Atradius: W obu Amerykach wskaźnik DSO ulegnie pogorszeniu
środa, 13 września 2017 08:43

Ponad 25% należności w obrocie krajowym B2B w Brazylii, Kanadzie, Meksyku i w USA pozostaje niezapłaconych przez więcej niż 90 dni po terminie płatności faktury. Problem ten został zgłoszony przez 50% ankietowanych przedsiębiorstw w tych krajach. Z powodu opóźnionych płatności przez odbiorców 35% badanych opóźniało się z płatnościami względem swoich dostawców lub podejmowało dodatkowe działania w celu uniknięcia poważnych zakłóceń płynności finansowej w swojej firmie – podał Atradius we wrześniowej edycji Atradius Payment Practices Barometer.

Z badania wynika, że 93% respondentów z wyżej wymienionych krajów doświadczyło w ciągu ostatniego roku opóźnienia w płatnościach od swoich odbiorców (wynik adekwatnego badania w Europie: 90%). W podziale na poszczególne kraje opóźnień w płatnościach w obrocie krajowym B2B doświadczyło: 93% przedsiębiorców w Stanach Zjednoczonych, 93% w Meksyku i Brazylii i 89% w Kanadzie. Prawdopodobnie jest to główna przyczyna znacznego spadku wskaźnika DSO w ciągu ostatnich 12 miesięcy, który zanotowała połowa ankietowanych w Stanach Zjednoczonych.

Badanie wykazało, że 1,5% wierzytelności w obrocie krajowym i 0,6% w obrocie zagranicznym ulega umorzeniu z powodu nieściągalności, co najbardziej uderza w przedsiębiorców z Meksyku i Brazylii. Dla 50% respondentów z obu kontynentów amerykańskich, umorzenia wierzytelności spowodowane są najczęściej przez bankructwo lub zakończenie prowadzenia biznesu przez ich kontrahentów – te powody podają ankietowani z Brazylii (53%). Inne powody to: wierzytelność zbyt długo przeterminowana (35% respondentów), nieskuteczne próby windykacji (34%), brak kontaktu z odbiorcą (33%). Atradius Payment Practices Barometer również zidentyfikował kluczowe powody opóźniania płatności przez odbiorców oraz zebrał opinie respondentów odnośnie przewidywanych trendów w gospodarce na najbliższe 12 miesięcy.

David Huey, Regional Director of Atradius Trade Credit Insurance NAFTA komentuje: - Niepewność w gospodarce światowej, zwłaszcza w sprawach polityki handlowej, w dużym stopniu zależy od środowiska biznesowego. Rezultaty ankiety jasno wskazują, że w obecnej sytuacji gospodarczej przedsiębiorstwa są zaniepokojone wpływem opóźnień w płatnościach na ich płynność finansową, co sprawia, że kluczowe jest skupienie się na zarządzaniu należnościami i ubezpieczeniu kredytu kupieckiego, aby uniknąć zakłóceń przepływu środków pieniężnych oraz efektu zerwania całego łańcucha dostaw.
(AM, źródło: Serwis Informacyjny PAP)

 

Prudential: Sławomir Bełz dyrektorem sprzedaży agencyjnej

Sławomir Bełz został dyrektorem sprzedaży agencyjnej Prudential w Polsce. Swoje obowiązki pełni od 11 czerwca. Robert Zagata, dotychczasowy...


czytaj dalej

Friss: Krzysztof Jabłoński pokieruje rozwojem biznesu w regionie CEE

Z początkiem maja Krzysztof Jabłoński dołączył do zespołu Friss – globalnego dostawcy rozwiązań informatycznych w zakresie oprogramowania do...


czytaj dalej

VIG: Milion euro na rozwój pięciu innowacji

Vienna Insurance Group (VIG) rozstrzygnęła wewnętrzny konkurs na innowacyjne rozwiązania cyfrowe. W ramach inicjatywy VIG Xelerate grupa wybrała...


czytaj dalej

Lemonade: Pozew w imię standardów etycznych

Funkcjonująca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji firma z branży insurtech, Lemonade Insurance Company, wniosła pozew przeciwko ONE Insurance,...


czytaj dalej

Rynek ubezpieczeń: Koncentracja i stabilizacja w sektorze życiowym

W pierwszym kwartale tego roku rynek życiowy utrzymał, a nawet nieco zwiększył utrzymujący się od lat silny poziom koncentracji. Pięć największych...


czytaj dalej

Sotrender: Maj na ubezpieczeniowym Facebooku

Z najnowszej odsłony raportu „Facebook Trends” autorstwa firmy Sotrender wynika, że w maju największą liczbą fanów legitymowały się „Wrzucam na...


czytaj dalej

 

Adres redakcji

ul. Bracka 3 lok. 4
00-501 Warszawa
tel. (22) 628 26 31

email redakcja@gu.com.pl

Gazeta

Prenumerata
E-wydanie

Firma

Redakcja
Reklama

Ogłoszenia

Podcast

Kursy on-line
Zamów newsletter
Facebook