Generali wprowadziło szereg zmian w swojej ofercie produktowej. Modyfikacje były efektem wspólnej pracy członków grupy roboczej...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook