Ubezpieczenia turystyczne: Reputacja cierpi
poniedziałek, 27 listopada 2017 09:42

Masowe odwoływanie lotów Ryanaira miało być największym wstrząsem dla branży lotniczej w 2017 r. Jednak jeszcze większym problemem okazało się zaprzestanie działalności przez Monarch Airlines, skutkujące 750 000 odwołanych rezerwacji.

Upadek brytyjskich linii czarterowych Monarch jest wynikiem zmniejszenia się ruchu turystycznego po atakach terrorystycznych w Egipcie i Tunezji oraz sytuacji politycznej w Turcji – wyraża opinię firma analityczna GlobalData. Daniel Pearce, analityk finansowy z GlobalData komentuje: – Utrata podróżujących na tych kierunkach zmusiła Monarch do konkurowania z tanimi liniami na trasach europejskich. Chwiejność wartości funta również nie pomaga.

Blisko 50% klientów Monarch będzie chroniona w ramach programu ATOL prowadzonego przez brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego, co pozwoli im uzyskać pełną refundację kosztów wakacji. Znaczy to jednak, że druga połowa pozostaje bez ochrony, jako że ubezpieczenia podróżne często nie obejmują sytuacji, gdy linia lotnicza zaprzestaje działalności. Problemem są nie tylko koszta przelotu, ale również inne związane z wakacjami, takie jak koszta utraconego pobytu – i tu nasuwa się pytanie o ubezpieczycieli.

Reputacja ubezpieczycieli turystycznych cierpi na braku świadomości klientów co do warunków polisy. – Skutki problemów Ryanaira i Monarch nie pomogą branży ubezpieczeniowej poprawić reputacji, nawet jeśli ubezpieczyciele będą twierdzić, że ich polisy wyraźnie stwierdzają, jakie zdarzenia chronią – zauważa Pearce.

Ubezpieczyciele mogliby postarać się uspokoić klientów, wprowadzając nowe polisy turystyczne, obejmujące zakresem ochrony nie tylko upadek linii lotniczej i odwołanie lotów, ale również inne koszta wyjazdu turystycznego. Pearce konkluduje: – Jednocześnie ubezpieczyciele powinni poszukać metod skuteczniejszej komunikacji z klientami. Gdyby klienci byli w pełni poinformowani, co chroni polisa, mniejsze byłoby niebezpieczeństwo szkód reputacyjnych ponoszonych przez branżę.
AC

 

Pramerica Życie: Borys Kowalski nowym członkiem zarządu

Rada nadzorcza Pramerica Życie powołała w skład zarządu Borysa Kowalskiego. Nowy członek władz towarzystwa będzie odpowiedzialny za Pion...


czytaj dalej

Marsh: Pięć rynków pod nadzorem Artura Grześkowiaka

Grupa Marsh utworzyła w regionie Europy Środkowej i Południowo-Wschodniej nowy subregion Północny, z polską spółką na czele. Artur Grześkowiak,...


czytaj dalej

KE: Jest projekt zmian w IDD

Na stronie internetowej Komisji Europejskiej opublikowano projekt dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady zmieniający dyrektywę (UE) 2016/97...


czytaj dalej

Clyde & Co.: Ubezpieczenia parametryczne lekarstwem na lukę w ochronie

Ubezpieczenia parametryczne mogą odegrać istotną rolę w wypełnianiu luki w ochronie ubezpieczeniowej, która jest problemem nagminnym zarówno w...


czytaj dalej

Polska: Wstępny bilans orkanu Fryderyka

W związku z orkanem Fryderyka, który 18 i 19 stycznia przechodził nad Polską, najbardziej ucierpieli mieszkańcy województw: wielkopolskiego,...


czytaj dalej

CUK Ubezpieczenia: Laur za obsługę klienta

Multiagencja CUK Ubezpieczenia otrzymała tytuł Firmy Przyjaznej Klientowi, przyznawany za osiągnięcie odpowiedniego poziomu obsługi i zadowolenia...


czytaj dalej

Sprzedaż



 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Partnerzy