Ubezpieczenia turystyczne: Reputacja cierpi
poniedziałek, 27 listopada 2017 09:42

Masowe odwoływanie lotów Ryanaira miało być największym wstrząsem dla branży lotniczej w 2017 r. Jednak jeszcze większym problemem okazało się zaprzestanie działalności przez Monarch Airlines, skutkujące 750 000 odwołanych rezerwacji.

Upadek brytyjskich linii czarterowych Monarch jest wynikiem zmniejszenia się ruchu turystycznego po atakach terrorystycznych w Egipcie i Tunezji oraz sytuacji politycznej w Turcji – wyraża opinię firma analityczna GlobalData. Daniel Pearce, analityk finansowy z GlobalData komentuje: – Utrata podróżujących na tych kierunkach zmusiła Monarch do konkurowania z tanimi liniami na trasach europejskich. Chwiejność wartości funta również nie pomaga.

Blisko 50% klientów Monarch będzie chroniona w ramach programu ATOL prowadzonego przez brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego, co pozwoli im uzyskać pełną refundację kosztów wakacji. Znaczy to jednak, że druga połowa pozostaje bez ochrony, jako że ubezpieczenia podróżne często nie obejmują sytuacji, gdy linia lotnicza zaprzestaje działalności. Problemem są nie tylko koszta przelotu, ale również inne związane z wakacjami, takie jak koszta utraconego pobytu – i tu nasuwa się pytanie o ubezpieczycieli.

Reputacja ubezpieczycieli turystycznych cierpi na braku świadomości klientów co do warunków polisy. – Skutki problemów Ryanaira i Monarch nie pomogą branży ubezpieczeniowej poprawić reputacji, nawet jeśli ubezpieczyciele będą twierdzić, że ich polisy wyraźnie stwierdzają, jakie zdarzenia chronią – zauważa Pearce.

Ubezpieczyciele mogliby postarać się uspokoić klientów, wprowadzając nowe polisy turystyczne, obejmujące zakresem ochrony nie tylko upadek linii lotniczej i odwołanie lotów, ale również inne koszta wyjazdu turystycznego. Pearce konkluduje: – Jednocześnie ubezpieczyciele powinni poszukać metod skuteczniejszej komunikacji z klientami. Gdyby klienci byli w pełni poinformowani, co chroni polisa, mniejsze byłoby niebezpieczeństwo szkód reputacyjnych ponoszonych przez branżę.
AC

 

Pocztowe TUW: Stanisław Sokołowski nowym wiceprezesem

Z dniem 29 marca Stanisław Sokołowski został powołany na wiceprezesa zarządu Pocztowego Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych. Na tym stanowisku...


czytaj dalej

MetLife: Mirosław Kisyk za Łukasza Kalinowskiego na stanowisku prezesa

27 marca MetLife TUnŻiR poinformował, że Łukasz Kalinowski złożył rezygnację z pełnienia funkcji prezesa zarządu spółki i jednocześnie zakończył...


czytaj dalej

Najczęściej czytane

Allianz: Współdzielenie samochodu ubezpieczone

Allianz zawiązał partnerstwo z brytyjską platformą współdzielenia pojazdów Drivy, aby zapewnić ubezpieczenia jej użytkownikom. Jest to część...


czytaj dalej

Włochy: Octo Telematics sięgnęło po rozwiązania SAS

Włoska firma Octo Telematics przy wsparciu narzędzi analitycznych SAS stworzyła największą bazę danych zawierającą opisy zachowań kierowców.   

W...


czytaj dalej

Senat: Dyskusja o regulacji branży odszkodowawczej

19 kwietnia odbyło się seminaryjne posiedzenie senackiej Komisji Budżetu i Finansów Publicznych. Podczas spotkania organizowanego wspólnie z...


czytaj dalej

Dochodzenie roszczeń za szkody osobowe – problemy i ułatwienia

19 kwietnia miała miejsce konferencja zatytułowana „Rekompensata za utratę zdrowia i życia – praktyczne aspekty dochodzenia roszczeń”. Była to...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook