Ubezpieczenia turystyczne: Reputacja cierpi
poniedziałek, 27 listopada 2017 09:42

Masowe odwoływanie lotów Ryanaira miało być największym wstrząsem dla branży lotniczej w 2017 r. Jednak jeszcze większym problemem okazało się zaprzestanie działalności przez Monarch Airlines, skutkujące 750 000 odwołanych rezerwacji.

Upadek brytyjskich linii czarterowych Monarch jest wynikiem zmniejszenia się ruchu turystycznego po atakach terrorystycznych w Egipcie i Tunezji oraz sytuacji politycznej w Turcji – wyraża opinię firma analityczna GlobalData. Daniel Pearce, analityk finansowy z GlobalData komentuje: – Utrata podróżujących na tych kierunkach zmusiła Monarch do konkurowania z tanimi liniami na trasach europejskich. Chwiejność wartości funta również nie pomaga.

Blisko 50% klientów Monarch będzie chroniona w ramach programu ATOL prowadzonego przez brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego, co pozwoli im uzyskać pełną refundację kosztów wakacji. Znaczy to jednak, że druga połowa pozostaje bez ochrony, jako że ubezpieczenia podróżne często nie obejmują sytuacji, gdy linia lotnicza zaprzestaje działalności. Problemem są nie tylko koszta przelotu, ale również inne związane z wakacjami, takie jak koszta utraconego pobytu – i tu nasuwa się pytanie o ubezpieczycieli.

Reputacja ubezpieczycieli turystycznych cierpi na braku świadomości klientów co do warunków polisy. – Skutki problemów Ryanaira i Monarch nie pomogą branży ubezpieczeniowej poprawić reputacji, nawet jeśli ubezpieczyciele będą twierdzić, że ich polisy wyraźnie stwierdzają, jakie zdarzenia chronią – zauważa Pearce.

Ubezpieczyciele mogliby postarać się uspokoić klientów, wprowadzając nowe polisy turystyczne, obejmujące zakresem ochrony nie tylko upadek linii lotniczej i odwołanie lotów, ale również inne koszta wyjazdu turystycznego. Pearce konkluduje: – Jednocześnie ubezpieczyciele powinni poszukać metod skuteczniejszej komunikacji z klientami. Gdyby klienci byli w pełni poinformowani, co chroni polisa, mniejsze byłoby niebezpieczeństwo szkód reputacyjnych ponoszonych przez branżę.
AC

 

Aviva: Iwona Czech odpowiada za marketing

Od lipca Iwona Czech kieruje Działem Komunikacji i Zarządzania Marką w grupie Aviva. Zastąpiła Dariusza Maciołka, który zakończył pracę dla...


czytaj dalej

Equinum Broker: Tomasz Kutyba nowym wiceprezesem

Z dniem 30 czerwca funkcję wiceprezesa firmy brokerskiej Equinum Broker objął Tomasz Kutyba. Zmiana w zarządzie związana jest z realizacją nowej...


czytaj dalej

Charted Insurance: Nierówność zarobków mężczyzn i kobiet

Charted Insurance Institute zanalizował dane na temat zarobków opublikowane przez 192 ubezpieczycieli, pośredników, dostawców usług, doradców...


czytaj dalej

MetLife: Lucep zwycięzcą konkursu collab 3.0 EMEA

MetLife ogłosił wyniki konkursu collab 3.0 EMEA, w którym insurtechy rywalizowały o kontrakt o wartości 100 tys. dolarów na zrealizowanie...


czytaj dalej

Grupa Europa: Ochrona telefonu za pośrednictwem Simapki

Grupa Europa rozpoczęła współpracę z firmą Team4U – właścicielem aplikacji mobilnej Simapka, za pośrednictwem której zaoferuje ubezpieczenie...


czytaj dalej

Link4: Pół miliona zł premii na liczniku Kasa Wraca

Telematyczni kierowcy ubezpieczeni w Link4 wygenerowali już ponad pół miliona zł premii w programie Kasa Wraca. Rekordzista obniżył cenę polisy...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook